Babyklar89

ÆL 2 forskellige tests to forskellige resultater

8 indlæg i dette emne

Hej med Jer :rolleyes

Min kæreste og jeg har i denne måned påbegyndt vores babyprojekt og jeg har derfor lavet ægløsningstests den sidste uges tid.

Jeg har de sidste to dage taget to forskellige tests (forskellige mærker) hver morgen fra akkurat samme urinprøve, men begge med forskellige resultater, hvilket undrer mig.

Begge tests er taget fuldt ud efter brugsanvisningen.

Den ene viser klart positiv. Jeg er dog lidt mere usikker på den anden hvor teststregen umiddelbart ikke er ligeså tydelig som kontrolstregen.

Da jeg ikke har erfaring med dette, vil jeg super gerne høre om nogle af jer har prøvet det samme eller om begge tests ifølge jer er positive (se billede)?

Det skal siges at jeg også har haft lidt menstruationslignende smerter, som jeg har læst kan være et tegn på ægløsning.

Hvad siger I? :yay

post-5558-0-33115900-1369560559_thumb.pn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har aldrig selv prøvet at bruge ægløsningstests. Men ved at de der Valmad (eller hvad de nu hedder) generelt har er lidt dårligere ry herinde, hvis man kan sige det :) strimmeltestene er som regel mere følsomme, og giver hurtigere svar (i hvert fald graviditetstestene) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig selv prøvet at bruge ægløsningstests. Men ved at de der Valmad (eller hvad de nu hedder) generelt har er lidt dårligere ry herinde, hvis man kan sige det :) strimmeltestene er som regel mere følsomme, og giver hurtigere svar (i hvert fald graviditetstestene) :)

Tusind tak for svaret! Det vil også give go' mening ;), da det jo netop er den test som jeg er usikker på. Det er nok bedst af holde sig til strimmeltests fremadrettet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg kan godt se, at den nederste (lyserøde) test ikke er helt positiv. Men det er den øverste vist heller ikke - den ligger så omvendt på billedet, så teststregen er den til højre, og den er vist ikke heeeelt så tydelig som den venstre streg for mig at se???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg kan godt se, at den nederste (lyserøde) test ikke er helt positiv. Men det er den øverste vist heller ikke - den ligger så omvendt på billedet, så teststregen er den til højre, og den er vist ikke heeeelt så tydelig som den venstre streg for mig at se???

Enig med Mrs. Andersen. Begge to er meget tæt på at være positive men er det ikke helt. Jeg har selv haft testet med begge mærker, og strimmeltesten bliver mere tydelig end på billedet, når den er der. Jeg gætter på, at de havde været positive senere på dagen eller vil blive det i dag, da de jo dels er tæt på, og da du også mærker noget i kroppen. I øvrigt er det bedre at teste ægløsning senere på dagen end om morgenen. Pøj pøj med det :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Mrs. Andersen. Begge to er meget tæt på at være positive men er det ikke helt. Jeg har selv haft testet med begge mærker, og strimmeltesten bliver mere tydelig end på billedet, når den er der. Jeg gætter på, at de havde været positive senere på dagen eller vil blive det i dag, da de jo dels er tæt på, og da du også mærker noget i kroppen. I øvrigt er det bedre at teste ægløsning senere på dagen end om morgenen. Pøj pøj med det :bd

Måske kan det være en forklaring, for jeg har taget alle mine tests cikra kl. 8 om morgen, da jeg har læst at man der får det bedste resultat, men her på siden står der faktisk mellem kl. 10-20. hmmm, det kan jeg da godt ærge mig lidt over nu :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske kan det være en forklaring, for jeg har taget alle mine tests cikra kl. 8 om morgen, da jeg har læst at man der får det bedste resultat, men her på siden står der faktisk mellem kl. 10-20. hmmm, det kan jeg da godt ærge mig lidt over nu :blink

Ja, det er ikke godt at teste for ÆL om morgenen - LH er ikke særlig koncentreret på dette tidspunkt. Så det kan jo godt være, de rent faktisk ville være blevet positive et par timer senere på dagen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er ikke godt at teste for ÆL om morgenen - LH er ikke særlig koncentreret på dette tidspunkt. Så det kan jo godt være, de rent faktisk ville være blevet positive et par timer senere på dagen. :)

Lige præcis. Det er graviditetsteste, der er bedst at tage om morgenen, men med ÆL er det som Glossi siger først senere på dagen, at man peaker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER