Krebsen

Sammenhæng mellem lyst til mad i barnets køn?

9 indlæg i dette emne

Hej alle

Jeg har tænkt på en ting:

Er der mon sammenhæng imellem hvad man har lyst til af "sære" ting og så barnets køn? Fx lyst til proteiner kunne være en dreng - lyst til søde sager kunne være en pige - eller omvendt :)

Hvad har i haft lyst til at spise, og ved i hvad der gemmer sig inde i maven?

Jeg har selv lyst til Leverpostej, bøffer, sodavandsis, jordbær og sushi - kan ikke helt se der er noget mønster i det ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes tit man har hørt at søde ting = pige og muligvis sure ting= dreng. Meeeeeen kunne godt tro det er ammestuehistorier, der er ihvertfald ingen regler uden undtagelser :)

Mín ældste er en dreng, med ham havde jeg ok lyst til mad, jeg havde ikke sådan rigtig craving, men sodavandsis kom der en hel del ned af. Jeg spiste fint af alt og tog en 15 kg på.

Min yngste er en pige, med hende var min madlyst reduceret, sødt havde jeg overhovede ikke lyst til. Laks spiste jeg dog meget af. Jeg tog 7 kg. på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en underligt lyst til selleri(har ALDRIG kunne lide det før) da jeg ventede Ida.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde meget kvalme de første 18 uger så her i 25. uge er jeg kun +1,2 kg, men har mest haft lyst til 'lette retter' gerne med masser (som i jeg kan spise en hel) af citron/lime! :) sushi er også et hit :) nogle gange kan jeg også få en voldsom craving efter noget sødt men det er ikke så tit g bliver nemt stillet :)

Og i følge UL venter jeg mig en lille pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt en ammestuehistorier der går på at hvis man spiser meget protein venter man en pige, og hvis man spiser meget sødt og kulhydrat venter man en dreng. Jeg tror næppe det passer ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en pige. Med hende havde jeg ingen sære spisevaner. Fik mindre sukkertrang - i hvert fald i starten af graviditeten :) Er normalt ikke god til ting med chili i, men det kunne jeg godt spise, da jeg var gravid også selvom at det var forholdsvist stærkt :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha - der er så mange ammestuehistorier - jeg tror ikke en dyt på det :)

Alle troede at vi ville få en pige, sådan som min mave så ud, men der kom en dreng. Sååå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde i øvrigt en syg trang til syltede agurker og løg, da jeg var gravid. Kan næsten ikke spise det i dag, ha ha :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ved, at vi får en dreng - men jeg har ingen cravings, af nogen art.

Nåeh jo; på nær i går - pludselig kom jeg i julehumør, fløjtede julekalendersange (godt man har eget konto *host host* og havde lyst til and og vanillekranse!

Så nu har manden fået besked på at købe and, så vi kan grille en i morgen. Men crave - næppe - og i givet fald til hvad? Proteiner, fedt og salt?

Nå herregud; der er jo også under 5 måneder til jul!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER