BettyB

alle de tal?

6 indlæg i dette emne

Hej alle sammen

Jeg (og min kæreste) er sprit nye i projekt baby... Derfor blvier jeg ret forvirret når jeg læser andre indlæg... Der står nogle gange ""jeg er 3?+4" eller noget i den stil - men hvad betyder de tal?

Jeg håber der er en der kan svare på det - for det vil da gøre det meget nemmere at læse herinde ;)

og held og lykke til ALLE!

Venlig hilsen

BettyB

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er antallet af uger og dage man er henne i graviditeten :) En graviditet starter med uge 2+0 den dag du har ægløsning (uanset om din cyklus så er på 28 dage eller 50 dage) :) Håber det hjalp til en afklaring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og terminsdagen er 40+0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man er 23+2 så er man 23 uger og 2 dage henne. Det tæller fra +0 til +6 (eks 23+0 til 23+6, da dagen efter 23+6 hedder 24+0.)

Giver det mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej Tak for udsugningen af det... Jeg var selv en af dem som ikke forstod det - takker- og bukker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, og 0 er så den dag, men har ægløsning. Så indtil man tester positiv for graviditet, så kan man enten tale om at være et tal, der angiver hvilken dag man er på siden første menstruationsdag, eller hvis man er sikker på ægløsningsdag, så kan man fx. teste positiv for graviditet 3+6 (hvilket er 1 uge og 6 dage siden ægløsning men i princippet kan være dag 40 eller noget andet højt i forhold til cyklusdag, hvis man har en lang cyklus)....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER