Tinakp

Er en smule nervøs....Hvornår fik I jeres mens igen efter fødsel?

24 indlæg i dette emne

Jeg ved godt at det temmelig sikkert er ganske normalt, men stadig....

Jeg har stadig ikke fået min menstruation - og ja, nu er Elin Marie snart 10 måneder - og jeg har ikke ammet hende siden hun var 9 måneder.

Kan det tænkes at det er pga. amningen at jeg ikke har fået det endnu - og at det måske venter lige om hjørnet eller hvad tror I?

Det er ret vildt at tænke på at jeg ikke har haft mens i snart 20 måneder...

Det er bestemt ikke fordi jeg savner det, men er bare lidt bange for at der skulle være noget galt - (også nu hvor vi havde så svært ved at få Elin....)

Hvornår fik du mens efter fødslen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Idag :D - dvs knap 11 mdr efter fødslen :)

Min læge sagde at alt indenfor et år i hvert fald er normalt, men jeg ved ikke om det kun gælder så længe man ammer :unsure

(Og vi fik Valdemar i første forsøg, så jeg tror ikke nødvendigvis at det hænger sådan sammen :kram2)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag :D - dvs knap 11 mdr efter fødslen :)

Min læge sagde at alt indenfor et år i hvert fald er normalt, men jeg ved ikke om det kun gælder så længe man ammer :unsure

(Og vi fik Valdemar i første forsøg, så jeg tror ikke nødvendigvis at det hænger sådan sammen :kram2)

Åh tak for det - så er der håb endnu....

Det var bare fordi jeg var sammen med mine kollegaer den anden aften og en af dem gik på barsel 3 mdr efter mig. Dvs. hendes pige er 6 måneder. (hun ammer stadig) Og da jeg sagde at jeg ikke havde fået min mens endnu, udbrød hun meget overrasket "EJ HAR DU IKKE??? Jeg fik min for laaaang tid siden....."

Hmm.. prøv lige at gør mig nervøs.

Og bagefter spurgte de mig alle sammen "Ej, er du gravid????"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ro på, Tina.

Jeg fik først min menses, da Lasse var knap 10 mdr og amningen stoppede jo, da han var knap 7 mdr. Det er så forskelligt fra kvinde til kvinde hvornår de får det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik min mens i januar 2013, og Gry er født i februar 2012, og der ammede jeg stadigvæk aften og nat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stadig heller ikke set skyggen af min. Jeg ammer dog stadig (en del), men savner den bestemt ikke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ro på, Tina.

Jeg fik først min menses, da Lasse var knap 10 mdr og amningen stoppede jo, da han var knap 7 mdr. Det er så forskelligt fra kvinde til kvinde hvornår de får det.

Ja det ved jeg.. :P . men det er rart lige at høre fra andre, så jeg kan blive lidt mere rolig. Jeg tør heller ikke at tage en g-test, så satser på at den dukker op inden længe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik min mens i januar 2013, og Gry er født i februar 2012, og der ammede jeg stadigvæk aften og nat

Okay, tak for info.... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stadig heller ikke set skyggen af min. Jeg ammer dog stadig (en del), men savner den bestemt ikke :D

He he... nej, vel? Det er selvfølgelig også med at nyde det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke du skal være nervøs, jeg fik mens da Mie var et par mdr gammel, dvs da barselsflåden stoppede passer det med at første cyklus startede (kæft jeg var træt af blod lige der), jeg ammede jo på det tidspunkt. Men har hørt om MANGE der er gået op mod et år inden det kom og jeg må indrømme jeg føler mig lidt snydt :P

Hvordan går det. Med nattesøvnen? Det kunne måske være pga kroppen kan mærke du har været presset også fysisk og derfor ikke er klar til en mere (men det er altså lomme filosofi ;) - tænker bare at kroppen er så smart på så mange måder, så hvorfor ikke også i sådan en situation? )

Og nu vi lige er ved det emne i en tråd du har oprettet så tænkte jeg lige på dig i dag da jeg stod og kiggede på kost tilskud (til ekstra energi) i matas og faldt over baldrian - det skulle hjælpe mod uro og søvnbesvær.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fået mens endnu (3mdr siden fødsel, så ikke så længe endnu), men kan nogle gange ikke lade være med at tænke på at man i princippet kunne være gravid uden at vide det.

Men altså, jeg har også læst flere steder at det er normalt at det først kommer 6-12 mdr efter fødsel pga amning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fået mon endnu her næsten 9mdr efter fødsel. Men savner den bestemt ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ganske normalt, og jeg tror bare du skal nyde det! :)

Jeg fik mens præcis 6 uger efter jeg havde født - det var så dagen efter mit barseflåd var ophørt, og EJ hvor syntes jeg bare det var nederen! :P Og det endda påtrods af at jeg ammer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ganske normalt, og jeg tror bare du skal nyde det! :)

Jeg fik mens præcis 6 uger efter jeg havde født - det var så dagen efter mit barseflåd var ophørt, og EJ hvor syntes jeg bare det var nederen! :P Og det endda påtrods af at jeg ammer

:ditto pånær jeg ikke ammede ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik allerede min mens ca. 4 måneder efter fødslen <_< på trods af fuld amning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min er stadig ikke kommet nu snart 11 måneder efter fødslen. Ammer stadig. Jeg har længe haft en del optakt i form af mens- og ligamentsmerter - men den lader altså vente på sig. Jeg begyndte også at blive bekymret for, om noget var galt, men min læge sagde også, at det var helt normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 uger efter fødsel :( , og jeg fuldammet indtil 4,5 mdr. og ammede til hun var lidt over 7 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 mdr efter, men ammede heller ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min var stadig ikke kommet da jeg begyndte på p-piller efter ca. 8 måneder.

Men nu får jeg jo så "mens" fordi jeg tager p-piller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar - det er lidt sjovt at se hvor forskelligt det kan være - og dejligt at læse at det er ganske normalt. (det tror jeg også at jeg et eller andet sted vidste, men stadig)

Nu vil jeg bare nyde at jeg ik har fået mens endnu - for så længe jeg ikke skal bruge en cyklus til noget, så er det jo sådan set fint nok for mig.... man bruger jo penge nok på én slags bleer... :P (okay dårlig humor)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar - det er lidt sjovt at se hvor forskelligt det kan være - og dejligt at læse at det er ganske normalt. (det tror jeg også at jeg et eller andet sted vidste, men stadig)

Nu vil jeg bare nyde at jeg ik har fået mens endnu - for så længe jeg ikke skal bruge en cyklus til noget, så er det jo sådan set fint nok for mig.... man bruger jo penge nok på én slags bleer... :P (okay dårlig humor)

Tø-hø, Tina! det er vist Hvidesande humor, det der ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tø-hø, Tina! det er vist Hvidesande humor, det der ;)

Hov hov Fru Mads! Nu synes jeg godt nok at du bliver fræk... :P men jow, det er vist Hvide Sande humor....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik min mens ret kort tid efter jeg stoppede med at amme, 2-3 uger. Jeg ved ikke om der er en sammehæng.. Jeg stoppede da hun var 2,5 mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik første mens efter 9 uger og det er nogenlunde sådan det har været alle gange, trods fuldamning har jeg fået første mens et par mdr efter fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER