Susanne79

Tale??

4 indlæg i dette emne

Holder i som forældre en lille tale til jeres barnedåb?

Hvis ja, har i så nogen stikord til hvad i vil eller har sagt, som jeg kunne blive inspireret af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holdt ingen tale på den måde. :) Da folk var kommet til bords bør A velkommen, sagde tak for at folk var kommet, og så præsenterede min storebror maden, da det var ham der havde lavet det. :)

Jeg synes det virker lidt overdrevet med en desideret tale til barnedåb. Men et velkommen og tak fordi I er kommet - tak for gaverne evt., synes jeg er på sin plads. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes sagtens man kan holde en tale til en barnedåb! Også selvom det er en uformel festdag. Men det kommer nok an på om der plejer at være taler i familien/omgangskredsen. Taler er jo fantastiske når man bliver rørt af dem, griner af dem, eller når de fortæller en historie man ikke kendte - og de er dødsyge når de bare bliver holdt af pligt...

Jeg har oplevet flere versioner taler til barnedåb, nogen har fortalt om hvad det valgte navn betyder, og hvorfor det er det man har valgt. De fleste har talt om den glæde de har oplevet ved at blive forældre, og om hvordan de oplever det at gå fra 2 til 3, 3 til 4 osv. En af mine gode venner huskede at fortælle hvor imponeret han var over sin hustrus evner som mor - det gav ham mange plus point :)

Det vigtigste er nok at talen er kort og vedkommende, og så kan man jo i øvrigt sagtens kombinere den med at byde velkommen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

manden sagde velkommen og takkede alle for de kom og præsenterede menu.... det var det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER