Nitzen1987

HJÆLP til lagkagebunde

8 indlæg i dette emne

Vi skal fejre fødselsdag for Maja i næste weekend. I den forbindelse skal vi have lagkage og jeg vil rigtig gerne bage bundene selv, men efter tre forsøg som alle er endt ud i skraldespanden er jeg på kanten til at opgive <_<

Jeg bruger opskriften fra Amos fødselsdagsbog. Første gang blev bunden bagt for meget + den hævede op på midten. Anden gang var den ikke bagt nok indvendig på trods af at den var på kanten til at være bagt for meget udvendig. Så den faldte sammen på midten. Tredje gang rykkede jeg springformen en tak ned af i ovnen, men resultatet blev næsten det samme som anden gang :(

Hvad gør jeg lige galt?

Er der nogen der har en idotsikker opskrift på lagkagebunde? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min hemmelighed når det kommer til lagkagebunde er de billigste fra Fakta. Det er vigtigt det er de billigste - jeg bliver altid spurgt om de er hjemmelavede ;-) Ergo mit liv er for kort til den ægte hjemmelavede vare (i denne sammenhæng...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min hemmelighed når det kommer til lagkagebunde er de billigste fra Fakta. Det er vigtigt det er de billigste - jeg bliver altid spurgt om de er hjemmelavede ;-) Ergo mit liv er for kort til den ægte hjemmelavede vare (i denne sammenhæng...)

Jeg lavede også lagkage med de billige bunde fra Fakta i går og ALLE sagde den smagte fantastisk og de spiste satme næsten det hele! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min hemmelighed når det kommer til lagkagebunde er de billigste fra Fakta. Det er vigtigt det er de billigste - jeg bliver altid spurgt om de er hjemmelavede ;-) Ergo mit liv er for kort til den ægte hjemmelavede vare (i denne sammenhæng...)

Så enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers kan du købe lækre bunde ved bageren :sandie

Jeg synes også det er svært at bage lagkagebunde, men det er hvert fald vigtigt at du ikke smører siderne på formen, for (underligt som det lyder) så hæver de ikke så pænt op i kanten, og man ender med sådan en bule i midten, som er længe om at bage færdig....

Jeg bager kun bundene selv hvis de skal være anderledes.... altså større end dem bageren laver, eller med mandelmel/kakao..... Ellers er jeg mest til købeløsningen fra bageren ;) (og faktas billige, er nu altså også ret gode, som de andre siger)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg plejer at bruge disse: http://himmelske-kager.blogspot.dk/2008/10/sukkerbrdsbunde.html. De er stort set idiotsikre og er en klassiker! ;)

Dem laver jeg også. Enten dem eller Cake Boss' sponge cake, som jeg flækker

Jeg køber aldrig bunde længere fordi det er så nemt at lave og så smager de altså så meget bedre.

Fandt et trick på en side, så de bager jævnt og ikke hæver mest på midten.

Brug Bake even strips :)

Sørg for at bagepladen som springformen står på er helt kold

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til lagkagebunde bruger jeg faktisk en roulade-dej... Lyder underligt - I know - men de er stort set idiot-sikre, de tager ingen tid at lave, og de er så dejligt bløde og svampede... Det er fra Politikens Store Bagebog, tror jeg den hedder... Kan evt. skrive opskriften af hvis du ønsker det?

Det er ikke underligt.. Det gør jeg nemlig også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER