millivanilli

Vejrtrækning

6 indlæg i dette emne

Jeg er meget ny som gravid (5+4, tror jeg). Har en del graviditetssymptomer, som kvalme, dårlig mave etc. Den seneste uge har jeg desuden haft svært ved at trække vejret. Nærmest lidt ondt øverst i brystet/halsen når jeg trækker vejret ind og puster ud. Har også været snottet en stund, og nyser en del. Er der nogen der ved, om dette er et normalt graviditetssymptom så tidligt, eller om det er mere sandsynligt, at det er en infektion?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil ikke mene at en graviditet påvirker din vejrtrækning.. Hvertfald ikke så tidligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene! Tror I har ret. Men nu har jeg lige læst om lav blodprocent, og et af symptomerne kan være problemer med vejrtrækningen. Jeg har jo længe haft svimmelhed, besvimelse og lavt blodtryk, så det lyder på en måde plausibelt. Dog fik jeg målt min blodprocent hos lægen da jeg var ca.1 uge henne (vidste det jo ikke på det tidspunkt), og fik besked om, at blodprøven var fin. Hmm. Vil ringe til lægen i morgen under alle omstændigheder, så jeg kan få en tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det nøjagtig som du beskriver det, og jeg endte med at tage til vatlægen som sendte mig videre på skadestuen.

Det viste sig at være al for lav blodprocent (6,5) og jeg skulle derfor sætte sop i jern.

Derefter sagde min læge dig at det var farligt at tage for meget jern, så nu er jeg godt rundforvirret.

Hvad fandt du ud af hos din læge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svaret, Putte82! Jeg fik en tid til læge ugen efter påske... Da jeg ikke havde lav blodprocent sidst jeg blev tjekket for en måneds tid siden, så tror jeg hellere ikke jeg har det nu. Men er jo blevet "tiltagende gravid" i mellemtiden, sidst det blev målt var det jo kun 5 dage efter befrugtning...

Det lyder underligt hvad lægen siger om for meget jern. Måske skulle du ringe derind i morgen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad var din blodprocent sidst?

Ja men det er noget med at for meget jerntilskud kan påvirke tilførslen til forsteret.

Nu venter jeg og ser hvad jordmoderen siger, tænker hun må have oplevet det før og derefter spørger jeg så min læge igen.

Skal ti jordmoder den 4 april.

Men det er da lidt besværligt at man ikke kan lave så meget i mellemtiden da jeg bliver hurtig træt og forpustet, har du det også sådan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER