Bamse&Kylling

Ammehjælp

24 indlæg i dette emne

Jeg tror næsten du har prøvet alt så! Hvad med at drikke noget te med mælk i (masser)?

Af de mere underlødige virker orgasme også på nogles nedløbsrefleks men det er jo ret svært at indpasse med amning .... :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er hun? Måske er det et appetitspring.

Det er bare med at blive ved og ved med at lægge hende til. Eller forsøge at stimulere produktionen ved at malke ud.

Mælkeproduktionen plejer at stige, når du sover, så jeg tror ikke du skal være nervøs for natten :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror næsten du har prøvet alt så! Hvad med at drikke noget te med mælk i (masser)?

Af de mere underlødige virker orgasme også på nogles nedløbsrefleks men det er jo ret svært at indpasse med amning .... :/

Jeg har lige præcis i går og i dag drukket ret meget mælk faktisk og hver dag drikker jeg 1,5-2 liter vand..! Når jeg ikke har decideret amme the, så er vand vil ligeså fint? Med mælk ved siden af :) Sidder både med vand og mælk lige nu..

Orgasme kan jeg ikke lige overskue på kommando, haha!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, kan godt forstå det ikke må være sjovt :kram

Er hun begyndt at spise noget rigtig mad endnu? For så kunne du jo give hende en god gang grød eller øllebrød at sove på istedet og noget vand at drikke, og så håbe på at amningen går bedre imorgen.

Som du selv siger er du nødt til at slappe af, ellers kan det jo holde mælken væk. Anabella dør jo ikke af ikke at blive ammet i en periode, men det er selvfølgelig ikke rart. Så prøv at trøste dig med det og så sørg for at slappe af og få sovet lidt. Du kan jo evt. sove sammen med Anabella og lade hende sutte hos dig i sengen, så kan det være at det hjælper på det.

Og sørg nu også selv for at få massere af væske! Det er også nødvendigt for at kunne producere mællk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bedste forslag er også masser af væske, men ellers ved jeg ikke.. Håber der kommer nogen på banen der kan komme med et godt råd, så det giver lidt ro :) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er hun? Måske er det et appetitspring.

Det er bare med at blive ved og ved med at lægge hende til. Eller forsøge at stimulere produktionen ved at malke ud.

Mælkeproduktionen plejer at stige, når du sover, så jeg tror ikke du skal være nervøs for natten :kram2

Hun er lidt over 6 mdr. og de sidste 3 nætter har hun spist oftere end normalt, så jeg troede/tror, at hun egentlig var/er igang med appetitspring.! Men jeg har ALDRIG prøvet, at der SLET ikke ville komme noget.. Uanset hvor kort eller lang tid siden sidst..!

Jeg må prøve om lidt igen.. For jeg tror ikke, hun vil sove, før hun har fået noget.. Og det er alligevel 4,5 time siden hun fik fra venstre sidst..!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke så mange råd - men prøv at ringe til ammerådgivningen. De er rigtig søde, og måske kan de hjælpe dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville forsøge at spise en masse sundt fedt i form af nødder og mandler. Så plejer mit mælk at løbe fra mig... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, kan godt forstå det ikke må være sjovt :kram

Er hun begyndt at spise noget rigtig mad endnu? For så kunne du jo give hende en god gang grød eller øllebrød at sove på istedet og noget vand at drikke, og så håbe på at amningen går bedre imorgen.

Som du selv siger er du nødt til at slappe af, ellers kan det jo holde mælken væk. Anabella dør jo ikke af ikke at blive ammet i en periode, men det er selvfølgelig ikke rart. Så prøv at trøste dig med det og så sørg for at slappe af og få sovet lidt. Du kan jo evt. sove sammen med Anabella og lade hende sutte hos dig i sengen, så kan det være at det hjælper på det.

Og sørg nu også selv for at få massere af væske! Det er også nødvendigt for at kunne producere mællk.

De sidste to dage er hun endelig kommet op på 1 måltid om eftermiddagen, så jeg er ikke meget for, at "stoppe" hende med mad til natten, når hun slet ikke er så vant til det endnu..

Det ironiske er, at de sidste tre nætter er hun blevet ammet oftere end normalt og har sovet halvdelen af natten inde ved siden af mig.. og lige præcis i dag har jeg sovet til middag, det gør jeg ellers ALDRIG.! Det er skisme mærkeligt...! Er dog stadig træt, så måske det alligevel spiller lidt ind..

Og tak for rådene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke så mange råd - men prøv at ringe til ammerådgivningen. De er rigtig søde, og måske kan de hjælpe dig :)

Kan man ringe døgnet rundt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er lidt over 6 mdr. og de sidste 3 nætter har hun spist oftere end normalt, så jeg troede/tror, at hun egentlig var/er igang med appetitspring.! Men jeg har ALDRIG prøvet, at der SLET ikke ville komme noget.. Uanset hvor kort eller lang tid siden sidst..!

Jeg må prøve om lidt igen.. For jeg tror ikke, hun vil sove, før hun har fået noget.. Og det er alligevel 4,5 time siden hun fik fra venstre sidst..!!

Måske har du haft en stresset dag? Har du været meget fysisk aktiv? Det kan også nedsætte produktionen.

Men masser af væske og hvile. Forstår godt du er frustreret. Oplevede det også selv om aftenen.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville forsøge at spise en masse sundt fedt i form af nødder og mandler. Så plejer mit mælk at løbe fra mig... :)

Ja, plejer ofte at spise mælkebomben, men jeg får så meget mælk, at jeg næsten får knuder :D Måske jeg skulle spise lidt i en periode alligevel...

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man ringe døgnet rundt?

Tror ikke de vil synes det er super hvis du ringer kl 3 om natten ;) Men ville ikke have nogen betænkeligheder ved at ringe til dem nu. Har selv haft ringet en lørdag aften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske har du haft en stresset dag? Har du været meget fysisk aktiv? Det kan også nedsætte produktionen.

Men masser af væske og hvile. Forstår godt du er frustreret. Oplevede det også selv om aftenen.

:kram

Jeg har virkelig slappet meget af i dag - mere end de sidste dage! Så det er ekstra mystisk..!! Men tak for alle forslagene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, plejer ofte at spise mælkebomben, men jeg får så meget mælk, at jeg næsten får knuder :D Måske jeg skulle spise lidt i en periode alligevel...

Tak :)

Åh ja, det kender jeg. En dag spiste jeg bare lidt cashewnødder som snack - det skulle jeg aldrig have gjort ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke på, at din mælk forsvinder fra det ene øjeblik til det andet. Samsovning :) selvom det ikke giver den bedste nattesøvn for mor, så er det den bedste for mælkeproduktionen :)

:kram2

Er sikker på at det et bedre imorgen søde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke de vil synes det er super hvis du ringer kl 3 om natten ;) Men ville ikke have nogen betænkeligheder ved at ringe til dem nu. Har selv haft ringet en lørdag aften :)

Haha, ja okay, men i princippet døgnet rundt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke på, at din mælk forsvinder fra det ene øjeblik til det andet. Samsovning :) selvom det ikke giver den bedste nattesøvn for mor, så er det den bedste for mælkeproduktionen :)

:kram2

Er sikker på at det et bedre imorgen søde :)

Har sovet med hende halvdelen af natten de sidste tre nætter, så mystisk :) Men tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, ja okay, men i princippet døgnet rundt :D

Ja, med måde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres hurtige og gode råd!!! :lovebk

Manden har fået A til at sove, så det var godt nok, at jeg ammede hende kl. 19 sidst! Så må vi se, hvor længe det holder!

Så jeg vil smutte i seng og håbe det "fungerer" når hun vågner i nat! Ellers må jeg ringe til ammerådgivningen imorgen, hvis der ikke sker noget..

Igen TAK!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er natten gaaet?

Det er bare traels, naar ens dutter gaar i dvale! Mine goer det nogle gange om natten nu, hvor Noah sutter uroligt og hamrer mig i brystkassen. Stakkels barn, men mit nedloeb sover altsaa bare nogle gange.

Det er meget psykologisksaa proev ikke at gaa i panik over det. Proev istedet at sidde og smile, mens du tager nogle gode vejrtraekninger. Her hjaelper det ogsaa at vugge Noah lidt fra side til side - aner ikke hvorfor.

Hun er sikkert i appetitspring, men det skal I nok komme fint igennem, selvom det er lidt haardt. Vand og hvile er det vigtigste - saa noedder og froe, kokosolie, smoer og olivenolie.

Tag det ikke for hoejtideligt, selvom det er svaert og pas paa dig selv :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amningen kører igen - tror stadig vi er i et appetitspring, men det skal vi nok klare!

Var oppe tre gange i nattens løb, men ku mærke mælken løbe til, så det var skønt faktisk :)

Jeg har drukket en helt masse vand i dag, men har været på farten, så afslapningen har jeg ik haft så meget mulighed for, desværre!

Men det var GODT nok mærkeligt i går - håber ik det sker igen!

Og tak fordi du spørger Camillat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amningen kører igen - tror stadig vi er i et appetitspring, men det skal vi nok klare!

Var oppe tre gange i nattens løb, men ku mærke mælken løbe til, så det var skønt faktisk :)

Jeg har drukket en helt masse vand i dag, men har været på farten, så afslapningen har jeg ik haft så meget mulighed for, desværre!

Men det var GODT nok mærkeligt i går - håber ik det sker igen!

Og tak fordi du spørger Camillat :)

Det var godt :)

Jeg syntes ogsaa, det var vildt maerkeligt foerste gang, men nu tager jeg den med ro, for det er ikke en permanent ting og jeg kan godt faa det igang nu, hvis jeg goer som skrevet. Godt med det vand, saa skal det nok gaa! Det vigtigste er at det kom igang igen hos dig og og appetitspring er jo til at komme igennem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER