Guest

Håndmad/stue picnic/snacks

22 indlæg i dette emne

Hjælp mig lige er total blank i hvad jeg kan servere for Mie imellem måltiderne som IKKE kræver at jeg placerer hende i højstolen i køkkenet på lennoliums gulvet.

Mie er utrolig let at distrahere og så snart hun ikke er direkte sulten mere mister hun interessen for maden hvilket betyder at hun ikke bliver "fyldt op"

Derfor vil jeg gerne have nogle lette snacks at kunne give hende ind mellem måltider og mellemmåltider i håb om at hun så kan sove igennem om natten.

Det bliver ofte brød og grøntsags kiks - krummer kan jeg leve med på stuegulvet - men det er ski ikke særlig varieret.

Jeg tænker:

baby muffins

Frugtstang skåret i små tern og serveret 1 af gangen på sofabordet

Hvad ellers???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er alt hvad jeg spiser et hit!

Ofte ender det med at jeg sætter mig ned på gulvet til ham og bidder små stykker af, som jeg fodre ham med - eller giver ham det, så han selv kan spise.

Hvis jeg "bare" serverer mad for ham, er det ikke interessant (til mellemmåltiderne ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er alt hvad jeg spiser et hit!

Ofte ender det med at jeg sætter mig ned på gulvet til ham og bidder små stykker af, som jeg fodre ham med - eller giver ham det, så han selv kan spise.

Hvis jeg "bare" serverer mad for ham, er det ikke interessant (til mellemmåltiderne ;) )

Jeg spiser bare ikke rigtig selv mellemmåltider :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget må det svine? :) Vi har lavet disse http://www.babykogebogen.dk/kyllinge-finger-snacks/ og dem gider Johannes godt spise. Han er så ikke så god til at styre det helt selv endnu, så det sviner noget. Men tænker at Mie nok er noget bedre til det, så måske var det en mulighed? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget må det svine? :) Vi har lavet disse http://www.babykogebogen.dk/kyllinge-finger-snacks/ og dem gider Johannes godt spise. Han er så ikke så god til at styre det helt selv endnu, så det sviner noget. Men tænker at Mie nok er noget bedre til det, så måske var det en mulighed? :)

Genialt! Tak!

Nu har jeg købt ostehaps, frugtstænger og nogle af de der flade ferskener (de kan erstatte rugfras om morgenen og så kan jeg give hende lidt rugfras i løbet af dagen i stedet).

Nå ja en agurke stang kan hun jo også spise.

Så kan jeg måske bruge dagen imorgen på at lave klatkager og de der kyllinge håndhapsere. Jeg glemte alt om at handle til baby muffins i dag :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige på besøg. Mad Zoey får lov at gå rundt med

Kiks

Boller

Frugtstang

Pølsehorn uden ketchup

Til mellemmåltider sidder jeg somme tider på gulvet og Zoey kommer hen til mig og spiser. Det kan være

Banan

Revet æble

Ostehaps.

Zoey har fået et lille bord med stole. Det er et kæmpe hit hvis hun sidder ved sit bord foran ramasjang. Så spiser hun der:) det kunne også prøves :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia er meget glad for tyndt knækbrød, både med og uden noget på. Jeg har også en plan om at få lavet yougurt is til de varme dage, det ku også fungere som mellemmåltid :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i gode :lovebk

Bliv endelig ved.

Ostehaps er vist en proces der skal arbejdes lidt på :P

Ellers fik hun lidt tørrede bær i dag det gik meget godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

pindemadder, du klipper lige spidsen af tandstikkerne, og så smurte jeg grovtoast(det kan fås rigtig lækkert i f.x super brugsen med helt op til 10% kostfibre pr. 100 g). med flødeost natural, blandet med revet agurk og radise, skar kanterne af og i små bidder, det var lykken. og det sviner næsten ikke, og givder god fylde, jeg lavede også pindemadder med grønsager, og frugt som jeg bare skar i moderate stykker. Laura elsker stadig at få diverse spyd med på madpakken. Og nu hvor der er danske majs kolber lan du jo koge en og skære i skiver og lade hende guffe i dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Små bananpandekager og rugbrødsstænger er også ved at vinde indpas her. Stængerne er også gode når tænderne driller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Små bananpandekager og rugbrødsstænger er også ved at vinde indpas her. Stængerne er også gode når tænderne driller.

Rister du dem? Har nemlig overvejet at lave nogen smurt med den gode oliven olie og så drysset med sesam (for de gode olier og kalkens skyld).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså stængerne? De er bare lavet i ovnen og så får ham dem enten kolde eller varmet. Men det lyder som om du er mere opfindsom end jeg...mmmg sesam!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det bananpandekager der hitter for tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså stængerne? De er bare lavet i ovnen og så får ham dem enten kolde eller varmet. Men det lyder som om du er mere opfindsom end jeg...mmmg sesam!

Jeg er også en sucker for sesam :P jeg så man kunne lave dem med birkes så kan man vel også med sesam!

Og til sig selv kan de laves med mørk chokolade overtræk :sandie har dog ikke prøvet det endnu, men når jeg alligevel skal igang med stængerne kan jeg lige så godt lave lidt forskellige. Det tager vel max 10-15 min.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det bananpandekager der hitter for tiden :)

Har du ikke en opskrift?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du ikke en opskrift?

jamen vi bruger denne, det er godt nok paleo, og fra en LCHF blog, men det er dem C spiser.

Der er forholdvis mange æg i, hvilket nogle nok ville vælge fra pga. allergi.

i stedet for mandel mel, siger C lige at der kan bruges kokosmel, dog bliver de mere porøse.

http://www.lowcarbshighfat.com/2013/04/03/paleo-banana-pancakes/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jamen vi bruger denne, det er godt nok paleo, og fra en LCHF blog, men det er dem C spiser.

Der er forholdvis mange æg i, hvilket nogle nok ville vælge fra pga. allergi.

i stedet for mandel mel, siger C lige at der kan bruges kokosmel, dog bliver de mere porøse.

http://www.lowcarbshighfat.com/2013/04/03/paleo-banana-pancakes/

Hvor køber i mandel mel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor køber i mandel mel?

vi har selv bare blendet mandler helt fint, men tror da man kan få det i den der helsekost :)

Oftest bruger vi bare kokos i stedet for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har selv bare blendet mandler helt fint, men tror da man kan få det i den der helsekost :)

Oftest bruger vi bare kokos i stedet for :)

Ok - jeg må igang med blenderen. Smutter i dem først?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok - jeg må igang med blenderen. Smutter i dem først?

Ja det har jeg egentlig gjort, spørg mig ikke hvorfor ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok - jeg må igang med blenderen. Smutter i dem først?

Det er langt billigst at blende dem, fremfor at købe mandelmel og man behøver ikke nødvendigvis smutte dem - det er hvert fald lettest at lade vær ;) Jeg har hvert fald aldrig overvejet at smutte dem :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er langt billigst at blende dem, fremfor at købe mandelmel og man behøver ikke nødvendigvis smutte dem - det er hvert fald lettest at lade vær ;) Jeg har hvert fald aldrig overvejet at smutte dem :D

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER