Sabinet

Ægløsning og manglende menstraution

3 indlæg i dette emne

Jeg er i vildrede!

Jeg stoppede på mine p-piller i slut Januar, og har ikke haft mens. siden. Jeg vil utrolig gerne blive gravid, men hvordan finder jeg ud af hvornår min ægløsning er uden menstraution ?

Håber der er nogen der kan hjælpe. :)

På forhånd tak.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der kan i mange tilfælde gå noget tid fra man stopper med p-piller til ens cyklus med menstruation og ægløsning kommer i gang. Menstruationen man får når man er på p-piller er jo ikke en "ægte" menstruation, og har intet med ens naturlige cyklus at gøre. Kan du huske hvordan din menstruationscyklus var før du begyndte på p-piller?

Første gang jeg stoppede med p-piller fik jeg slet ingen menstruation, og der blev efter et halvt år konstateret at jeg har PCOS. Startede så på p-piller igen. Denne gang fik jeg min første mens. 3 mnd. efter p-pillestop, og er nu gravid :)

Mit råd er, at du smører dig med tålmodighed, og hvis menstruationen ikke er kommet tilbage om et par måneder, så ville jeg kontakte egen læge mhp. udredning evt. for PCO/PCOS eller andre forklaringer på manglende mens. Men for nogle tager det bare laaaaang tid før mens. kommer i gang efter p-pillerstop, uden at der er det mindste galt.

Held og lykke med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det kan berolige dig lidt, vil jeg kort fortælle dig om min cyklus.

Jeg smed p-pillerne i juli. Fik en menstruation i september. Og fik den næste i januar. Først fra midten af februar er mine menstruationer normale igen.

Jeg var ved læge to gange undervejs, men blev blot bedt om at se tiden an.

Jeg ved det er møgfrustrerende, jeg håber din krop hurtigt finder sin rytmeigen.

Held og lykke med det hele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER