Guest Felixmor

Nem menu

10 indlæg i dette emne

Jeg har snart fødselsdag men er helt blank for ideer så inspiration modtages gerne :)

Det må gerne være nemt at lave så jeg ikke skal stå isoleret i køkkenet hele dagen. Det vil heller ikke gøre noget, hvis det ikke koster en formue at lave.

Hvis I smider en opskrift med på vejen ville det da være dejligt :)

Tak :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor mange personer er det til? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hvor mange er det til ? Og hvor mange retter skal det være ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bliver knap 20 og er mest interesseret i hovedretter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der noget der ikke må være i retten og er det nogle der har allergi over for noget ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej kun kræsenhed fra nogle sidder af men det er bare ærgerligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vi er mange foretrækker jeg at lave kød i ovnen. Det bliver tit en (eller flere) culotte eller højreb.

Alternativt et helt kalkunbryst med bacon om. Det kan fyldes med flødeost blandet med krydderurter.

Til Kalkunen laver jeg ofte frisk pasta, spinat og evt en hvid sauce. noget tilbehør med tomat er også godt, for at få lidt farve med :)

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige en lækker steg i ovnene. Jeg plejer at lave ovn kartofler og rodfrugter til ( vi har vinterfødselsdage ) her om sommeren ville jeg nok lave en lækker salat, kartofler og dressing til.

Ellers er en lækker nem ret. Laks på bund af rodfrugter. Det passer også sig selv i ovnen. Men træls hvis der er nogle der ikk kan lide laks :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bearnaise dressing er et godt sommeralternativ til sovs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemmelavede burgere kunne også være en vinder. Med masser af bøffer på grillen eller stegt i forvejen og varmet i ovnen. Hjemmebagte burgerboller (newyorkerbyheart har en opskrift på nogle ret lækre og nemme nogen, ellers er meyers opskrift de bedste, de tager bare lidt mere tid), masser af tilbehør - grønt, hjemmelavet salsa (tomat i små tern, rødløg, chili og lidt ketchup), hjemmelavet guacamole, diverse dressinger, bacon, ost, i min familie elsker de også ananasringe af uforklarlige årsager, syltede agurker og hvad I ellers kan finde på. Det er nemt og rart for kræsenpinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER