Guest M's mor

Gå selv

6 indlæg i dette emne

Madison har længe kunne gå rundt ved at holde ved bord eller sofa, nu er hun så skridtet modigere og gør det ved at holde ved vægge.

I fredags kunne vi gå med hende hvor hun holder i begge vores hænder og hendes ben virker mere stabile, men går vi med hende i kun en hånd er de ikke nær så stabile.

Den ene dreng jeg har i dp er 14 måneder og ham holder hun meget øje med. Han går nemlig. Og er lige begyndt at give slip for at gå selv, dog stadig ikke helt stabilt. Men han er dygtig :) og tror simpelthen at hun har holdt så meget øje med ham at hun nu prøver det samme.

Jeg er nu bare lidt nysgerrig for at høre hvor når jeres gik selv efter de havde gjort ovenstående? Synes det er så spændende når der sker noget nyt. Og det er herligt at se drengen stavre glad afsted :) så glæder jeg mig også til Madison gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det skal nok komme, men børn er forskellige og det handler også lidt om mod. De skal turde slippe og turde tage det først skridt.

Du kan prøve at motivere hende hvis hun står ved noget, for at få hende til at slippe og komme til dig.

Anna begyndte allerede at rejse sig op ad ting da hun var 7-8 mdr. Hun begyndte at slippe ret kort tid efter - men kun kort. Hun har aldrig rigtig gået så meget langs med ting. En dag stod hun bare og så gik hun et par skridt.

Da hun var 11 mdr. gik hun ofte nogle skridt men ikke længere distancer. Pludselig her for 14 dage siden, begyndte hun at gå flere skridt og nu går hun 100 %. Hun kravler slet ikke mere. Det er sket på 14 dage.

Jeg har hørt forskellige historier. Nogle børn rejser sig og går hurtigt derefter. Nogle børn tager det over en længere periode. Andre børn kravler meget længe og er tryg ved det og går først rigtig senere hen. :)

Jeg har selv været spændt ligesom dig, og ja, der er ikke andet for end at være tålmodig. Vi har dog også forsøgt at motivere og få hende til at turde slippe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal nok komme, men børn er forskellige og det handler også lidt om mod. De skal turde slippe og turde tage det først skridt.

Du kan prøve at motivere hende hvis hun står ved noget, for at få hende til at slippe og komme til dig.

Anna begyndte allerede at rejse sig op ad ting da hun var 7-8 mdr. Hun begyndte at slippe ret kort tid efter - men kun kort. Hun har aldrig rigtig gået så meget langs med ting. En dag stod hun bare og så gik hun et par skridt.

Da hun var 11 mdr. gik hun ofte nogle skridt men ikke længere distancer. Pludselig her for 14 dage siden, begyndte hun at gå flere skridt og nu går hun 100 %. Hun kravler slet ikke mere. Det er sket på 14 dage.

Jeg har hørt forskellige historier. Nogle børn rejser sig og går hurtigt derefter. Nogle børn tager det over en længere periode. Andre børn kravler meget længe og er tryg ved det og går først rigtig senere hen. :)

Jeg har selv været spændt ligesom dig, og ja, der er ikke andet for end at være tålmodig. Vi har dog også forsøgt at motivere og få hende til at turde slippe :)

God ide med at få hende til at slippe ved at motivere :) det skal prøves. Hun er en meget modig pige og bekymrer sig ikke om noget gør ondt hvis hun gør noget. Hun gør det bare. Så det ender med lidt knubs.

Så tænker hun sikkert vil gribe chancen og prøve :)

Hun har altid møvet sig frem og er først inde for den sidste måned begyndt rigtig at kravle. Men hun har i flere måneder gået rundt om ting. Men vil gerne motivere hende så meget som muligt for kan se hun bliver så glad og stolt når hun kan noget :)

Men hold da op Anna er dygtig. Hun vil da vist frem her i livet :) det er dejligt med sådan nogle unger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ogsaa det er meget forskelligt. Luka gik da han var omkring 13 maaneder og havde ikke "oevet" sig ret laenge. Kian begyndte at rejse sig op af ting da han var omkring 6 maaneder og gik foerst da han var 10 1/2 maaned (selvfoelgelig tidligt men med en lang overgangsperiode).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ogsaa det er meget forskelligt. Luka gik da han var omkring 13 maaneder og havde ikke "oevet" sig ret laenge. Kian begyndte at rejse sig op af ting da han var omkring 6 maaneder og gik foerst da han var 10 1/2 maaned (selvfoelgelig tidligt men med en lang overgangsperiode).

Ja det er det nok også. Jeg var ikke ret gammel da jeg kunne gå, men hendes far var gammel før han kunne (er født tre måneder for tidligt)

Men hun øver og øver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dicte rejste sig op af ting da hun var 7 måneder, og begyndte hurtigt at gå langs ting. Da hun var 10 måneder legede vi på gulvet, hvor jeg fik hende til at slippe og gå selv, det har hun så gjort siden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER