Guest NinjaMama

16 uger gammel og hjørnetænder?

6 indlæg i dette emne

I lørdags opdagede jeg at man kunne se Theas to øverste hjørnetænder igennem tandkødet og det var meget rødt og hævet rundt om.. Dengang var de knap halvvejs nede.. I dag er de så næsten vokset helt ned!! Det er stadig meget rødt rundt om, og det har været meget tydeligt de sidste dage at Thea har været meget plaget pga tænderne.. Hun har været pylret og haft en smule feber de sidste to aftenener og hun savler voldsomt meget.. min stakkels lille trold :(

Men må hjørnetænderne virkelig gerne komme frem allerede? :unsure Jeg har læst mig frem til at det normalt er fortænderne i undermunden der kommer frem først... Kan det være at de bare vokser ned og så venter med at bryde igennem tandkødet til senere? :help

I går aftes og i formiddags har hun været helt umulig at ligge til brystet - hun kan være glad og smilende lige indtil jeg prøver at lægge hende til, så begynder hun at skrige helt hysterisk.. når jeg så tager hende op og trøster hende, bliver hun glad igen, men når jeg så atter prøver at få hende til at spise starter græderiet forfra.. i går tog det knap 3 kvarter at få hende til at spise og i formiddags tog det 25 minutter.. normalt er der ingen problemer med at lægge hende til brystet! - kan det være fordi hun har ondt i munden at hun pludselig værger sig fra at spise? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

og lige et billede

post-4824-0-21781700-1370357091_thumb.jpg

post-4824-0-48887800-1370357339_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et eller andet sted læst, at det normale er, at hjørnetænderne først kommer efter, at fortænder og de første kindtænder er kommet. Men derfor kan det vel godt lade sig gøre, og synes også, at de ser ret klar ud. Synd for hende (og dig), at hun er så plaget af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et er hvad der er standart og noget andet er hvad der sker. Det kan da sagtens være hun får de tænder først. Kan trøste dig med at det værste er overstået så snart tænderne er brudt igennem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige at vores den ældste absolut ikke passede på standard fik hele sit tandsæt på knap 3 mdr. med 3 års tænder inklusiv tandlægen troede det var løgn. og Hun startede med hjørne tænder og den ene fortand var noget af de sidste hun fik, så ro på de kommer i hendes rækkefælge og ikke standard. Håber de snart bryder igennem så pylleriet forhåbenlig er overstået.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene!!

Det er SÅ rart at vide, at det ikke er fordi der er noget galt, at hun får hjørnetænderne først..

De er stadig ikke brudt igennem, men de er lige på nippet til det.. Den højre er HELT nede nu, så man kan mærke den lille skarpe spids igennem gummerne..

Hun er stadig meget plaget af tænderne, og hun er meget utilfreds og pylret det meste af dagen faktisk :( men idet mindste ved vi at det snart vil være overstået, men hvor er det altså synd for hende :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER