tazdiginez

Gæstepleje - når hun er gladere der.. - opdatering!

9 indlæg i dette emne

Maliva har været i gæste-pleje ved en dagplejer siden tirsdag og hun er simpelthen så super glad for dagplejeren!

Hun kan stort set ikke vente med at komme ud af døren og hun vil ikke med hjem derfra igen. Hun krammede dagplejeren farvel i dag og hun er simpelthen bare så glad for at være der.

Børnene som plejeren har, er 3 drenge på Malivas alder og det fungerer bare, og så har plejer også hund. Er der noget Maliva elsker, så er det dyr og hun kan få en hel dag til at gå med at lege med den lille hund :wub

Nu har Malivas almindelige dagplejer så skrevet, at hun har orlov i 6 uger pga. hendes søn har fået konstateret sukkersyge; hun håber dog at Maliva vender tilbage efter de 6 uger, men jeg ved virkeligt ikke..

Gæste-plejeren har tilbudt at Maliva kan få en permanent plads ved hende fra d.d. og afdelingschefen har også informeret gæste-plejeren om at Malivas dagplejers børn, skal have nye permanente pladser hvis ønsket, da 6 uger er alt for lang tid.

Åh det er så skide svært syntes jeg, det er jo ikke svært at vælge for selvfølgelig skal Maliva da blive ved gæste-plejeren, eftersom hun er så glad for det; men hvordan pokker fortæller jeg det til hendes gamle plejer uden at det bliver akavet? Jeg føler jo virkeligt at jeg afskaffer hende, hendes arbejde eftersom det jo nok er alle hendes børn hun mister på denne orlov. :unsure

Men jeg tror også at det ville forvirre Maliva mere at komme tilbage efter 6 uger og vænne sig til det igen...

Desuden er mit samarbejde med gæste-plejeren LANGT bedre og hun virker til at se på barnets behov, fremfor arbejdstiderne. Det jeg mener med denne er, at Maliva dagplejer er meget striks med madtiderne og puttetiderne, hvorimod gæsteplejeren ser på behovet. Hun kan sagtens finde på at give morgenmad efter kl. 08.00, hvis barnet ikke har spist særligt hjemmefra og er barnet først træt henad ved 13.00 tiden i stedet for 12.00 tiden, jamen så hygger de da bare indtil...

Hendes åbningstider passer sådan nogenlunde bedre...

Hun åbner klokken 6.00 (eller 6.30, kan ikke huske det) mandag - torsdag og lukker klokken 15.30 (mener jeg) mandag - torsdag. Fredag åbner hun også klokken 6.00 eller 6.30, men lukker derimod klokken 15.00.

Hvis jeg starter i aktivering igen, vil disse tidspunkter sagtens kunne overholdes, såvidt som jeg kan regne ud. Jeg ved dog ikke om det kan lade sig gøre, når jeg starter på uddannelse :unsure - men mon ikke der kan findes løsninger til den tid.

Jeg er ikke i tvivl om at Maliva skal skifte til gæste-plejeren permanent og det er gæste-plejeren heller ikke. De er så super glade for hinanden og det er bare så dejligt at se! :yay

- men hvordan pokker fortæller jeg det til den gamle plejer og hvordan i alverden får jeg hentet de sidste ting af Malivas uden at det bliver alt for akavet? (Hun har noget skiftetøj, en sut og nogle bleer derovre)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

og så bor den nye plejer også tættere på end den gamle... endnu et plus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja den kan godt være svær.. jeg ville bare være ærlig... får et virtuelt kram fra mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at Maliva er så glad for sin nye (gæste) dagplejer, og ikke mindst at du kan mærke plejeren er glad for Maliva :loveshower

Jeg synes ikke det bør være akavet at gå til den nuværende plejer og sige at du ikke vil lade Maliva skifte rundt mere end højst nødvendigt, og efter 6 uger er hun jo faldet fuldstændig til det nye sted. Bare husk at sige at du er ked af det, men du bliver nødt til at sætte Malivas behov først, og hun har bedst af ikke at skifte frem og tilbage. Det synes jeg er fuldstændig fair!

Du behøver jo ikke nævne at Maliva er gladere det nye sted..... :)

Det er selvfølgelig super ærgerligt for dagplejeren hvis hun mister alle sine børn, men det er jo sådan det er når arbejde og privatliv i den grad hænger sammen, som det jo VIL gøre når man er dagplejer.

Men jeg synes du, af hensyn til DP, skal få det sagt så hurtigt som muligt, så hun ved hvad hun har at forholde sig til, og så få hentet de ting af Malivas..... Måske have en lille tegning med fra hende, eller et kort med nogle pæne ord, det vil sikkert betyde meget, og gøre det lidt mindre akavet, hvis det skulle blive det.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår godt, at du vil skifte. Efter at have læst andre ting du har skrevet om hendes nuværende dagplejer, så er jeg godt nok heller ikke fan af hende :unsure (Er i det hele taget skræmt over mange dp'ere, der bliver skrevet om herinde)

Jeg synes, at du skal sige til hende, at du er nødt til at tage udgangspunkt i Malivas trivsel. Hun har allerede skiftet mellem (2?) dp'er og skal nu "vænne" sig til at være hos gæste-dp i 6 uger. Derfor vil du ikke byde hende, at hun skal "vænne sig tilbage" til gamle dp igen. Du behøver jo ikke at sige, at det er fordi du og Maliva bedre kan lide gæste-dp. Hold dig til at det handler om at Maliva skal undgå flere skift i sin lille alder.

En anden ting: Vil nuværende dp-mor, så komme til at være gæste-dp for Maliva? Det kunne måske godt blive lidt akavet :unsure

Edit: Kan se at vi er enige Troldemor ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger..

LilleMi - chancen for at tidligere dagplejer kan blive gæsteplejer er der selvfølgeligt, men så kender Maliva jo heldigvis sin gæsteplejer når den tid er. :) Jeg ser det kun som et plus og så håber jeg bare at den gamle plejer kan accepterer det.

En lille opdatering.

Jeg sætter den nye dagplejer under bogstavet I og den gamle under bogstavet M, så det er nemmere at finde rundt i for både jer og mig :P

I dag fortalte I, at hun havde snakket med afdelingschefen. Afdelingschefen fortalte hende at hvis forældrene ønskede nye permanente pladser, skulle børnene bare blive hvor de er nu og så var det sådan. Hvis forældrene ønskede at børnene skulle tilbage til den gamle dagplejer, skulle forældrene kontakte afdelingschefen og så skiftede hun tilbage.

Så nu ligger landet sådan, at Maliva har skiftet dagpleje fra i dag af. :)

Nu skal jeg bare have fortalt M det og så håber jeg hun tager godt imod det.

J og jeg regner med at vi køber en kurv med lidt blandet godt - nogle ideer til hvad det kan være? Det skal helst være sukkerfrit og sundt eftersom hendes søn har fået konstateret sukkersyge og M er ved at tabe sig.

Vi køber også en blomst og et kort med og så får vi printet et billede ud af Maliva og får hende til at tegne en tegning til M.

Hvad ville i syntes om sådan en afskedsgave og ville det være godt nok "som et plaster på såret"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hands down synes jeg du skal tage det hele som et tegn på, at Maliva er langt bedre tilpas hos gæste dp og tage imod den permanente plads :D Vi er SÅ kede af, at vi ikke har fået nosset os sammen til at få flyttet Elias (ikke at han ikke har det godt hos nuværende dp, men hun er overhovedet ikke positiv omkring ham og vi har ikke god kommunikation med hende!)

Som Troldemor siger er det vigtigt at få meldt ud til Malivas dp så hurtigt som muligt, så hun ikke går og forventer, at når der er gået 6 uger, så står hun igen med Maliva...

Og så skal du bare glæde dig over, at Maliva er SÅ glad og tilpas :) Det er jo ren lykke og hvis du er mere tryg ved gæste dp, så synes jeg slet ikke der er noget at rafle om, når hun har taget så godt imod det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at i har fået en god plads :) det betyder bare alt!

Og jeg syntes det er super fint og sødt af jer hvis i giver den gamle dp en afskedsgave - men jeg kan ikke forstå hvorfor det er dit problem at fortælle den tidligere dp at i skifter plads? (Jeg arbejder selv i en kommune og har lidt med området at gøre, så undrer mig bare over det er forældrenes opgave??)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger..

LilleMi - chancen for at tidligere dagplejer kan blive gæsteplejer er der selvfølgeligt, men så kender Maliva jo heldigvis sin gæsteplejer når den tid er. :) Jeg ser det kun som et plus og så håber jeg bare at den gamle plejer kan accepterer det.

En lille opdatering.

Jeg sætter den nye dagplejer under bogstavet I og den gamle under bogstavet M, så det er nemmere at finde rundt i for både jer og mig :P

I dag fortalte I, at hun havde snakket med afdelingschefen. Afdelingschefen fortalte hende at hvis forældrene ønskede nye permanente pladser, skulle børnene bare blive hvor de er nu og så var det sådan. Hvis forældrene ønskede at børnene skulle tilbage til den gamle dagplejer, skulle forældrene kontakte afdelingschefen og så skiftede hun tilbage.

Så nu ligger landet sådan, at Maliva har skiftet dagpleje fra i dag af. :)

Nu skal jeg bare have fortalt M det og så håber jeg hun tager godt imod det.

J og jeg regner med at vi køber en kurv med lidt blandet godt - nogle ideer til hvad det kan være? Det skal helst være sukkerfrit og sundt eftersom hendes søn har fået konstateret sukkersyge og M er ved at tabe sig.

Vi køber også en blomst og et kort med og så får vi printet et billede ud af Maliva og får hende til at tegne en tegning til M.

Hvad ville i syntes om sådan en afskedsgave og ville det være godt nok "som et plaster på såret"?

Dejlig at det er gået godt med skiftet, sådan officielt :)

Det er en god ide med afskedsgaven.... Måske man kunne putte noget lækkert i fra Matas.... Creme og den slags, og så måske en bamse til drengen (ved ikke hvor gammel han er) eller et andet lille stykke legetøj :) Det behøver jo ikke være det helt store.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER