Nitzen1987

Kan en spiral falde ud?

22 indlæg i dette emne

Uden man opdager det? Min cyklus ligger normalt på 23-25 dage gns. 24. Men nu er jeg på dag 29 i min cyklus :unsure det kan selvfølgelig være, at jeg bare har en lang cyklus denne gang det oplevede jeg jo også et par gange under PB :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik at vide at jeg skule "holde øje" med om jeg kunne mærke snoren, da den godt ´kunne falde ud under bl.a. mens, men ved ikke om man ikke ville opdage den?

VH Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er hørt om før. Risikoen er vist størst de første måneder. Derfor er det en god ide at tjekke tråden er der hver måned når mens er ovre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm... Har aldrig været opmærksom på den der tråd :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm... Har aldrig været opmærksom på den der tråd :unsure

Faktisk er der vist 2 tråde i halen af en spiral. Jeg har nu hørt om at tråden i nogle tilfælde godt kan "smutte op" uden at spiralen er væk, men så skal der en gynækolog til at fjerne den. Men jeg vil da sige det er et dårligt tegn hvis du ikke kan mærke en tråd (den mærkes som tynd fiskesnøre) når du stikker et par fingre op og mærker omkring livmodermunden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm skal Maja mon være storesøster om 8 mdr? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søsters spiral (hormon) faldt faktisk ud. Hun opdagede det dog hurtigt, så der kom ingen hovsa-baby ud af det. En spiral er vel heller ikke 100% sikker selv om den sidder der stadigvæk. Er der ikke et par procent chance/risiko (alt efter hvordan man ser på det :rolleyes ) for graviditet, selv om man har en spiral, der sidder som den skal osv.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søsters spiral (hormon) faldt faktisk ud. Hun opdagede det dog hurtigt, så der kom ingen hovsa-baby ud af det. En spiral er vel heller ikke 100% sikker selv om den sidder der stadigvæk. Er der ikke et par procent chance/risiko (alt efter hvordan man ser på det :rolleyes ) for graviditet, selv om man har en spiral, der sidder som den skal osv.?

En hormon spiral der sidder rigtigt, er ligeså sikker som at være steril, jeg ved ikke med en kobber om det er HELT ligeså sikkert.

Men ja, den kan falde ud - specielt hvis der er brugt tamponer, hvor snorene evt ik har rullet sig ordentligt op (det sku de dog gøre relativt hurtigt). Men mærk efter og hvis du ik ka finde snoren, ville jeg nok ringe til lægen og få tjekket om den er der ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm skal Maja mon være storesøster om 8 mdr? ;)

:o der måtte godt lige gå 4 måneder mere inden... Men jeg må hellere få købt en test og så tage den i morgen tidlig... Så kan det også være mens dukker op :D men der har godt nok været lavvande på sexkontoen den sidste måneds tid, så det skulle næsten være mærkeligt om jeg var blevet gravid :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min niece er en (DEJLIG!!) hovsababy fordi min søsters spiral fald ud. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst et sted at kobberspiralen er sådan noget som 99% sikker. Jeg har brugt spiral i rigtig mange år efterhånden, og har et par beviser på at jeg uden prævention blir MEGET let gravid :blush :D så jeg stoler på spiral. Men altså kun når den sidder der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har valgt den nemme løsning og bestilt tests hos www.billige-teste.dk så jeg kommer tidligst til at teste på fredag, hvis ikke mens dukker op inden... Bestilte til gengæld 10 stk. For at få gratis porto og når vi nu alligevel starter PB op om et par måneder, så skulle de ikke ret gerne kunne nå at blive for gamle ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er sikkert godt at få testet når du nu er sent på den. :goodluck med resultatet.

Jeg syns nu under alle omstændigheder du burde få tjekket om spiralen sidder hvor den burde, det er altså ikke avanceret, du kan fx mærke efter på et par sek næste gang du er på toilet.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhhh.. Det er da vildt spændende :o :loveshower

Men samtidig vildt nervepirrende, tænker jeg :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er nervepirrende :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom min menstruation :) så cyklus endte på 29 dage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom min menstruation :) så cyklus endte på 29 dage

Hehe var det ikke også idag du får dine tests med posten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har valgt den nemme løsning og bestilt tests hos www.billige-teste.dk så jeg kommer tidligst til at teste på fredag, hvis ikke mens dukker op inden... Bestilte til gengæld 10 stk. For at få gratis porto og når vi nu alligevel starter PB op om et par måneder, så skulle de ikke ret gerne kunne nå at blive for gamle ;)

Eiii- vidste ikke I skulle på PB 2 :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe var det ikke også idag du får dine tests med posten

Jo de ligger nok nede i postkassen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eiii- vidste ikke I skulle på PB 2 :yay

Jo vi starter forsigtigt op til efteråret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo vi starter forsigtigt op til efteråret :)

Hvordan gør man det forsigtigt ( totalt griner )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gør man det forsigtigt ( totalt griner )

:lol ja den ville heller ikke gå her i huset :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER