Guest

Uskadelig desinfektion?

12 indlæg i dette emne

Kan i hjælpe mig? Mie har for 5 gang fået trøske, jeg har helt styr på behandlingen, men jeg tænker at jeg bliver nød til at gøre lidt mere end bare tørre legetøjet over og vaske det der kan med sæbe denne gang. Hun propper jo ALT i munden så hvad kan jeg bruge? Plastik og gummi får en skoldning men hvad med bøger og batteri legetøj m.m.?

Jeg vil tørre det over med en klud men det jeg bruger skal helst dræbe svampen.

Kan jeg bruge en tynd klor opløsning? Jeg tænker det er jo klor man bruger i svømmehaller. Eller skal jeg ud og købe klorhexidin? Når nu man bruger det til mundskyld, men mener det kan misfarve ting.

Så er der rodalon men jeg aner ikke om det er super godt for babyer + jeg ved at den mindste sæbe rest gør at hele blandingen bliver effektløs!!!

Er der andre muligheder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke forstand på det, men umiddelbart vil jeg sige, at det eneste du kan desinficere er plastiklegetøj, som kan vaskes/gå i opvaskemaskinen og bamser og andet, der kan vaskes på 60 grader i vaskemaskinen.

Personligt ville jeg ikke bruge rodalon - men jeg tænker evt. håndsprit? Ved altså ikke, om det efterlader skadelige stoffer, når det er tørt... Men det er jo i hvert fald beregnet til at komme på huden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg ved at klor slår både svamp og svampesporer ihjel, men om det er uskadeligt, det ved jeg faktisk ikke... Men altså, det må det vel næsten være, man har jo ikke hørt børn tage skade af at komme i svømmehallen.. (Ikke pga. klor i hvert fald), så måske hvis du lave en mild blanding..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke forstand på det, men umiddelbart vil jeg sige, at det eneste du kan desinficere er plastiklegetøj, som kan vaskes/gå i opvaskemaskinen og bamser og andet, der kan vaskes på 60 grader i vaskemaskinen.

Personligt ville jeg ikke bruge rodalon - men jeg tænker evt. håndsprit? Ved altså ikke, om det efterlader skadelige stoffer, når det er tørt... Men det er jo i hvert fald beregnet til at komme på huden.

Sprit slår ikke svampesporer ihjel.. Helt nu viden for mig, som ellers troede at sprit tog alt, men en dag med vores hygiejnesygeplejerske og jeg havde lært noget nyt! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sprit slår ikke svampesporer ihjel.. Helt nu viden for mig, som ellers troede at sprit tog alt, men en dag med vores hygiejnesygeplejerske og jeg havde lært noget nyt! ;)

Det er vigtig viden :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klor er på ingen måde sundt og blandet med sæbe(rester) kan de udvikle en giftig gas.

Det skal være noget der er nemt at skylle rent, før jeg ville turde bruge klorin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sprit slår ikke svampesporer ihjel.. Helt nu viden for mig, som ellers troede at sprit tog alt, men en dag med vores hygiejnesygeplejerske og jeg havde lært noget nyt! ;)

Der blev jeg da også lige klogere! Tak for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smid det i fryseren :) Det er de færreste gærsvampe, der kan overleve ved så lav temperatur. Og hvad jeg lige kunne læse om candida albicans, som er årsagen til trøske så kan de bedst lide stuetemperatur. Du kan evt også smide det, der kan holde til det i ovnen over 140 grader. Så dræbes alle bakterie, svampe og sporer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har noget spray fra naturebaby.dk til at rense legetøj med. Ved dog ikke, om det lige præcis gælder svamp, men prøv evt at tjekke hjemmesiden :)

Svamp er LORT!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smid det i fryseren :) Det er de færreste gærsvampe, der kan overleve ved så lav temperatur. Og hvad jeg lige kunne læse om candida albicans, som er årsagen til trøske så kan de bedst lide stuetemperatur. Du kan evt også smide det, der kan holde til det i ovnen over 140 grader. Så dræbes alle bakterie, svampe og sporer

Tak det vil jeg prøve, troede faktisk ikke kulde kunne gøre det. Men det er da KLART det nemeste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer at smide legetøjet i vaskemaskinen eller i badekarret. Men det er jo så også fordi så mange unger putter det i munden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rodalon er i hvert fald no-go :-)

Brug vaskemaskine, opvaskemaskine, fryser og ellers den der rensevæske fra naturebaby :-) det er i hvert fald det eneste jeg tør

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER