Camillat

Foraaret er kommet til Portico - hvor meget toej nu?

9 indlæg i dette emne

Hej darlings.

Ganske enkelt, hvor meget toej skal Noah saa have paa i dag?

Vejret er lige med et gaaet fra det der traelse graavejr med vind og smaakoldt til foraar og idag 20 grader med hoej solskin. Jeg har det varmt, vi kan vaere ude uden jakke og alt det... Noah har siden oktober naermest boet i uldbody og uldstroempebukser under toejet, men jeg synes det virker saa drastisk at pille en masse af ham. Han har nu faaet kortaermet uldbody og saa body og velourbukser paa og stroemper. Stroempebukser i bomuld er jo vist overkill ;)

Lyder det fornuftigt at goere det saadan? Ude er det let blaesende og vinden er ikke varm, saa tynd hue udenfor og en lille cardigan, eller..? Noah er ikke noget varmt barn.

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fået at vide af min sp at Ida skal have samme "mængde" tøj på, som jeg selv ville have.

Men det lyder meget fornuftigt det du har gjort nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået at vide af min sp at Ida skal have samme "mængde" tøj på, som jeg selv ville have.

Men det lyder meget fornuftigt det du har gjort nu :)

Ja, men du er ikke vekselvarmedyr og er dermed bedre til at regulere din egen temperatur end et lille barn :)

Men han virker tilpas klaedt paa nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det lyder fornuftigt. Hvis han virker fin i nakken (nok mest at han ikke sveder?) og ben/arme ikke er kolde, så tror jeg bestemt det er tilpas.

Men det er sjovt så stor forskel der er på børn, for silke Elia har hele vinteren kun haft uld/silke-body uden ærmer på, strømperbukser og så et par bukser og en body/bluse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men du er ikke vekselvarmedyr og er dermed bedre til at regulere din egen temperatur end et lille barn :)

Men han virker tilpas klaedt paa nu...

Jo er jeg.

Men så længe han virker tilpas påklædt og ikke er svedig i nakken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke det er meget passende? Det er altså svært at lure når vejret skifter lige pludseligt :) (og må jeg så lige sige, at jeg er såååå misundelig på lækkert italiensk forårsvejr!! ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo er jeg.

Men så længe han virker tilpas påklædt og ikke er svedig i nakken :)

Ok, saa :)

Men ja, han har virket ok tilpas og har saa faaet stroempebukser af bomuld paa under nu, hvor de er gaaet ud en tur. Jeg vil ikke tage alt for meget af paa en gang og her sen eftermiddag er luften ikke saa lun, selvom det er dejligt vejr

Mon ikke det er meget passende? Det er altså svært at lure når vejret skifter lige pludseligt :) (og må jeg så lige sige, at jeg er såååå misundelig på lækkert italiensk forårsvejr!! ;) )

Det er nemlig ret svaert at lure, men der er jo ikke andet for end at proeve os frem. Du kan faktisk ogsaa roligt vaere misundelig, for det er en fantastisk foraarsdag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det lyder meget fornuftigt ikke at tage for meget af i starten - talte med en pædagog i en vuggestue vi var inde at se på, og hun fortalte at nu hvor vintersnot-hoste-sæsonen var ved at være overstået kom alle forårsforkølelserne, fordi folk var for hurtige til at få tøj af børnene...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det lyder meget fornuftigt ikke at tage for meget af i starten - talte med en pædagog i en vuggestue vi var inde at se på, og hun fortalte at nu hvor vintersnot-hoste-sæsonen var ved at være overstået kom alle forårsforkølelserne, fordi folk var for hurtige til at få tøj af børnene...

Aah, det er godt at hoere - TAK! Hernede er de saa hurtige til at fortaelle mig, at jeg har pakket ham for meget ind, bare fordi han stadig har bomuldstroempebukser under de tynde bukser og en kortaermet uldbody paa som undertoej. Noah har ogsaa en tynd bomuldshue paa udenfor, men jeg oerker og oensker ikke, at han skal til at gaa igennem en forkoelelse, bare fordi jeg ikke stoler paa min intuition. Vinden er stadig koelig og vi har ogsaa en cardigan med, naar vi gaar ud om eftermiddagen, som han faar paa, naar solen forsvinder og luften koeles ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER