AnnikaF

Tvillingeudstyr

4 indlæg i dette emne

Huha! Det er jo en helt ny verden at vente tvillinger (generelt at være gravid ;) ).

Vi er meget i tvivl med hensyn til puslebord, er det bedst med et eller to? Vi går begge to hjemme på barsel de første ti uger, og min søster er her en måneds tid, derefter er jeg alene med dem :)

Og hvad er ellers helt uundværligt til tvillinger, og generelt?

Håber I kan hjælpe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke med at du venter tvillinger! Det er det mest fantastiske:) Jeg har to piger på 18 måneder.

Med hensyn til puslebord vil jeg sige at det afhænger meget af om I bor i en etage eller to. Vi har puslebord både ovenpå og nedenunder, men det ville vi også have haft, hvis der kun var en baby:) Det er bare rart at man ikke behøver at gå nedenunder hver nat for at skifte eller ovenpå om dagen. Tænk på at alting skal gøres to gange;)

Hvis du tænker, at du vil bruge to borde, så du kan have dem begge liggende på en gang, så bare husk på at de ikke er ret gamle før end det er for farligt:) Og ellers så er det jo meget sjældent at de laver i bleen på samme tid;) Så jeg vil sige at I kan nøjes med et puslested hvis I bor i en etage og to pladser hvis I bor i flere etager.

En anden uundværlig ting da pigerne var små var denne http://www.babytorvet.dk/shop/original-motorikgynge-1347p.html motorikgynge. Når jeg var alene med dem og de var kede kunne jeg have en på armen og en i gyngen.

Spørg endelig hvis du vil vide mere!:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke selv personlig erfaring, men kender en tvillingemor, der for alt i verden ikke ville undvære skråstole til de små. Så havde hun altid et sted at sætte den ene, mens hun fx skiftede den anden, og når de spiste, kunne de tit sidde og rokke hver deres barn i skråstolen.

Og så ved jeg, at mange babybutikker giver tvillingerabat, hvis man husker at spørge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres besvarelser! Kom endelig med flere råd, hvis I har nogen, jeg aner jo ingenting om det her ;)

Og tvillingerabat, lækkert nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER