Guest M's mor

Feber - gode råd søges

13 indlæg i dette emne

Ja så fik Madison desværre feber. Og det er ikke lige noget vi har prøvet før.

Den ligger på 38,8. Hun ligger i barnevogn på sit værelse hvor jeg har åbnet vinduet og rullet ned så der bliver lidt køligt derinde.

Hun ligger kun i ble, jeg har tilbud vand men også mme da hun ikke vil tage noget føde i sig.

Jeg gav lidt børne panodil inden hun skulle sove.

Vi skal til ørelæge i morgen da vi tror der er væske i øret igen.

Er der andet jeg kan gøre for hende mens hun har feber. Hvornår vil feberen være så høj at jeg skal være urolig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er aldrig sjovt når de små er syge :(

Hvordan er hun når hun er vågen???

Hvis hun vil smile, måske grine lidt, og lidt leg, og ellers er til at komme i kontakt med, så er der ingen grund til bekymring.

Feber er godt, det betyder bare at kroppen arbejder på at bekæmpe det der nu er, og det er godt.

Du skal ikke blive bange hvis feberen bliver højere, det er normalt at den stiger om aften.

Så længe i har god kontakt til hende er det godt :)

HUSK en masse væske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er aldrig sjovt når de små er syge :(

Hvordan er hun når hun er vågen???

Hvis hun vil smile, måske grine lidt, og lidt leg, og ellers er til at komme i kontakt med, så er der ingen grund til bekymring.

Feber er godt, det betyder bare at kroppen arbejder på at bekæmpe det der nu er, og det er godt.

Du skal ikke blive bange hvis feberen bliver højere, det er normalt at den stiger om aften.

Så længe i har god kontakt til hende er det godt :)

HUSK en masse væske :)

Jeg får smil, hun kravler rundt og hun snakkede/pludrede da hun lige kort blev placeret i hendes seng.

Hun vil dig også rigtig gerne sidde ved mig og putte og det får hun selvfølgelig lov til.

Jeg kan dog hverken få vand eller mad i hende.. Prøvede i morges med lidtøllebrød og mælk. Mælken røg ned. Men bliver ved attilbyde når hun er vågen.

Hun plejer ved sygdom gerne at ville tage mme så det tilbydes hun ekstra mange gange i dag.

Jeg vil næsten hellere at hun fejler noget uden feber. For er ikke tryg når det er feber.men jeg holder selvfølgelig ekstra øje med hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk feber er positivt når hun er kontaktbar.

Tilbyd hende alt at drikke evt saft, vand gør tingene lidt mere lækker.

En ting en syntes er fantastisk er en drikkedunk.

Skidt pyt med maden bare hun får væske.

Jeg plejer at tilbyde saltstænger, chips lidt sødt. Noget som kan fremme tørsten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk feber er positivt når hun er kontaktbar.

Tilbyd hende alt at drikke evt saft, vand gør tingene lidt mere lækker.

En ting en syntes er fantastisk er en drikkedunk.

Skidt pyt med maden bare hun får væske.

Jeg plejer at tilbyde saltstænger, chips lidt sødt. Noget som kan fremme tørsten

U

Hun har lige drukket 210 ml mme. Plejer at tilbyde vandet i sutteflaske for så plejer hun gerne at ville tage det. Enkelte gange med lidt sukker i.

Men god ide med salt stænger. Må jeg lige få min mand til at købe med hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

saltkiks fra tuc er også gode til at fremme tørsten. Karla er helt vild med dem, hun fik et par stykker da hun havde feber, og det fik sat skub i tørsten.

En drikkedunk er super! Hvis hun opfatter det mere som leg end som tvungen drikke, vil det nok glide nemmere ned.

Vi giver altid æblejuice, når Karla er syg. Det er rigtig godt, når de ikke får noget nærring ellers, der er noget frugtsukker i, det er godt for maven, og mineralerne er også gode, når man er syg. Det er sødt uden at være proppet med sukker, og Karla vil altid drikke juice, også da hun havde 40,5 sidst.

Bananer og yoghurt er mad, vi ofte kan få i Karla, når hun er syg. Det er nemt at spise, det mætter, og det er godt for maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

saltkiks fra tuc er også gode til at fremme tørsten. Karla er helt vild med dem, hun fik et par stykker da hun havde feber, og det fik sat skub i tørsten.

En drikkedunk er super! Hvis hun opfatter det mere som leg end som tvungen drikke, vil det nok glide nemmere ned.

Vi giver altid æblejuice, når Karla er syg. Det er rigtig godt, når de ikke får noget nærring ellers, der er noget frugtsukker i, det er godt for maven, og mineralerne er også gode, når man er syg. Det er sødt uden at være proppet med sukker, og Karla vil altid drikke juice, også da hun havde 40,5 sidst.

Bananer og yoghurt er mad, vi ofte kan få i Karla, når hun er syg. Det er nemt at spise, det mætter, og det er godt for maven :)

Vi har en drikke dunk men hun skal suge meget så er bange for hun ikke gider tage det så. Men den ligger selvfølgelig i bilen så kan ikke lige få det prøvet af.

Blander i æble juice i vand? For jeg oplever madison får tynd mave af det.

Tror jeg skal prøve mig lidt frem med hensyn til mad for banan og yoghurt er ikke noget hun normalt vil have så der skal nok lige prøves noget af. Men tuc kiks bliver også købt :) lige nu er jeg lykkelig for hun har taget en flaske mme. Og en flaske vand hvor jeg puttede en ske mme i.

Hun sov kun en halv time så har lagt hende igen for hun virker træt og gider ikke noget som helst kun det hun ikke må ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det var da lige den perfekte artikel :)

Indtil videre gør vi det rigtige.

I morgen tjekkes hendes øre ved ørelægen da vi har mistanke om væske der i. Og afvises det og hun fortsætter med feber så er det vist lægen der skal ringes til.

Men det var en god artikel at have for nøj det kan være svært når de er syge at vide hvad man skal gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah har altid feber, naar han faar taender. Op til 39,9 har jeg opevet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en drikke dunk men hun skal suge meget så er bange for hun ikke gider tage det så. Men den ligger selvfølgelig i bilen så kan ikke lige få det prøvet af.

Blander i æble juice i vand? For jeg oplever madison får tynd mave af det.

Tror jeg skal prøve mig lidt frem med hensyn til mad for banan og yoghurt er ikke noget hun normalt vil have så der skal nok lige prøves noget af. Men tuc kiks bliver også købt :) lige nu er jeg lykkelig for hun har taget en flaske mme. Og en flaske vand hvor jeg puttede en ske mme i.

Hun sov kun en halv time så har lagt hende igen for hun virker træt og gider ikke noget som helst kun det hun ikke må ;)

Hun får det rent - men hun har heller ikke reageret på det.

Super, at du fik lidt i hende :) God bedring med hende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah har altid feber, naar han faar taender. Op til 39,9 har jeg opevet

Nu har Madison fået 12 tænder og det eneste vi har mærket til dem er dårlig mave og rød numse. Og hvad jeg kan se er der ikke tegn på tænder.

Men et af mine dp børn havde for nogle uger siden tre dages feber, ved ikke om hun har fanget den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun får det rent - men hun har heller ikke reageret på det.

Super, at du fik lidt i hende :) God bedring med hende!

Tuc kiks ville hun også godt tage :)

Tusinde tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER