Rjs

Fortæl familie hvornår?

6 indlæg i dette emne

Jeg går og tænker på hvornår det er okay at fortælle det til familien? Vi er meget tætte på hans familie og den er meget lille. Hvornår det er det rigtigste at fortælle arbejdesgiver?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes jeg har hørt at man skal fortælle ens arbejdsgiver om, at man er gravid mindst 3 måneder før forventet fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man har pligt til at underrette arbejdsgiver senest 3 mdr inden forventet fødsel.

Min chef ved det allerede og har vidst det siden ca. uge 7 - bare så han var klar over hvorfor jeg pludselig rendte en masse (til lægen). Jeg melder ud til resten af kollegerne efter NF, hvis det går godt, og det samme til mine forældre. (Puh, NF er på onsdag og jeg er vildt nervøs..)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fortalt vores forældre og søskende det. Vores bedste og næreste venner ved det også, da jeg på ingen måde, som 3. gangs gravid, kan skjule det... :(

Maven buler fint og flot, som var jeg 5-6 mdr. henne.

Det gjorde den allerede med nr. 2 :)

Det er kun facebook, arbejdsplads og min skole der ikk ved det endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi håber at kunne holde det hemmeligt til efter NF.

i starten var jeg dog meget skeptisk, fordi min mave bliver ret oppustet om aftenen, men indtil videre går det faktisk godt.

Eller også er vores nærmeste bare søde til at lade som i ingenting og lade os fortælle det, når vi er klar ;)

Men det skal så også siges, at jeg lever helt som jeg plejer og ikke har nogen store gener. Det havde nok været sværere, hvis jeg kastede op konstant eller lignende.

God dag derude :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fortalt det til min chefer. Det afhænger af forholdet til ens arbejdsplads og arbejde - der er en del planlægning i mit arbejde. Herudover har jeg været ansat i snart 11 år, så jeg kender mine chefer ret godt.

Derudover har vi fortalt det til vores nærmeste familie og vores venner - de samme personer, som ville få det af vide, hvis noget (7-9-13) går galt. Jeg vil ikke skjule min lykke over min graviditet, da det en mega stor ting, og det vil jeg gerne dele med de personer, som jeg plejer at dele lykke og sorg med.

Resten af mit arbejde og resten af vennekredsen og omverdenen får det af vide efter nakkefoldsscanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER