Malouski

Minipiller og menstruation

2 indlæg i dette emne

Jeg vil høre, om der er nogen af jer, der har nogle erfaringer med minipiller (Mini-Pe) og menstruation.

Jeg fødte jo for lidt over et år siden nu, og jeg har taget minipiller i snart et halvt år. Det første lange stykke tid mærkede jeg intet til blødning udover en enkelt dag i den første uge med meget lille pletblødning.

Men NU efter at min mens begyndte 11 måneder efter fødslen, er jeg ved at blive idiot!

Før graviditeten varede min mens aldrig mere end 3-4 dage, både på og uden p-piller.

Nu bløder jeg på 9.dagen af 2. cyklus! Og det bløder ikke hele tiden. Det kommer sådan i "stød". Så går det i stå - måske i 1½ dag - og så begynder det igen. Nogle gange ret kraftigt. Den første mens var egentlig også sådan, men varede dog kun 5-6 dage (hvilket stadig er længe i forhold til, hvad jeg er vant til).

Jeg ammer stadig lidt. Ved ikke, om det kan være med til at forstyrre det. Det er i hvert fald meget irriterende.

Selve cyklus er indtil videre som før, dvs. 29 dage.

Jeg gider bare ikke mere. Jeg har måske også en ret lav tålmådighedstærskel, men jeg tænker, at jeg giver det her 1 dag mere. Hvis jeg stadig bløder i morgen, dropper jeg de minipiller, og så må vi bare passe lidt på omkring ÆL de næste par måneder, inden vi begynder PB2.

Jeg har skimmet nettet lidt for erfaringer med det, men der er ikke rigtig noget entydigt. Det er meget forskelligt, hvordan folk reagerer. Hos nogen forsvinder mens helt, mens andre bløder konstant...

Indtil videre er jeg i hvert fald ikke videre fan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik også mini piller, og der gik mange måneder før jeg fik menustration. Jeg blødte mindre end før, men tilgengæld fik jeg de vildste menustrationssmerter. Da jeg stoppede med at amme begyndte jeg på p-piller, men da jeg skulle hente nye sidste gang var der kun en elektronisk recept på mini piller, så dem måtte jeg begynde med igen. Jeg fik det dårligt af dem, der var tydelig forskel fra p-pillerne, hedeture, humørsvingninger, utilpas og onde menustrationssmerter.

Så jeg er bestemt heller ikke fan! Og det resulterede faktisk I vi besluttede at droppe dem og begynde PB2 nu, istedet for til efteråret :)

Iøvrigt var min menustration værst de første 2-3 gange. Så måske det kan være det samme hos dig?? Kroppen lige skal i gang igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER