tazdiginez

Nogle der vil lære mig at hækle?

6 indlæg i dette emne

Jeg vil så gerne lære at hækle og jeg har kigget lidt på forskellige sider, for "dummies" som mig.

Jeg kunne dog godt tænke mig mere inspiration til at lære det, så hvis i holder på links til forskellige how-to videoer, billeder eller andet, må i meget gerne dele dem med mig.

Andet er; jeg har ledt og ledt efter forskellige nåle, men jeg syntes virkeligt det er svært at finde ud af, hvilken størrelse der er bedst at starte med.

Hvad med garn? Hvad ville være bedst at starte med og hvad er nemmest at håndtere? Jeg har engang for læææænge siden strikket, men jeg kan slet slet ikke huske, hvordan man gør det mere.

Er der nogle søde krea-piger derude som kan hjælpe mig? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Garnstudio.com - masser af gode videoer!

Start med en hæklenål str 3 og alm billig bomuldsgarn :) det dynes jeg er lettest.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søstrene grene har billig garn, og det er ca til nål 3. Ellers står der tit på banderolen hvilken størrelse nål der skal bruges. Youtube, garnstudio og på pinden har rigtig gode videoer, alt efter hvad du vil lave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for garn fra søstrene grenes, da det er fast i det, og godt til prisen.

Prøv at klik forbi familiejournalen og hjemmets hjemmesider. Der er mange gode begynder-guides. Ellers er Youtube en sikker vinder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der købt garn, nu mangler nålene bare. Kan i anbefale nogle? (Jeg fik forresten købt mega billige rundpinde i søstrene grene også! - bare et tip :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede med nålene fra stof og stil. De koster ikke alverden. Så kan man altid opgradere til clover eller knitpro når man finder ud af om det er en hobby man vil fortsætte med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER