MaleneTrolle

Måske gravid ?!

10 indlæg i dette emne

Jeg har lidt forsigtigt meldt mig ind her fordi jeg er i tvivl om, om jeg er gravid ..

Jeg har de sidste par uger haft let kvalme hver dag som er tiltagende, lidt ømme bryster og så syntes jeg at jeg har været lidt øm omkring min livmoder.

Vores historie er at vi har været sammen i 4 ½ år og aldrig har brugt prævention, da jeg har fået konstateret PCO som 14 årig, og har været klar til børn siden jeg vidste at han var manden i mit liv. :)

Jeg har altid haft uregelmæssig mens men har det sidste ½ år haft det regelmæssigt, næsten på dato hver måned. Men denne måned er jeg gået over tid (kun 1 uge cirka), men jeg har de sidste 3 uger har tiltagende kvalme og en mærkelig fornemmelse i underlivet som jeg aldrig har haft før. Jeg har derudover fået flere bumser end normalt og været meget følsom og har været ved at tude over de mest underlige ting. (jeg begyndte fx at tude under melodi grand prix.) Jeg syntes også at jeg her på det sidste har været lidt oppustet i maven, især om aftenen.

Så jeg håber og krydser alt hvad jeg kan for at det endelig er vores tur til at skulle have en lille blop. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tog desuden en test for 4-5 dage siden, men den var negativ. Jeg snakkede efterfølgende med min mor om det som fortalte mig at det var for tidligt at tage en test og at jeg skulle vente nogle uger. Er der nogen som har prøvet noget som minder om det jeg fortæller om, så vil jeg meget gerne høre fra jer om hvordan det er gået jer, og om i var gravide eller ej ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit første tegn på graviditet var murren i maven. Kvalmen og de ømme bryster kom først senere, men det er meget individuelt hvordan kroppen reagerer. Hvis jeg var dig ville jeg prøve at tage en ny graviditetstest. Håber at der er gevinst ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIt første tegn på graviditet var ømme/spændte og tunge bryster. Kvalmen er heldigvis ikke kommet endnu :)

Men hvis du er gået en uge over tid nu, burde en G-test kunne vise positiv hvis du er gravid..

Så vil ligesom Stugan sige at du skal teste igen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde kvalme fra 3+ som bare blev værre og værre. Tror jeg har kastet op siden 5+. Uren hud kom også ret tidligt. Det med at være oppustet ved jeg ikke helt hvornår startede, for det var jeg i forvejen pga. behandling.

Men prøv da at teste igen. En test burde jo være positiv efter forventet mens, hvis altså den er der. Krydser fingre for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du er gået en uge over tid, og er ret sikker herpå, så burde en test være positiv nu. Så prøv at teste igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også mene du burde kunne få en positiv test hvis du er gået en uge over tid :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har her til morgen taget endnu en test, som også var negativ :(

Hvor langt var i henne før i testede positiv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste kan teste positiv ca 14 dage efter ægløsning/befrugtning, en del kan allerede 12 dage efter. Hvis du ikke ved hvornår du har haft ægløsning er det jo svært at sige hvornår du kan teste positiv, men det er usandsynligt at du er gravid hvis du tester negativ en uge over tid, altså efter 21 dage eller mere.

Håber snart I får jeres ønske opfyldt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg testede svagt positivt 4 dage før forventet mens.... og den var rigtig tydelig dagen efter forventet mens!

Man kan psyke sig selv så meget til at tro at man er gravid at mens udebliver :( prøv at se om du kan lægge tankerne helt på hylden lidt og se om der sker noget....

Men ville mene du burde kunne teste postivt nu hvid din mens ellers er regelmæssig.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER