Hønemor2100

Vitaminer - også til manden?

16 indlæg i dette emne

Hej alle,

Så har jeg fået oprettet en profil herinde, jubii :-)

Vi går i gang med PB i maj og i den forbindelse havde jeg tænkt at starte på Gravitamin og folinsyre i april - hvornår startede I inden graviditet?

Er der nogen af jer, hvor også manden tog vitaminer inden - har hørt at selen og zink skulle være godt for de små svømmere? ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har hørt at D vitamin også skulle være godt til mænd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til og held og lykke med pb! Jeg gav min mand en alm. multivitamin pille og tog selv grativitamin. Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :)

Ja, vi er også meget spændte på at skulle i gang om et par mdr!!! Vi er spændt på hvor lang tid det tager for os at opnå graviditet :)

Jeg vil købe Gravitamin og folinsyre og starte på dem, og min kæreste tager i forvejen en alm. vitaminpille, kalkpiller med D-vitamin og fiskeolie, så det skulle vel være fint lyder det som om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi starter på PB tl sommer til juni/juli og jeg startede med folinsyre 1. marts 2013 og tager derudover også kalk, D-vitamin og alm. vitaminpille. Min mand tager det samme pånær folinsyre :) Jeg følger sst anbefalinger og så er min mand læge, så hører da også lidt på ham :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må nok have fat i det folinsyre - havde nu bare tænkt at starte en måned før PB begynder? Hvad er grunden til at du er begyndt så mange måneder før om jeg må spørge? :) - det skader jo selvfølgelig ikke, men koster jo lidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må nok have fat i det folinsyre - havde nu bare tænkt at starte en måned før PB begynder? Hvad er grunden til at du er begyndt så mange måneder før om jeg må spørge? :) - det skader jo selvfølgelig ikke, men koster jo lidt ;)

Vi læste inde på sst hjemmeside HER at de anbefaler, at man tager folinsyre fra når man planlægger graviditet også har min mand undersøgt nærmere om hvornår jeg skulle starte og han synes jeg skulle starte 3 måneder før :) men tror ikke der er noget i vejen for at starte 1 måned før (og det sker at jeg en gang imellem glemmer at tage dem) :blush så derfor er det en god idé for mig at starte nu ha ha

Men den er jo lidt ligesom med D vitamin og andre vitaminpiller, hvis man fx er i underskud af det, så tager det jo flere måneder før man er i D-vitamin-"balance" fra man er begyndt på at tage det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:-) jeg tror ikke jeg er i underskud, jeg starter bare en måned før tror jeg - synes jeg tager rigeligt med piller i forvejen med vitaminpiller, kalk, D- vit, fiskeolie, puha hehe ;-)

Hvor køber du folinsyre henne? Køber du bare den på apoteket eller har du fundet et sted de er billigere? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ang. d-vitamin var det i hvert fald en af de ting, man kiggede på, da min mand skulle udredes for infertilitet, men det kan klares med en helt alm. vitaminpille...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså i langt de fleste Gravitaminer er der allerede folinsyre, så man behøver ikke købe det ved siden af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså i langt de fleste Gravitaminer er der allerede folinsyre, så man behøver ikke købe det ved siden af.

Tak for tippet :-) Jeg troede ikke det var indeholdt i Gravitamin? Jeg synes alle siger, at de tager det ved siden af :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også hørt det med D-vitaminer. Jeg tror bare man skal tage det som det kommer? så skal man vel nok blive gravid?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:-) jeg tror ikke jeg er i underskud, jeg starter bare en måned før tror jeg - synes jeg tager rigeligt med piller i forvejen med vitaminpiller, kalk, D- vit, fiskeolie, puha hehe ;-)

Hvor køber du folinsyre henne? Køber du bare den på apoteket eller har du fundet et sted de er billigere? ;)

Jeg købte dem i matas.. kan ikke lige huske hvad de kostede, men købte bare det største glas de havde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tippet :-) Jeg troede ikke det var indeholdt i Gravitamin? Jeg synes alle siger, at de tager det ved siden af :P

dem jeg tager er folinsyre også inkl. i vitaminpillen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det bare alminde graviditets vitaminpiller, da de jo har den rette mængde af det hele også når du bliver gravid. Andet tager jeg ikke (udover jern, men det har noget med min blodprocent at gøre).

Men ja, jeg har også hørt (på apoteket) at det er nemmest at blive gravid, hvis vitaminbalancen er i orden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner også med at starte projekt baby til juni/juli og tænkte jeg ville starte med folsyre den 1 maj, men kan da godt være jeg bare skal komme igang, det skader jo ikke :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER