Mbj

Lussingesyge- positiv ??

5 indlæg i dette emne

Hejsa alle sammen,

jeg er idag i 8 uge. og har i forvejen en datter på 2½. i hendes vuggestue har der været et par tilfælde af lussingesyge (dog i børnehaven) - hold hende hjemme og fik taget blodprøve i sidste uge. - så ringer de fra vuggestuen at nu er det også dernede.

-så ringer lægen med svar idag, når ikke telefonen da jeg sidder og hygger med min datter. - ringer tilbage og får en meget tør lægesekretær i røret der bare sig er at prøven er positiv og lægen ringer senere.... men hva f...???? hvad gør jeg lige? hvad er risikoerne??? ihhh er så bange.. :-/ burde man ringe til manden og sige "kooooom hjem!!!" eller skal man bare lige forholdeisg i ro og vente med at panikke til man ve hvad det konkret betyder...

tør jo heller ikke rigtig begynde at bruge telefonen, for tænk hvis lægen ringer når jeg snakker...

ihh har i andre prøvet det her?? eller noget lignende??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg ikke om jeg husker forkert, men er lussingesyge ikke en af de ting man bliver undersøgt for, om man har dannet antistoffer mod, når man er gravid? For så er min tanke, at hvis du havde antistofferne da du ventede din datter, så har du dem jo stadig, og så kan du ikke smittes - og er dermed uden for risiko.

Men hvad med at ringe til lægen i stedte for at vente, og sige at du er nødt til at have svar med det samme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var til 1. lægebesøg, blev lussingesyge nævnt sammen med toxoplasmose og listeria. Min læge sagde - tag det HELT roligt - den eneste sygdom, som man er sådan rigtig øv over for, er røde hunde. Så jeg ville tage det helt roligt, hvis jeg var dig. Men kan godt forstå, du bliver urolig! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved absolut intet om det, men vil bare sende kram og sige, at jeg sådan intuitivt tænker at det hele er ok fordi jeg tror det er meget sjældent at lussingesyge giver problemer :kram

Men kæft en skodsekretær, man lægger sgu da ikke sådan en besked på en telefonsvarer :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det du er blevet testet for?

Er det for om du har haft det? For så er det jo en god ting at prøven er positiv. Så har du jo antistoffer imod det.

Eller er det for om du har det nu? For så er det jo selvfølgelig knap så godt at du har det. Men mener at risikoen for baby alligevel er ret lille. Ifg det her link omkring 5%

http://www.sygevoksne.dk/sygdom/lussingesyge

Men håber at du har fået fat på lægen.

Held og lykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER