Friday

Smertefri fødsel

9 indlæg i dette emne

Jeg starter på et Smertfri fødsel forløb her den 3. september. Er det nogen af jer som allerede har prøvet der tidligere? Gode erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kom lige forbi fra decemberterminen.

Smertefri fødsel? Hvad går det ud på?

Min umiddelbare tanke er at det ikke kan lade sig gøre - det vil altid gøre ondt at føde. :D

Men jeg har ikke prøvet det, så jeg har ingen erfaring at dele ud af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læs mere om forløbet her: www.smertefrifødsel.dk

Jeg tror det er rigtigt godt:) har også fået det anbefalet af en del jeg kender som har prøvet det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik til det og det reddede fuldstændig min fødsel. Læs eventuelt min fødselsberetning. Havde en af de fødsler alle frygter - og ho det gjorde pisse ondt fordi jeg havde koblede veer - dvs ingen pauser imellem dem, men havde jeg ikke haft de teknikker derfra havde jeg aldrig overlevet tror jeg, de teknikker var det eneste holdepunkt og selvom det var en ekstrem hård fødsel så havde jeg overblik hele tiden og ser tilbage på det som en god oplevelse! Det samme gør min mand og det betyder meget for mig. Jeg panikkede ikke og skreg ikke men kunne koncentrere mig om min vejrtrækning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også været til Smertefri Fødsel - mangler dog lige det sidste modul pga. sygdom. Jeg har af gode grunde ikke afprøvet teknikkerne endnu, men jeg synes kurset har været fantastisk, og jeg glæder mig til at føde!! :blink :yay Det er fedt med den positive vinkel, som de går meget op i. Og så er det bare godt at have nogle konkrete værktøjer at forholde sig til, når man går ind til noget, som man aldrig har prøvet før. Du ville jo heller ikke løbe et marathon uden at træne op til det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder bare så godt! Mette din fortælling er helt fantastisk, fik tårer i øjnene og synes du er super sej:) tak fordi du tog dig tid at skrive!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder rigtig spændende og jeg tror det er rigtigt, at det hjælper at kunne fokusere på noget teknik - jeg er så heldig, at min første fødsel gik rigtig godt, så jeg er ikke bange som sådan. Føler at jeg ved, hvad jeg går ind til. Jeg vil dog ikke påstå den var smertefri, men jeg fødte i løbet af 3½ time og jeg havde en super rolig og god jordemor, der førte mig sikkert igennem, så jeg havde hele tiden en fornemmelse af, at det var overskueligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun hørt rigtig godt om smertefri fødsel, og så er jeg lidt af en kontrolfreak så tror det vil være rigtig positivt for mig. Desværre kan jeg ikke rigtig finde tiden midt i speciale skrivning, studiejob og graviditet så jeg klarer den med min jordemors tilbud og satser så på at min krop er bygget til at føde :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun hørt rigtig godt om smertefri fødsel, og så er jeg lidt af en kontrolfreak så tror det vil være rigtig positivt for mig. Desværre kan jeg ikke rigtig finde tiden midt i speciale skrivning, studiejob og graviditet så jeg klarer den med min jordemors tilbud og satser så på at min krop er bygget til at føde :-)

Der findes et hjemmestudie, hvis det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER