Mistel

Den første autostol - Køb vs. leje?

12 indlæg i dette emne

Der kører lige nu en anden tråd om autostol - meget informativ synes jeg. Men jeg ville ikke lige spamme den med et nyt spørgsmål ;)

Jeg går og tænker på den første autostol, man skal have til den helt nyfødte baby, og som man jo nok ikke kan regne med at bruge særlig længe. Er der nogen af jer, der har overvejet at leje en i stedet for at købe den? Erfaringer? Overvejelser for og imod?

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har købt for ny alle tre gange, jeg er så bange for om dem man kan leje har været i et uheld som folk ikke har oplyst om/ikke bliver opdaget når personalet tjekker stolen. Såd derfor har vi købt. Derudover har vi brugt den i 9-10 mdr påtrods af store børn, og har to gange solgt videre med minimalt tab :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen bil men har alligevel valgt at købe en ny. Har familie i den anden ende af landet så vi skal nok få den brugt når vi låner en bil. Har valgt en der er godkendt i tests og fået gode karakterer osv men bestemt ikke den dyreste på markedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Købt den fra ny, da det havde vi bedst med. Jeg synes nu at vi brugte den længe trods alt (over 9 mdr), så derfor ville jeg godt ofte penge på den i stedet for at leje.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Proev evt. at laese her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også købt ny - da jeg ikke tør andet. Er os bange for folk ikke er ærlige omkring hvis de har været med i samme stød.

Den jeg har købt er med isofix base. Og den næste størrelse stol kan bruges til samme base :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også købt ny - da jeg ikke tør andet. Er os bange for folk ikke er ærlige omkring hvis de har været med i samme stød.

Den jeg har købt er med isofix base. Og den næste størrelse stol kan bruges til samme base :)

Det er skisme da smart! De der isofixbaser er jo absolut ikke gratis!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er skisme da smart! De der isofixbaser er jo absolut ikke gratis!

Ja lige præcis... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak fordi I som altid gider at svare,alle sammen. Jamen, jeg har også hele tiden mest hældt til at købe nyt, når det kommer til autosæde - simpelthen fordi det drejer sig om sikkerhed, og fordi vi kører en del i bil. Jeg var bare interesseret i, om folk ligesom syntes, at det var der bare ingen grund til - men holdningen er vist ret klar.

Jeg har så opdaget, at vi da kan spare et par 100 kr. ved at handle i England eller Tyskland, og så er mit krejlerhjerte tilfredsstillet ;) (Beklager, men jeg har bare frygtelig svært ved at betale fuld pris for noget som helst,hvis jeg overhovedet kan slippe! :D) Lige nu tænker jeg, at det bliver en Rømer baby safe plus shr med isofix base...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi køber også ny. Vi brugte babystolen rigtig længe til storebror, næsten til han var et år. Og det er en stol du slæber rundt på og har med mange steder, så jeg vil sige at pengene er givet godt ud.

Jeg har forelsket mig i cybex aton 3. Vi springer isifixbasen over, da den som jeg kan læse mig frem til, mest er til for at stolen ikke sættes forkert i bilen. Dvs at man ikke risikere at stolen sidder forkert m selen. Jeg syntes ikke det er svært at sætte stolen i selen og når jeg kører alene sætter jeg stolen på forsædet og slår airbag fra. Så er basen ikke til meget nytte.

I de tyske test ligger cybex aton højere end de andre mærker med og uden base. Jeg har ikke fundet en dansk test. Vi har cybex til storebror og er vældig glade for mærket. Så hvis vi køber over nettet fås den i mange flotte farve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er top glade for vores Cybex Aton 2 og Noah kan blive ved at bruge den lidt endnu - han er et aar :)

Jeg ved ikke, hvad der er nyt ved 3'eren...

Vi har med selebase, fordi vi ikke har isofix i min bil. Men isofix er saa ikke nogen garanti for at man ikke fejlmonterer. Derimod tror jeg, at man er mere grundig med selemontering, fordi man er obs paa, at den kan fejlmonteres.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er endt med at købe rømer baby-safe plus shr II med isofixbase. Jeg tænker sele eller isofix, så skal man jo altid være omhyggelig med monteringen, fordi selvfølgelig kan man lave fejl både med det ene og det andet, hvis man ikke er omhyggelig..

Jeg tror, vi har gjort et godt køb, og så beder jeg sikkert om nye råd, når vi skal en størrelse op ;) Det er så skønt, at I alle gider komme med jeres input! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER