MamatilJ&M

Kun 1 lur

20 indlæg i dette emne

Hvornår er det normalt at de små er nede på kun 1 lur?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Omkring et år. Plus/minus et par måneder. Som jeg husker det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså Ida sover kun en lang lur, men tager en masse små "powernabs" når hun bliver ammet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Henne i den viuggestue, Noah kommer, naar de forhaabentlig aabner, der sagde hun omkring et aar og der om eftermiddagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna er lige skiftet ret præcist da hun blev 15 måneder.

Det er meget forskelligt og alt mellem 12 og 18 måneder er 'normalt' :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje er 13,5 måned og tager de fleste dage 2 lure.. Hun er så træt når der sker en masse.. Så der går nok lidt tid før vi går til 1 lur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian gik fra 2-1 lur lige omkring hvor han startede i dagpleje, så han har vel været en 10-11 mdr.

Cassandra har altid haft et lidt anderledes sovemønster og har længe kun sovet 1 lur, den har så været lang 4-5 timer. Hun er nu 12 mdr og er ved at skære ned i timer, så det svarer vel til at hun går til 1 lur omkring nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna er lige skiftet ret præcist da hun blev 15 måneder.

Det er meget forskelligt og alt mellem 12 og 18 måneder er 'normalt' :)

Jeg tror det er tidligere end 12 mdr der er 'normalt'. Erica var 11 mdr og vuggestuen synes ikke hun var hurtig på den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror Theo var lidt over 1 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg arbejdede i vuggestue, var det de færreste under 1 år, der kun sov 1 lur. Som regel var de omkring 12-15 måneder før de kun fik en lur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for svar piger :) Marius har brug for 2 lure om dagen. Men når det er weekend og far er hjemme hele dagen sker der bare mere. Så nu styrer jeg lurene igen :)

Og godt skema :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg arbejdede i vuggestue, var det de færreste under 1 år, der kun sov 1 lur. Som regel var de omkring 12-15 måneder før de kun fik en lur.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at lave en fast rytme.

Madison er ni mdr og sover en time om formiddagen og et par timer over middag. Hun havde det med at tage en masse power naps indtil jeg fik indført at det var fast to lure, og nogen dage en kort lur inden aftensmaden.

Og så sover hun fra 19/1930 tl mellem 6 og 7 næste morgen kun afbrudt af en flaske,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er tidligere end 12 mdr der er 'normalt'. Erica var 11 mdr og vuggestuen synes ikke hun var hurtig på den :)

Da jeg arbejdede i vuggestue, var det de færreste under 1 år, der kun sov 1 lur. Som regel var de omkring 12-15 måneder før de kun fik en lur.

I Annas VS var der en dreng der skiftede til 1 lur, da han lige var blevet 1 år og det syntes pædagogerne tydeligvis var tidligt. Anna er lige skiftet, men Lærke på 13 mdr. og Carl på 16 mdr. sover stadig to lure om dagen. Selvfølgelig er der nogen der skifter tidligt, men tror at 90-95% ligger inden for 12-18 mdr. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at lave en fast rytme.

Madison er ni mdr og sover en time om formiddagen og et par timer over middag. Hun havde det med at tage en masse power naps indtil jeg fik indført at det var fast to lure, og nogen dage en kort lur inden aftensmaden.

Og så sover hun fra 19/1930 tl mellem 6 og 7 næste morgen kun afbrudt af en flaske,

HVordan fik du indført de to lurer for Madison ? Ida sover nemlig også powernaps, men jeg kan bare ikke få indført to faste lure(hun har dog en fast lur over middag, som hun gerne tager

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HVordan fik du indført de to lurer for Madison ? Ida sover nemlig også powernaps, men jeg kan bare ikke få indført to faste lure(hun har dog en fast lur over middag, som hun gerne tager

Madison var tre mdr da jeg startede. Men et par timer efter morgenmaden bliver hun træt. Puttede hende i barnevogn, og hvis hun så vågnede inden en time så gik jeg ud og puttede igen og vippede barnevogn til hun sov. Så går der som regel to til tre timer efter hun vågner så er hun klar igen og det foregår på samme måde.

Det tog en uge til to før hun fandt ud af at det er sådan tingene er. Og så accepterede hun det.

Hendes dage er meget præget af at tingene foregår samme tid hver dag. Formiddags lur mellem 9 og 930, middags lur er ca fra 1330 af. Og så kommer hun i seng hver aften kl 19. Og tror den struktur også har hjulpet.

Jeg fik rådet af hende der engang havde været min dagpleje mor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og vi står op hver dag mellen 630 og 7

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Madison var tre mdr da jeg startede. Men et par timer efter morgenmaden bliver hun træt. Puttede hende i barnevogn, og hvis hun så vågnede inden en time så gik jeg ud og puttede igen og vippede barnevogn til hun sov. Så går der som regel to til tre timer efter hun vågner så er hun klar igen og det foregår på samme måde.

Det tog en uge til to før hun fandt ud af at det er sådan tingene er. Og så accepterede hun det.

Hendes dage er meget præget af at tingene foregår samme tid hver dag. Formiddags lur mellem 9 og 930, middags lur er ca fra 1330 af. Og så kommer hun i seng hver aften kl 19. Og tror den struktur også har hjulpet.

Jeg fik rådet af hende der engang havde været min dagpleje mor

Okay tak.. Må se om jeg kan få det indført herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak.. Må se om jeg kan få det indført herhjemme.

Velbekomme. Håber det hjælper. Du skal bare stå fast

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER