Susanne79

Sutter på sine fingre

14 indlæg i dette emne

Min søn på snart 11 uger er begyndt at sutte på sine fingre, hvad pokker gør vi lige for at stoppe det????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ikke noget ;) Det er helt naturligt - han har opdaget dem, og vil gerne undersøge dem så godt han kan, og det involverer også at smage på dem. Kender ikke noget barn, der ikke har haft en periode omkring 3-månedersalderen, hvor de konstant havde hånden i munden :) Så bare lad ham gøre det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lad ham gøre det. Det er en del af udviklingen! Jeg synes kun, det er tommelfingeren, der ik må suttes på.. Der har jeg altid puttet sutten ind i stedet for ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

foto.jpg

^Karla 3 måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

foto.jpg

^Karla 3 måneder :)

Perfekt!!

Her er Anabella begyndt igen - alle undtagen tommel :D Mon gummerne klør? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for de hurtige svar.

Kan lige nu høre smaske lyde ovre fra kravlegården.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

foto.jpg

^Karla 3 måneder :)

Super godt billede

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

bare vent til han opdager sine fødder ;) ALT skal i munden, det eneste som man bør prøve at stoppe, er tommelfingeren som sut

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie fik altså også lov til at sutte tommelfingeren, bare ikke når hun skulle sove eller var træt.

Og hun er på ingen måde tommel sutter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt overbevist om, at det ikke sker noget ved at lade dem sutte på tommelfingeren, lige så meget som de andre fingre. Så længe det er af nysgerrighed, og ikke en tryghedsting, tror jeg det er mere "skadende" at forhindre dem i at undersøge tomlen end at de sutter på den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt overbevist om, at det ikke sker noget ved at lade dem sutte på tommelfingeren, lige så meget som de andre fingre. Så længe det er af nysgerrighed, og ikke en tryghedsting, tror jeg det er mere "skadende" at forhindre dem i at undersøge tomlen end at de sutter på den :)

Lige præcis! Man ka se/høre forskel på det, synes jeg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper paa hans sutten paa fingre - sund dreng :yay :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis! Man ka se/høre forskel på det, synes jeg ;)

det er jeg enig i :) køre selv efter det samme, nogenlunde, i starten var jeg helt NEJJ!!!!!! men nu kigger jeg nemlig på om det er undersøgende eller træthedstegn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oliver har også konstant fingre i munden, han er nu lidt over 4 mdr, og nu hvor tæerne og kan gribes kommer de også i munden og det er da bare sundhedstegn. Vi kan så også mærke at der snart kommer tandfrembrud, kan mærke pigge i undermunden så kan jeg bedre forstå alt den savlen og den lidt gnavne dreng jeg har haft de sidste par dage. hmm dejlig dag til dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER