Friday

Lakrids farligt for dit barn!

7 indlæg i dette emne

Er lige på besøg, men vil da gerne give min mening med:

Jeg havde gerne en pose saltlakrids liggende på skrivebordet, da jeg var gravid og spiste vel sådan en pose i løbet af 14 dage, så det var ikke de store mængder.

Min holdning er alt med måde, og når nu det er en artikkel fra BT/Daily mail ville det ikke få mig til at gøre noget anderledes ved næste graviditet.

Der jo står jo også overforbrug, så jeg tror altså ikke at en enkelt lakrids eller to skader.

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig!' Alt med måde :)

Overforbrug af lakrids er nu heller ikke sund for voksne, da det øger blodtrykkets og indeholder ret store mængder kalium (kalium kan i værste fald føre til hjerte-arytmier). Men igen, vi snakker decideret overforbrug!! Hvis du spiser 5-10 lakridser om dagen tvivler jeg seriøst på den harmeligt effekt. Og sensationspressen er måske ikke den meste tillidsværdige videnskablige kilde :) så tror ikke du behøves være nervøs! :)

Hilsen Louise (som hader lakrids og aldrig spiser det ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh, nu er jeg jo blevet mor til en sund og rask dreng. Jeg spiste lakrids som gravid - noej, det var godt :rolleyes

Naturligvis ikke de store maengder, og da Noah var foedt maatte jeg holde lidt igen, fordi han vist fik mavekneb af at jeg spiste det. Jeg drak ogsaa en kop kaffe eller to om dagen og af og til et lille glas prosecco. Det var mine cravings, for jeg havde lidt lavt blodtryk. Altsaa min yndlingsmenu var kaempe morgenmad med aeg, frugt, musli, yogurt etc, saa ellers pizza, syrlige aebler, kaffe, prosecco, chokolade og lakrids :D

Man maa lytte til sig selv, sin baby og sin krop :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik faktisk besked på, at jeg skulle spise lakrids, drikke kaffe og få nok salt, da mit blodtryk er for lavt..:) Alt med måde, selvsagt, men jeg tror man skal tage alle sådanne "skræk-advarsler" med et gran salt (høhø).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ligger i ordet overforbrug at så spises der for meget.

Jeg bekymrer mig ikke om hvad jeg spiser. Så længe jeg ikke overforbruger en bestemt fødevarer :-)

Jeg drikker kaffe og ja jeg har også fået et glas vin et par gange - og jeg tager den bare helt med ro ;) og jeg elsker lakridser. Men lige som hvis jeg ikke var gravid, så spiser jeg ikke lakridser hver dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger! Lyder godt:) Man læser og hører så meget og alle har en menig om hvordan man skal leve:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER