Mette

Nødvendigheder i hospitalstasken

11 indlæg i dette emne

Har læst diverse tråde rundt omkring med ting der skal pakkes til hospitalstasken men undrer mig lidt over nogle af dem, bla bleer, stofbleer til gylp og vådservietter - er det nødvendigt? Har de ikke bleer og lignede på hospitalet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg pakker ikke bleer ol. da de helt sikkert har det på hospitalet. Jeg har dog pakket stofbleer, da jeg tænker at de måske er rare at have når man er for sig selv på familieafdelingen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke pakket bleer osv - det skulle de have med mindre det står at man skal have dem med :)

Jeg har også pakket et par stofbleer, bare for en sikkerheds skyld - eller til på vej hjem :)

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har oplevet at løbe tør for sygehusets bleer midt om natten, og der var det super rart at have et par stykker i tasken, i stedet for at skulle ud og lede ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På Herlev Hospital havde de alt... selv læbepomade ;-)

Der var det kun blødt toiletpapir som var et must!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænke tænke.... Så vidt jeg husker, har de stofbleer på hvidovre. Og jeg ved, at det er godt med bleer og engangsvaskeklude (bleerne kom vi vist også til at tage nogle med hjem af ;) )

Men sørg for godt med tøj til baby! Vi måtte bruge hospitalets til sidst, og for det første var det ikke så velset - for det andet var det stort og knap så kønt! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På Skejby får man en pakke bleer og dem man ik bruger, tager man med hjem - vi havde rigeligt i den pakke! Man kommer jo ret hurtigt hjem som oftest. Vi var der i to døgn inkl fødslen ;)

Jeg husker som om, vi brugte vores egne stofbleer, men er faktisk ik sikker..

Ellers brugte vi altså hospitalets dyne, skumklude, vaskeklude osv.

Vi havde ik brug for ret meget tøj - havde dog lidt med i både 50, 56 og 62. Det eneste vi fik brug for var et sæt "rigtigt" tøj i 50 og natdragt i 50.

Jeg selv brugte hospitalets underbukser, men mit eget tøj, da vi kom på patienthotellet. Skejbys toiletpapir var fint blødt, men har hørt om andre, hvor det kan være lidt krads :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er en god ide, at man tager et par bleer med hjemmefra så man er sikker.

Vi havde også juniors egen dyne med, et par gylpeklude, tøj til den bette. Brugte slet ikke sygehusets, da det var for stort og det var jo lidt hyggeligere at komme bettemand i hans eget tøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det er ikke alle hospitaler der har bleer og alt det andet til baby. Så forhør dig på det sygehus du skal føde på, med hvad de har :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det er ikke alle hospitaler der har bleer og alt det andet til baby. Så forhør dig på det sygehus du skal føde på, med hvad de har :)

Har undersøgt med Hvidovre, og de har bleer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har undersøgt med Hvidovre, og de har bleer :)

Okay :D Jeg kan nemlig huske at min veninde skulle føde på et sygehus hvor de intet havde, så hun skulle selv have det hele med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER