Betina73

Gravid

4 indlæg i dette emne

Hejsa...

Jeg sidder lidt og tænker på...

Må man spise stærk mad når man er gravid??

Jeg er helt vild med en ret med chilli pulver i, og idag spiser sønnike hos en kammerat, så vi tænkte at det måske var noget.

Nogen der ved om det er ok at spise sådan noget under en graviditet, for kan ikke huske om jeg spiste det sidste gan.

Håber nogen kan svare

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Modereret ja :)

Så en enkelt aften i ny og næ sker der vist ikke det store ved - det kan dog medføre en del halsbrand :)

Vi var ud og spise i fredags på mexicansk hvor jeg fik en del Jalapeños .. Halsbrand de efterfølgende dage, men MUMS det var godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Modereret ja :)

Så en enkelt aften i ny og næ sker der vist ikke det store ved - det kan dog medføre en del halsbrand :)

Vi var ud og spise i fredags på mexicansk hvor jeg fik en del Jalapeños .. Halsbrand de efterfølgende dage, men MUMS det var godt :)

Lyder godt...

Men nu sidder jeg så og begynder at få kvalme igen... var ellers så glad for at det var overstået...

Nå men det stopper nok igen, om ikke andet så når lille fisen kommer ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst, at det ikke skader barnet. Elsker nemlig også selv stærk mad :)

Tværtimod er det godt at spise en masse forskellige ting, da det eftersigende skulle give et mindre kræsent barn.

Hvem ved? :-)

Fra libero.dk:

Krydret mad

Dit barn får samme mad, som du gør. Når du spiser stærk og krydret mad, spiser barnet stærk og krydret mad. Du kan roligt spise både hvidløg og chili under din graviditet. Forskning peger på, at barnet er mindre afvisende overfor fødevarer, de har ”smagt” i fostertilstanden. Så spis bare mange forskellige madvarer og mange slags krydderier; dit barn kan godt tåle det, og måske får du oven i købet et mindre kræsent barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER