TroldeMor

Hvornår bliver jeres børn vækket om morgenen?

19 indlæg i dette emne

Jeg sad lige og svarede i en anden tråd, og der gik det op for mig, at mine drenge kommer til at blive vækket omkring kl 5.15 når jeg starter på job igen.....

Synes godt nok det er tidligt!!

Som det er nu, kommer de i seng kl 19, og vågner/bliver vækket kl 6.30-7.... Og synes jo nærmest ikke de kan komme i seng tidligere!

Skal de så bare leve med en kortere nattesøvn??

Hvornår bliver jeres vækket?

Og hvor lang tid bruger i om morgenen, fra vækning til i er ude af døren?

Vi bruger selv ca en time, men det er altså uden tid til mig.... Har bare taget tøj på :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Anna sover til hun vågner af sig selv ml. kl. 05 og 07, men oftest 06-06.30. Hun sover først omkring kl 20 om aftenen.

Oftest har vi jo så god tid om morgenen :rolleyes men vi kan komme ud af døren på ca en time :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ronja ikke selv er vågnet inden bliver hun vækket kl 7.

Vi sætter ca en time af til at nå det hele inden vi skal ud af døren.

Vi har begge flex tid så derfor kan jeg aflevere lidt senere og jonas kan så gå lidt tidligere, men hun er stadig 8-8.5 time i vs.

Hvad hvis din mand afleverer? Kan de så evt sove lidt længere nogen dage? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand kører hjemmefra kl 5.20 hver dag....... Så han er ikke til megen hjælp der :rolleyes ;)

- og han er hjemme igen omkring kl 17..... Så Hente-bringe står jeg 100% for..... Jeg har fri ved 15 tiden, så kan først hente dem kl 15.30-15.45.... 9 timer hver dag, det er længe, så jeg håber også på at få lov at gå på nedsat tid.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det er godt nok tidligt :kram2 Men hvis det er virkeligheden, må du jo hellere prøve ikke at bekymre dig ;)

Leo bliver lagt 19.30 og vågner som regel ml 6 og 7. Det tager en time til halvanden at komme ud af døren..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan de ikke få morgenmad i dagplejen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa vågner som regel mellem 6.30 og 7, ellers vækker vi hende kl. 7. Så spiser vi morgenmad, får tøj og børstet tænder. Her om vinteren er vi afsted omkring kl. 8, i sommers lidt tidligere (det tager tid med den flyverdragt med tilbehør ;)).

Da jeg var barn blev jeg vækket kl. 5, da min far mødte kl. 6 og min mor skulle med toget samme tid. Jeg husker det ikke som noget problem - børn har jo en god evne til at tilpasse sig. Mon ikke dine drenge så vil sove lidt længere middagslur? :unsure

Jeg tænker også morgenmad hos dagplejeren, som Felixmor foreslår?

:kram til dig, der skal stå for det hele med bringe-hente. Hvornår skal du starte på job?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aldrig :D

Det er (desværre) ikke nødvendigt medvækning her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det er godt nok tidligt :kram2 Men hvis det er virkeligheden, må du jo hellere prøve ikke at bekymre dig ;)

Leo bliver lagt 19.30 og vågner som regel ml 6 og 7. Det tager en time til halvanden at komme ud af døren..

Ja.... det er vildt tidligt.... Men kan ikke rigtig finde en bedre løsning, så ja, jeg må desværre nok bare vænne mig til tanken.... :/

Kan de ikke få morgenmad i dagplejen?

Jo, det kan de i princippet godt, men de er bare enormt sultne når de kommer op, så jeg tror de ville være kede af at vente til de kommer i DP.... Men jo, det var måske værd at overveje! Kan bare godt lide at vi har den der stund samlet ved morgenbordet..... Tænke, tænke....

Filippa vågner som regel mellem 6.30 og 7, ellers vækker vi hende kl. 7. Så spiser vi morgenmad, får tøj og børstet tænder. Her om vinteren er vi afsted omkring kl. 8, i sommers lidt tidligere (det tager tid med den flyverdragt med tilbehør ;)).

Da jeg var barn blev jeg vækket kl. 5, da min far mødte kl. 6 og min mor skulle med toget samme tid. Jeg husker det ikke som noget problem - børn har jo en god evne til at tilpasse sig. Mon ikke dine drenge så vil sove lidt længere middagslur? :unsure

Jeg tænker også morgenmad hos dagplejeren, som Felixmor foreslår?

:kram til dig, der skal stå for det hele med bringe-hente. Hvornår skal du starte på job?

Rart med lidt gode erfaringer med at komme meget tidligt op ;)

Jo, måske vil de bare kompensere i løbet af dagen, og tilpasse sig på den måde.....

Tak for kram.... :kiss Ville nu også ønske manden ikke var så længe væk i hverdagen, men det er nu engang vilkårene :rolleyes

Aldrig :D

Det er (desværre) ikke nødvendigt medvækning her ;)

Hehe.... det modsatte problem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carl vågner kl 6 - der står vi op. Han kommer i vuggestue kl 9 (før barsel var det kl 8,30) og blir hentet kl 15 (før barsel 15.30) Jeg syntes morgenmåltidet er et vigtigt samlingspunkt så jeg ville være ked af at mit barn ikke kunne spise hjemmefra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix behøver heller ikke blive vækket men håber jeg skal studerer fra september af og så skal vi jo nok op om morgenen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker man skal se på kvalitetstimerne.. :) Hvis man har nogle hyggelige timer om morgen, er det måske okay de kommer det tidligere i seng, og man ikke har de timer om aften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carl vågner kl 6 - der står vi op. Han kommer i vuggestue kl 9 (før barsel var det kl 8,30) og blir hentet kl 15 (før barsel 15.30) Jeg syntes morgenmåltidet er et vigtigt samlingspunkt så jeg ville være ked af at mit barn ikke kunne spise hjemmefra

Ja.... det er også sådan jeg har det, ville nødigt undvære den hyggestund om morgenen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix behøver heller ikke blive vækket men håber jeg skal studerer fra september af og så skal vi jo nok op om morgenen :)

Jamen så hepper jeg da på at Felix snart skal til at vækkes ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker man skal se på kvalitetstimerne.. :) Hvis man har nogle hyggelige timer om morgen, er det måske okay de kommer det tidligere i seng, og man ikke har de timer om aften :)

Ja, helt sikkert :) Men de kommer jo allerede i seng kl 19, og jeg tror ikke vi kan rykke det meget, for far er først hjemme ved 17 tiden, og så skal der laves mad, spises, og aftenpusles..... Så kl er oftest hen ad 19 før vi er putteklar :bed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elias vågner selv mellem kl 6 og 7 og lige nu falder han først i søvn mellem 20 og 21! Jeg synes jo det er alt for lidt søvn, men han har aldrig sovet særlig meget og klaret sig fint på det han fik...

Vi har tid om morgenen Elias og jeg, jeg står op. Far står op omkring kl. 7.30 og indtil han og far smutter af sted omkring kl. 8.30, så vi har alt fra mellem 1½-2½ timer. Nu da jeg er startet i praktik, så er tiden med ham om morgenen skåret ned, fordi jeg også skal være færdig og ud af døren før de skal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden og jeg står op 5:30, går i bad og gør os klar. Klokken 5:55 vækker vi drengene, de vasker sig og tager tøj på imens jeg smøre madpakker og manden pakker tasker/reder senge/mv. Klokken 6:30 går manden, jeg går med begge børn 6:40, vi bor lige ved siden af børnehaven, og 6:50 er vi i sfoen og klokken 6:59 er jeg på mit job :D de spiser begge morgenmad i institutionerne, og manden og jeg på vores arbejde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise bliver vækket kl. 6.15 hvis hun ikke er vågnet af sig selv før (det gør hun ofte) og hun kommer pt. i seng omkring kl. 20-20.30.

Vi bruger laaaaang tid om morgenen på Lise, ca. 1½ time. Jeg tager mig af hende når hun vågner, skifter hende og giver tøj på. Så tager jeg selv morgenmad, hvor jeg deler lidt af min morgenmad med Lise (jeg spiser havrefras og hun tigger som en lille hund :D). Imens går Per i bad og barberer sig. Når han er færdig overtager han hende og spiser morgenmad sammen med hende (der skal jeg så ud af døren) og børster tænder sammen. Bagefter tager han selv tøj på og så tager de afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står op ca kl 5.15, H vågner ca 5.30-6.00 og så hygger jeg med ham til far står op. Jeg smutter på arbejde kl. 7, og så tager far på arbejde lidt i ni og barnepigen tager så over.

Når han begynder i DP efter sommerferien, så bliver det far der afleverer ca. 8.50 og mor eller barnepige der henter. Jeg håber, at han bliver hentet senest kl. 16 hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER