Camillat

To slyngebutikker holder ophoersudsalg, saa....

24 indlæg i dette emne

Der er pt to af de bedste slyngenetbutikker, der holder ophoersudsalg :(

Hvor synes jeg, det er trist, men det giver saa mulighed for at koebe baeredimser til gode priser - just for info :)

abeunger.dk

slynger.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kunne være man skulle være hurtig så, men jeg er ikke helt med på vikle kontra slynge.. Hvornår/hvorfor er det ene bedre end det andet?! Jeg fatter ikke en fis! :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

slynge = baeredims = straekvikle, fastvikle, ringslynge, baeresele, mei tai etc...

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

slynge = baeredims = straekvikle, fastvikle, ringslynge, baeresele, mei tai etc...

:)

Okay, se jeg ved ikke engang hvad der er hvad.. :P Det er vist en ringslynge eller (og?) en strækvikle jeg er ude i. Er bare ikke med på hvornår hvad fungerer bedst..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, se jeg ved ikke engang hvad der er hvad.. :P Det er vist en ringslynge eller (og?) en strækvikle jeg er ude i. Er bare ikke med på hvornår hvad fungerer bedst..

Straekvikle til nyfoedte og op til 8-10 kg.

Ringslynge nyfoedt til stor, men hviler paa en skulder, saa er ikke for alle(skal selv have afproevet den her til sommer!)

Fastvikle, som straekvikle men ogsaa til store boern, meget alsidig med mange forskellige bindemuligheder, materialer, laengder og design.

Baeresele - i min verden en ergonomisk, som f.eks. Ergo, Beco eller Manduca

Mei tai - en mellemting mellem en baeresele og en vikle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og ioevrigt smag og behag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en fastvikle til madison. Calin bleu hedder den. Og den kan bindes på forskellige måder. Har kun prøvet hvor hun var på min mave og det var rigtig hyggeligt og hun faldt til ro med det samme når hun sad der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis jeg skal have en vikle til Luna som vejer 9,5kg og er 71cm, hvilken vil du så anbefale, Camilla?

vi har forvejen en ergobaby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis jeg skal have en vikle til Luna som vejer 9,5kg og er 71cm, hvilken vil du så anbefale, Camilla?

vi har forvejen en ergobaby.

Helt klart en fastvikle! Der er en Hoppediz Pune inde paa abeunger, som er sommeregnet. I hvert fald vil jeg ikke anbefale en alt for tyk sag nu :)

Du kan ogsaa lure inde paa Tidsel.dk, hvor hun blandt andet har en Ellevill Paisley i en groen/turkis farve. Det er den vikle jeg har, bare i blaa. Hun har ogsaa Heatiness, som skulle vaere gode og laekre til sommer. Den er 50%hoer/50% bomuld og prisen er dejlig!

Koeb i hvert fald en, du synes er smuk :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camilla hvad vil du anbefale hvis jeg skal have en til Ida. ??

Hun er 68lang og 7 kilo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, Camilla = Vikleguru! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camilla hvad vil du anbefale hvis jeg skal have en til Ida. ??

Hun er 68lang og 7 kilo

Same som ovenfor :)

Det er fordi, den er mest alsidig, selvom den vil vaere svaerere at starte med. Men naar det fungerer, saa fungerer det bare godt, synes jeg.

Hehe, Camilla = Vikleguru! ;)

Nooooo, slet ikke, men jeg har sat mig virkelig godt ind i vikleverdenen, saa det er det, jeg kan dele ud af :)

Jeg kan lige tilfoeje, at det er individuelt, om man i sommervarmen foretraekker en tynd,tynd vikle evt. bundet i flere lag(pga, vaegtfordelingen) eller om man foretraekker en lidt tykkere i et koeligt materiale bundet i et lag, som stoetter bedre end et lag tynd vikle. Tungt barn, altsaa stoerre barn ikke lille baby, kan vaere mere behageligt at baere i sidstnaevnte, hvor en mellemtykkelse i hoer- eller silkeblanding kan vaere en god ide.

Selv har jeg en tyndere i bambus/bomuld, som skal proeves af her til sommer. Flere taler for hoer, som det ypperste og andre igen silke. Det er vildt individuelt og som altid - den skal vaere den smukkeste af alle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et sidste spørgsmål (måske! :blush); Så vidt jeg forstår, så kan en fastvikle bruges fra baby er helt lille og indtil der faktisk ikke er brug for bæredimser mere.. Men jeg er vist stadig ikke med på forskellen mellem en strækvikle og en fastvikle. Åååh, jeg er vist alligevel stadig på spanden! :P Kan du ikke bare fortælle mig hvad jeg skal købe?! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camilla: nu spørger jeg måske lidt dumt, men hvad er forskellen på en fastvikle og en Mai tai? Hvilken er lettest at bruge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt den calin bleu til madison og vi brugte den meget da hun var helt lille.

Har tænkt på om hun er stor nok til at komme i den men omme på ryggen i stedet?

Hvis jeg vel og mærke kan binde den. Det er lidt svært at have stof nok når hun er blevet så stor og moren ikke har tabt sig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er smag og behag... Jeg har vist haft alle de "alm" typer efterhånden.

Mine erfaringer:

  • Ringslynge - Hurtigt og nemt at få barnet i - dog ikke så fedt når barnet vejer 9kg - Det er temmeligt tungt når vægten ligger på en skulder (jeg har i øvrigt haft to forskellige, fordi den første bare ikke fungerede for mig)
  • Strækvikle - Tager lidt tid at binde den indtil man får taget på det, men er supernemt og praktisk med god støtte og tryghed til barnet fra nyfødt og til 8-10kg. Støtter godt på ryggen og bindes før barnet kommer i :-)
  • Fastvikle - Samme princip som strækvikle, dog er jeg ikke helt gode venner med min endnu, da man binder den om barnet og ikke som med strækviklen putter barnet i bagefter. Kan bruges LÆNGE (4-5år), og har en masse muligheder som fx rygbæring (det skal jeg dog lige øve mig lidt i)
  • Mei tai - har haft to forskellige, en babysize som Lina er vokset ud af, og en toddlersize. Nem og hurtig at binde og med god støtte for barnet, plus den sidder godt på ryggen. Min favorit, da jeg kan gå med Lina længe uden at mærke at hun vejer til, plus den er hurtig at få af og på.
  • Lommeslynge - God til vuggestilling, men ikke så praktisk med et livligt barn, hvis man bruger mave-mod-mave (jeg har en dolcino - mener jeg det hedder, hvor der egentlig er to lommeslynger, så den hviler på begge skuldre for bedre komfort) Er også bøvlet mht str, da de skal være den rigtige str for at passe, og det bliver RET klemt når man har store bryster :blush

Vi har så også prøvet en babybjørn bare for at sammenligne, og damn den er skod... INGEN støtte til hverken baby eller mor :huh

Redigeret af Leeloo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bedste er at låne sig frem inden man beslutter sig, det kan hurtigt blive dyrt!

Jeg har fx lånt min strækvikle og lommeslynge ud til min svigerinde, og hun er blevet bidt af strækvikleriet. Hun var ellers ikke interesseret i det, før hun fik en sensitiv lille trold, og opdagede hvilken forskel at strækviklen havde gjort for min niece der er prematur, og så hvor tryg Sassemusen blev over at komme i den...

Så hun blev omvendt hurtigt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv har jeg en tyndere i bambus/bomuld, som skal proeves af her til sommer. Flere taler for hoer, som det ypperste og andre igen silke. Det er vildt individuelt og som altid - den skal vaere den smukkeste af alle :)

Den bliver du glad for. :) Jeg har en strækvikle i bambus, og den var virkelig god i sommervarmen. Der var hedebølge herhjemme den sommer (efterhånden mange år siden :rolleyes ) og min søn, som ellers er et meget varmt barn, havde det bare helt tilpas i den. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt klart en fastvikle! Der er en Hoppediz Pune inde paa abeunger, som er sommeregnet. I hvert fald vil jeg ikke anbefale en alt for tyk sag nu :)

Du kan ogsaa lure inde paa Tidsel.dk, hvor hun blandt andet har en Ellevill Paisley i en groen/turkis farve. Det er den vikle jeg har, bare i blaa. Hun har ogsaa Heatiness, som skulle vaere gode og laekre til sommer. Den er 50%hoer/50% bomuld og prisen er dejlig!

Koeb i hvert fald en, du synes er smuk :rolleyes

Super! Tusind tak for hjælpen! det skal jeg ha kigget på inden længe! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et sidste spørgsmål (måske! :blush); Så vidt jeg forstår, så kan en fastvikle bruges fra baby er helt lille og indtil der faktisk ikke er brug for bæredimser mere.. Men jeg er vist stadig ikke med på forskellen mellem en strækvikle og en fastvikle. Åååh, jeg er vist alligevel stadig på spanden! :P Kan du ikke bare fortælle mig hvad jeg skal købe?! ;)

Straekviklen har straek og fastviklen har kun et let diagonalt straek, som goer at stoffet kan smyge sig om barnet. Straekviklen vil ikke give god stotte til et barn paa over 7-10 kg, netop fordi der er straek i. Der vil man saa kunne gaa over til en fastvikle istedet, eller simpelthen starte med fastviklen. Det er umuligt at sige, hvad en anden person skal koebe, men jeg ville selv koebe min egen fastvikle lige nu - eller en mellemstr. Girasol, en Heartiness eller maaske en Didymos af en art :)

Camilla: nu spørger jeg måske lidt dumt, men hvad er forskellen på en fastvikle og en Mai tai? Hvilken er lettest at bruge?

Fastvikle er et laaaangt stykke stof, som skal taemmes, mens Mei Tai er et rygpanel med 4 lange stropper, som skal bindes. De to nederste skal bindes om hoften, mens de to oeverste kan bindes lidt varieret. Det er ikke til at sige, hvad der er bedst, men jegforestiller mig, at en Mei Tai er nemmere at binde til rygbaering end fastviklen, for det er immervaek en smule stof, der skal holdes styr paa, samtidig med en baby(som i mit tilfaelde ikke sidder stille som i videoerne paa youtube...).

Men fastviklen er hyggelig og jeg er glad for min!

Havde kort en mei tai, men den var ikke lige vores - maaske en anden Mei Tai vil kunne goere sig bedre, jeg ved det ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den bliver du glad for. :) Jeg har en strækvikle i bambus, og den var virkelig god i sommervarmen. Der var hedebølge herhjemme den sommer (efterhånden mange år siden :rolleyes ) og min søn, som ellers er et meget varmt barn, havde det bare helt tilpas i den. :)

Ja, jeg kan godt maerke, at bambus er godt! Jeg skulle lieg have haft en bambusstraekvikle sidste sommer, men der havde jeg bare min ret tykke Hoppediz - som dog er saa fin, at vi brugte den om morgenen og aftenen saa :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super! Tusind tak for hjælpen! det skal jeg ha kigget på inden længe! ;)

Jeg har faktisk en fast vikle.. :) Du kan se den på Lørdag, den er helt ubrugt og stadig i posen ;) Jeg kan ikke hitte ud af det der vikle halløj ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man skal anskaffe sig en strækvikle - hvad skal man så gå efter af kvaliteter, især hvis økonomien også har en betydning??? Er det specialle slags stof, er der forskellige størrelser osv?

Jeg låner mig til en strækvikle lige nu, men hvis det fungerer med strækviklen over min fastvikle, så vil jeg være tvunget til at købe en selv, da ejeren selv er gravid og jo derfor ligesom selv skal bruge den indenfor overskuelig fremtid.

Jeg koebte min Hoppediz, fordi den var vildt nedsat som demomodel inde paa abeunger.dk. Den kostede 75 kr + porto :D Jeg vdiste jo ikke, om det med vikler var mig, saa derfor tog jeg den chance, saa at sige og blev grebet af det. Men ja, den er selvfoelgelig ganske fin til prisen.

Jeg ville nok investere i en Aldoria(eller om det er helt praecis det navn, de har?) med bambus, hvis jeg skulle koebe en nu - og isaer for at kunne bruge den lidt i varmen. Men lige med straekvikler, saa har jeg ikke indtryk af, at det er saa afgoerende med kvalitet og pris, som det er med fastvikler... Maaske jeg tager fej, men altsaa... Slynger.dk vil jo nok have en del koalavikler paa ophoersudsalgslisten, saa den kunnejeg da ogsaa sagtens finde paa at koebe. Den sort/hvid-stribede synes jeg er laekker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en slyngepakke med fast og strækvikle fra mamaslife og de er vildt lækre selvom de var billige.

Min første vikle var dog en jeg selv lavede af interlock-stof og den var også fin - tabte den så desværre på Gladsaxe Trafikplads.

Så som Camilla skriver; det er vist ikke så afgørende med kvalitet og pris mht strækvikler... bare tænk på materialet og varme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER