Mynthe

Tryghedsscanning idag

7 indlæg i dette emne

Nu kunne jeg ikke vente længere, så har bestilt en tryghedsscanning til idag! Glæder mig sådan, det passede lige med en tid hvor min mand kunne nå at få fri!

Ihh, om bare 2 1/2 time bliver det virkeligt at der vokser liv i mig.

Jeg er 9+6 idag og meget spændt på hvad man kan se.

Vores nf er om 17 dage, så egentlig er det lidt frås med en scanning nu, men jeg er blevet inspireret af al den læsning om tidlige skanninger man kan finde her på bk

Kommer med en Update efter scanningen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Spændende sager! Jeg har været til tidlig scanning, og efter måling af babyen, mente sygeplejersken der scannede, at jeg kun var 6+6 uger henne, mod 8 + som jeg selv havde regnet ud... Så der kan godt ske uventede ting, uden at der er noget galt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der scannet, den ( i ental, lidt lettet for jeg troede der måske var to) lille baby er 33mm fra hoved til hale (crl), og jeg blev skønnet til 10+1 hvilket kun afviger 3 dage fra hvad jeg selv har beregnet.

Det fine hjerte slog derudaf, og vi fik et enkelt 3D billede også. Ret dejligt for jeg kan ikke skelne så meget på de almindelige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke! Dejligt at der var ett bankende hjerte, og at din egen beregning af termin etc. blev bekræftet:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det var skønt, men jordemoderen understregede at det er den termin der beregnes ved nf som vil blive anvendt som gældende.

Egentligt lidt mærkeligt at din "scannede termin" afviger så meget fra din "beregnede termin".

Det vil vel sige at din ægløsning kan have været op til 2 uger senere end du selv har troet, eller måske kan der bare være målt "forkert"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens forstå du gerne ville have en tryghedsscanning. Fordi vi blev gravide med fertilitetsbehandling, så skal jeg heldigvis scannes allereede på onsdag, selvom jeg kun er 7+0 i forhold til hvad jeg selv kan beregne. Det bliver rigtig rart at se at det rent faktisk er virkeligt og ikke bare noget man bilder sig ind.

Jeg tror nu ikke min termin kommer til at afvige så meget fra det jeg selv har beregnet, jeg ved jo præcis hvornår jeg havde ægløsning og blev befrugtet.

Men det bliver spændende, selvom babyen nok er virkelig lille, jeg er jo tre uger kortere end du er, Mynthe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det var skønt, men jordemoderen understregede at det er den termin der beregnes ved nf som vil blive anvendt som gældende.

Egentligt lidt mærkeligt at din "scannede termin" afviger så meget fra din "beregnede termin".

Det vil vel sige at din ægløsning kan have været op til 2 uger senere end du selv har troet, eller måske kan der bare være målt "forkert"?

Ja, det er meget mærkeligt. Jeg blev først bekymret for, at der kunne være noget galt med fosteret og at det ikke vokser som det skal, men nu tænker jeg, at enten har sygeplejersken målt en smule forkert (hun virkede forvirret og uerfaren), eller også er baby bare lidt lille (der er vidst normalt med en lille variation fra foster til foster), eller også har befrugtningen sket op til 5 dage efter målt ægløsning. Tror nok egentlig mest på en kombination af de 3 forklaringer. Jeg havde ægløsning på cyklusdag 18 og 19 (målt med digital ægløsningstest), og testede positivt på cyklusdag 38 eller 39. Skal på en ekstrascanning i næste uge, da der var usikkerhed omkring størrelse og termin, og håber det hele er mere klart på det tidspunkt.

Spændende med scanning i morgen, FutteG!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER