Dinafanø

Philips Babyalarm -hjælp

5 indlæg i dette emne

Åh kære BK'ere

Jeg ved ikke om jeg skal vælge en Philips 505 eller 525... Er forskellen at 525 kan se temperaturen??

Og - babyenheden ser KÆMPE stor ud!!??? Hvor placeres den i barnevognen/sengen?

Er der klips på dem? Jeg synes altså det Info er lidt mangelfuld ....

Håber på hurtig hjælp fordi jeg står og skal bestille en hurtigt, og har virkelig brug for hjælp

Pft

Dina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har 505 og er fint tilfredse.

Barnevognen har vi den bare til at stå nede ved ham i hovedenden. Intet problem nu. Men senere vil jeg nok gerne have lavet en pose så den kan hænge på kanten af kalechen.

Når vi bruger den inden for, hvis han sover i liften eller kravlegården, står den bare et eller andet sted i nærheden. Den behøver ikke være klods op ad babyen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har så 535 fra philips som måler temperatur og luftfugtighed men altså ved ikke ikke hvor vigtigt det er...den kan også spille nogle sange, men det bruger vi aldrig.

Vi stiller den bare tæt på hende når hun sover, og i barnevognen står den oven på dynen og ja ellers som Fr. Nielsen siger oppe ved hovedet. Min svigerinde har 505 og et meget tilfreds.

Men den er større end nogle andre mærker, så hvis det er vigtigt for dig at den er meget lille ville jeg kigge på et andet mærke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 505 og er meget tilfredse med den.

Vi har i vores barnevogn lommer i kalechen, så den ligger i en af de lommer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også 505'eren og er MEGET tilfreds. Elsker den simpelhen!

Lyden er helt fantastisk klar og tydelig, jeg tænder bare for skidtet og så virker det! - jeg skal ikke selv vælge kanal og behøver aldrig frygte at andre babyalarmer kommer ind over samme kanal - og så er jeg altid tryg ved at vide at der er "hul igennem", da der bl.a. er indikator for om der er signal og så kan du jo altid lytte og høre baby snorke/pusle rundt eller høre fuglene synge i baggrunden, så du er aldrig i tvivl om du nu kan høre baby.

Og så er knapperne så snedigt indrettet at man ikke kommer til at tænde for alarmen i tasken ved en fejl (da de ikke stikker ud og skal holdes inde i nogle sekunder før den tænder). Vuggeviserne er dejlige beroligende og velkendte for baby, så de kan bruges alle steder.

Det eneste jeg savner ved denne alarm er at der godt måtte være genopladelige batterier til babyenheden også, det er der nemlig kun til forældreenheden. Men når vi er hjemme er babyenheden altid i stikkontakt, så det er ikke så tit at jeg skal skifte batterierne i den, men det kunne være rart at slippe helt for det.

Min barnevogn har lomme i siden af kalechen, der kan den godt ligge i. Ellers kan den ligge i fodenden af barnevognen eller måske i kurven under barnevognen. Lyden er meget klar og følsom, så den behøver slet ikke være tæt på baby. Men babyenheden ER stor, så det er noget man må gøre op med sig selv om det betyder noget for én. Mig har det ikke generet overhovedet.

Forskellen på de to er (udover designet) at 525'eren kan måle temperatur og så har den fjernstyret aktivering af vuggeviser og natlampe (hvor du på 505'eren skal trykke manuelt på babyenheden for at tænde for vuggeviser og natlampe). Til den kæmpe prisforskel synes jeg ikke de få ekstra ting ved 525'eren er det værd - men det bestemmer man jo selv.

Vi har iøvrigt brugt vuggeviserne rigtig meget - hver eneste aften, når lillepigen skal sove. Og de luller hende i søvn hver gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER