Unknown

Vil ikke have sko på

4 indlæg i dette emne

Er i tvivl hvor denne skal postes, men prøver her.

Zoey går jo og har gjort det nogle uger, hun vil rigtig gerne gå så har købt lidt forskelligt fodtøj. Men hun bliver bundhysterisk hvis det er andet end hjemmesko og ballerinaer hun har på.

Jeg kan godt se hun har lidt svært ved at gå i støvler og sko med lidt mere bund, men det nytter jo ikke at have ballerinaer på i denne kulde.

Er det normalt hun reagere sådan ? Og hvad skal jeg gøre? Nu har jeg 2 par dyre bykier støvler og et par Bundgaard sko til at stå og hverken hun får dem på smider hun sig på maven og skriger :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er i tvivl hvor denne skal postes, men prøver her.

Zoey går jo og har gjort det nogle uger, hun vil rigtig gerne gå så har købt lidt forskelligt fodtøj. Men hun bliver bundhysterisk hvis det er andet end hjemmesko og ballerinaer hun har på.

Jeg kan godt se hun har lidt svært ved at gå i støvler og sko med lidt mere bund, men det nytter jo ikke at have ballerinaer på i denne kulde.

Er det normalt hun reagere sådan ? Og hvad skal jeg gøre? Nu har jeg 2 par dyre bykier støvler og et par Bundgaard sko til at stå og hverken hun får dem på smider hun sig på maven og skriger :(

Har du fået vejledning til at købe dem i den rigtige størrelse?

Jeg ville nok vælge kun at satse på en sko eller støvle af gangen, så hun kan komme til at gå dem til. Hvis du skifter mellem tre sæt, går der jo tre gange så lang tid før hun bliver glad for dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke lidt tidligt endnu med rigtige sko? Lise har gået i 1½ måned nu, går rigtig stabilt og løber endda lidt, men hun bruger da stadig alm. sutsko i skind eller mokkasiner (sokker med skindsål). Hun får ikke lov til at komme ned at gå udenfor endnu - der er hun altid enten i barnevogn/klapvogn eller på armen.

Vi har haft prøvet et par "rigtige" sko på hende, men hun vil heller ikke have dem på og græder hjerteskærende. Men jeg synes så heller ikke at der er behov for dem endnu. Jeg har også læst mig til at man bør vente så ænge som overhovedet muligt med at give dem "hårdt" fodtøj med tyk sål på og istedet lade dem gå med bare fødder/i sokker eller i meget bløde sutsko, som tillader foden at forme sig naturligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde ikke tænkt over det med kun at gå et sæt til. Tja vejledning og vejledning. Synes vi har fået meget dårlig vejledning. I babysam mente de vi skulle gå 1 str op fordi de ikke havde den str hun skulle bruge. Da vi prøvede næste str og hun snublede pga 2-3 cm for lange, valgte vi at droppe deres vejledning. Skoringen var ikke bedre. De proppede hende i en sko der klemte over vristen og mente det nok skulle udvide sig. Så søgte vejledning på nettet, målte hendes fødder, købte nogle forskellige og fandt frem til dem der sad bedst ( sendte de andre retur )

Mette - hmm det lyder meget rigtigt at lade dem gå i blødt fodtøj så længe som muligt. Zoey er bare tosset på arm eller i klapvogn og vil selv ned :-S håber på bedre vejr snart. For så kan de vel sagtens gå i deres bløde hjemmesko udenfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER