Pumpkins

Udfasning af flasken

17 indlæg i dette emne

Karla er nu 7 1/2 måned, og får sjældnere og sjældnere flaske. Det er ikke fordi hun ikke gider den, hun virker bare ikke til at have behov for den ret meget mere.

Om morgenen plejede hun at få en morgenflaske og putte videre en times tid på den, for at komme op og få morgengrød, men nu sover hun den time længere, og så virker det omsonst at give hende en flaske, for at gå ud at lave grød lige efter.

Hun spiser store mængder morgenmad, så når hun skal sove bagefter er hun mæt af det, og er ikke sulten efter flaske. Hun sover da også typisk 2-2 1/2 time, så hun er ikke sulten.

Eftermiddagsflasken er hun ret ligeglad med, og når hun vågner fra sen lur, er det alligevel ved at være aftensmadstid.

Nu er hun startet i vuggestue, og der får de serveret mad så ofte, at hun ikke har behov for den mæthed flasken giver, i løbet af dagen.

Det virker som om den eneste flaske hun gidder/ har brug for er den om aftenen, men er det overhovedet nok? Hun får 2-3 dl sødmælk i løbet af dagen, en del vand, og hun er jo mæt på fast føde, men er der noget ernærringsmæssigt forkert ved at en 7 måneder gammel baby kun får 250 ml. modermælkserstatning om dagen?

(Er opmærksom på, at hun skal have jerntilskud :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis hun trives med det, tror jeg ikke der er noget problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her fik lucas heller ikke flaske mere da han var i den alder.. han nægtede total, så sp sagde at vi bare sku droppe det, for det var hans måde at sige på at han ikke havde behov for den..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super at høre.. Var lidt bange for, at hun kom til at mangle noget, men det lyder jo ikke sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan jo evt. give mme af kop, fremfor sødmælk? :) Camille får max 400 ml mme om dagen, nogen dage kun 200... Sådan har det været siden hun var 8 måneder.. Den eneste hun får fast er den til nat..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan jo evt. give mme af kop, fremfor sødmælk? :) Camille får max 400 ml mme om dagen, nogen dage kun 200... Sådan har det været siden hun var 8 måneder.. Den eneste hun får fast er den til nat..

Det kunne vi faktisk godt gøre :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse får kun en flaske til nat og det er 200 ml vælling. Sådan har det været længe og han ser stadig ud til at trives.

Jeg sørger bare for at han får mælk til morgenmad og lidt i løbet af dagen. Mme er vi stoppet helt med for han endte med at få dårlig mave af det (to uger med tynd afføring og så prøvede vi at fjerne mme og det hjalp på afføringen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse får kun en flaske til nat og det er 200 ml vælling. Sådan har det været længe og han ser stadig ud til at trives.

Jeg sørger bare for at han får mælk til morgenmad og lidt i løbet af dagen. Mme er vi stoppet helt med for han endte med at få dårlig mave af det (to uger med tynd afføring og så prøvede vi at fjerne mme og det hjalp på afføringen)

Godt at høre, at det ikke er helt unaturligt :) Hun får bare, hvad hun selv søger, og så må det være godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silas er nede på sin go nat flaske og en tidlig morgenflaske... den om morgenen bliver ikke til noget hvis han sover længe... så vi er startet på ekstra jern.. men Silas ser nu heller ikke ud til at mangle flasken ellers...

nu er min mission bare at få ham til at drikke noget mere af koppen.. han gider ikke drikke særlig meget... :unsure og det er ligemeget om det er MME, vand elelr sødmælk i koppen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lidt samme 'problem'. Jeg har svært ved at finde ud af hvor meget mme Leah skal have nu når hun får 3 x skemad om dagen. Jeg har forgæves forsøgt at finde ud af hvad baby'ers mælkbehov i hendes alder. Jeg holder lidt igen med mængden i de flasker hun får. For hvis hun får 'for meget' vil hun ikke spise sin skemad. Men hun virker til at trives såå...

Mht det der jern.. det er meget forskelligt fra dag til dag hvor meget mme - mellem 200ml & 400ml og 220ml vælling som go nat flaske hver dag. Men dækker vællingen jernbehovet? ellers skal hun have jern ved siden af de dage hun ikke får så meget mme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lidt samme 'problem'. Jeg har svært ved at finde ud af hvor meget mme Leah skal have nu når hun får 3 x skemad om dagen. Jeg har forgæves forsøgt at finde ud af hvad baby'ers mælkbehov i hendes alder. Jeg holder lidt igen med mængden i de flasker hun får. For hvis hun får 'for meget' vil hun ikke spise sin skemad. Men hun virker til at trives såå...

Mht det der jern.. det er meget forskelligt fra dag til dag hvor meget mme - mellem 200ml & 400ml og 220ml vælling som go nat flaske hver dag. Men dækker vællingen jernbehovet? ellers skal hun have jern ved siden af de dage hun ikke får så meget mme?

Vælling må gerne tælle med... så hun er vist dækket ind mht. jern lidt endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vælling må gerne tælle med... så hun er vist dækket ind mht. jern lidt endnu ;)

Super ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, da jeg fortalte SP til 6mdrs besøget, at Luna kun får to flasker i døgnet (1x 210ml og 1x 165ml + mme pulver i maden), blev hun nærmest bekymret..... da hun mente at hun helst skulle have 3/4L i døgnet.... men ved virkelig ikke hvor jeg skal presse det ind! Så jeg gør som jeg gør, og Luna trives! det er fin indikator for mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, da jeg fortalte SP til 6mdrs besøget, at Luna kun får to flasker i døgnet (1x 210ml og 1x 165ml + mme pulver i maden), blev hun nærmest bekymret..... da hun mente at hun helst skulle have 3/4L i døgnet.... men ved virkelig ikke hvor jeg skal presse det ind! Så jeg gør som jeg gør, og Luna trives! det er fin indikator for mig ;)

3/4 L wOw... Det ville være umuligt at presse ind hos os... han gider jo nærmest ikke flasken andet end tidlig morgen og inden sengetid... :lolhit men ja så længe de trives gider jeg altså ikke se et problem i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ska man få 3/4 l i dem, hvis de ikk gider drikke det? Ej jeg gider ikke altid høre efter de råd Sp kommer med. Det vigtigste må være at vores børn trives trods de ikke drikker efter bogen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3/4 L wOw... Det ville være umuligt at presse ind hos os... han gider jo nærmest ikke flasken andet end tidlig morgen og inden sengetid... :lolhit men ja så længe de trives gider jeg altså ikke se et problem i det :)

Hvordan ska man få 3/4 l i dem, hvis de ikk gider drikke det? Ej jeg gider ikke altid høre efter de råd Sp kommer med. Det vigtigste må være at vores børn trives trods de ikke drikker efter bogen.

Nej, kan heller ikke få det presset ind... hun kan slet ikke koncentrere sig om flasken med mindre hun er virkelig træt.... så jeg gør som jeg gør! ;) og har det fint med det, så længe tøsen trives! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glad for at høre, at jeg ikke er den eneste, der ikke kan få de 3/4 litter til at gå op i en højere enhed. Så længe de små trives, må det vel være det vigtigste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER