louisezz

gravidtes symptomer har i nu?

15 indlæg i dette emne

Synes det kunne være hyggeligt at høre hvilken symptomer på at der er liv i maven i har....

Jeg kan jo begynde selv.....

1 - Træthed.

2 - Meget ømme bryster

2 - Tisser meget oppe mindst 3 gange i løbet af natten.... :-(

Var til det første lægebesøg i mandags og min forventede termin blev sat til den 2 November.......

Jeg har stadig ikke fortalt familie eller arbejde noget og vil gerne helst vente til efter de 12 uger........

:-) Louise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg oplever foreløbig:

- kvalme, især om morgenen. Føles som en blanding af kvalme og ekstrem sult :( Begynder at blive nervøs for, at jeg kommer til at tage for meget på af den grund, altså at jeg spiser for at få kvalmen væk.

- ømme bryster, især brystvorterne

- niv/smerter omkring maven, ned i lyskeregionen og nederst i ryggen. Føles som menssmerter, men mindre kraftige, og mere kortvarige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede op med ekstrem træthed, og havde virkelig svært ved at få noget ud af dagen, men nu er det vendt lidt og jeg er blevet morgenfrisk. Hvilket jeg absolut aldrig har været før. Er begyndt at stå op imellem 6 og 7 -også i weekenderne.

Kvalmen kan jeg også genkende, men om aftenen istedet for om morgenen. Får næsten madlede af at se på aftensmaden, og spiser kun en lille smule. Tilgengæld er både morgenmad og frokost blevet større så jeg tror at det totale energi indtag er nogenlunde det samme som før.

Ømhed i lænden, og læggene, og så lidt vand i kroppen. Min ring er allerede ved at være for lille, men det er ikke noget jeg mærker noget til.

Jeg var meget øm i babserne i de indtil 6+?, men her 7+1 er det ovre igen.

Imorgen skal jeg til mit første lægetjek, glæder mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan såå genkende meget af det du skriver, Mynthe! Er også ekstremt morgenfrisk, vågner kl.6 hver eneste dag, men har dog kvalme/sult på det tidspunkt. Falder nemt og tidligt i søvn om aftenen, hvilket jeg ikke har haft for vane.

Glemte at skrive, at jeg også har dårlig mave, lavt blodtryk og lidt ondt i brystet når jeg trækker vejret ind og puster ud, men jeg ved ikke, om dette skyldes graviditet eller andet. Havde lavt blodtryk og besvimede også en måned inden jeg blev gravid...

Total set har jeg det meget godt, selv om det måske kan se voldsomt ud med alle mine symptomer..:) Træner og bevæger mig så meget som muligt i dagligdagen, og håber jeg kan blive ved med det. Har nu fået tid til 1. kontrol hos min læge, men det er først 14 dage efter påske. Vil så være i uge 8, regnet fra 1. mensdag. Er det lidt sent, eller ok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Millivanili

Min første tid hos lægen var i torsdags og der var jeg også i uge 8. Jeg skal faktisk tilbage igen om 2 uger fordi det var for tidligt for blodprøver forud for den første scanning, så tror det er helt fint med første besøg i uge 8.

Sjovt du kan genkende det samme. Jeg fik målt mit blodtryk til 110/55. (jeg er faktisk ikke helt sikker på at jeg husker rigtigt med de 110, men de 55 er jeg ret sikker på) synes det umiddelbart lyder ret lavt, men jeg har det fint så har ikke tænkt så meget over det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha i dag har jeg haft rigtig meget kvalme, stod op kl. 7 og var rigtig sulten, men havde for meget kvalme til at kunne spise noget særligt :-(.

Min kære kæreste havde ellers lavet rør æg, kalkunbacon og varmet bolder og serveret det på sengen.

Kl 11 begyndte kvalmen så småt og forsvinde igen.

De sidste par dage har jeg været meget træt, jeg er ellers et b menneske, men den sidste uge er jeg gået i seng kl 22 og vågnet igen kl 7.

Jeg har meget ømme bryster og har så også lige blærerbetændelse oven i.

Håber snart det hele vender :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sjovt vi er flere b mennesker som pludselig skifter til a-mennesker.

Uheldigt med blærebetændelse :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mega kvalme og kaster op mange gange om dagen og natten :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det lyder skidt, jeg hørte fra en i går at hun havde prøvet akupunktur og det havde hjulpet rigtig meget, jeg har selv over vejet det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, håber kvalmen snart letter for dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået de vildeste mavesmerter, i dag er det virkelig helt ekstremt.

Det stikker og giver de vildeste jag i maven og underlivet. I dag sidder de så lavt at jeg ikke kan sidde ned uden at det gør ondt, og jeg har det bedst når jeg bare ligger i fosterstilling. Er det normalt at man kan få den slags smerter, for det er godt nok ikke særlig rart og jeg kan ikke lade være med at være lidt bekymret for om det er fordi der er noget galt. Er der nogen andre der har noget lignende?

Udover det så er jeg ekstremt træt i forhold til normalt, jeg kan slet ikke klare en hel dag uden en lur. Til gengæld vågner jeg ligesom jer andre ekstremt tidligt om morgenen, jeg har ikke sovet længere end 6.15 de sidste to uger.

Så har jeg rimelig ømme bryster, især brystvorterne.

Og så får jeg virkelig meget kvalme og ondt i maven hvis jeg ikke får noget at spise max en halv time efter jeg mærker den mindste sult. Men det er også til at klare med en masse små måltider.

Men lige de der smerter i maven, er der nogen der har et godt råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej FutteG, jeg håber du snart får det bedre med de smerter! Jeg kan mærke at mine løbeturer har hjulpet mig at holde både kvalme og spændinger i maven væk. Har løbet ca hveranden dag omkring 4-8 km. Nu er jeg selvfølgelig vant til at løbe meget så derfor er det rart for mig. Men tit hjælper motion på spændinger og smerter. Cykling eller hurtige gåture ville måske hjælpe dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smerterne er heldigvis indtil videre væk i dag, men de kommer og går lidt.

Jeg er faktisk selv elitegymnast, og er vandt til at træne næsten hver dag, men på grund af en skade i knæet har jeg ikke kunne det i næsten et halvt år nu. Jeg er nu nået dertil hvor jeg kan gå nogle gode ture uden at få ondt, og også svømme, men løb og cykling er stadig helt udelukket. Det er så underligt slet ikke at kunne træne, men jeg gør hvad jeg kan, kunne godt forestille mig at det kunne hjælpe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor er der mange af jer der har det halvskidt - døjer med kvalme, opkastninger og smerter...

Håber naturligvis det snart letter - det siges de første tre måneder er de værste!

Og de lakker mod enden og snart bevæger vi os ind i 2. trimester!! :)

Her er der ikk rigtig nogle graviditetssymptomer - men det er der aldrig!!!

De kommer først senere... Og kan i flæng nævnes med halsbrand i STOOORRR stil, halebenet der driller og alle læger er nervøse for vil brække under fødslen! :(

Så er der trætheden, utålmodigheden, irritationen osv osv osv :)

Er i virkeligheden ikk særlig pjattet med at være gravid - ser det som vældig grænseoverskridende... Jeg er ikk herre over min egen krop, jeg er besværet, må ingenting og glæder mig blot til det er overstået... Ved godt man ikk må sige sådan, men ville virkelig ønske man var gravid langt kortere tid!!

Men men men - foråret er på vej, her er 20+ på altanen, mindstemusen sover og jeg skal til at lave 'semi'sushi!

Glædelig solskinsdag til jer alle og sender jer alle god bedring! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh den træthed. Jeg har altid været sprængfyldt med energi fra morgenstunden, men nu kan jeg slet ikke komme i gang. Jeg er meget sulten, hele tiden og hvis jeg ikke spiser bliver jeg rigtig dårlig. Og kvalme fra jeg står op til jeg sover igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER