Fru-Nielsen

Jeg kampsveder om natten - hormoner eller??!!!

17 indlæg i dette emne

Vidste sgu ikke lige hvor jeg skulle placere den her, men det er vel lidt helbreds-relateret :P

Jeg har de sidste 4-5 nætter virkelig kampsvedt.. Og det er virkelig voldtsomt. Jeg vågner og er drivvåd i hele ansigtet, håret, ryg og bryst - over ALT!!

Vi prøvede med lidt mindre varme, men det har på ingen måde hjulpet. Det gør bare at jeg så fryser, hvis jeg bare kommer lidt uden for dynen, fordi jeg er så våd. :unsure

Så nu er jeg begyndt at tænke på om det kan være noget hormonelt?? Nogen med erfaringer eller viden??? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan sagtens være hormonelt. Jeg svedte også i stride strømme lige efter fødslen. Vær du bare glad for at theo ikke er født lige før en hedebølge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske nogle hormoner man også har før fødslen, for jeg kamp sveder også lige for tiden. Vågnede i nat badet i sved, troede lige kort at vandet var gået, men jeg var faktisk mest våd på overkroppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan sagtens være hormonelt. Jeg svedte også i stride strømme lige efter fødslen. Vær du bare glad for at theo ikke er født lige før en hedebølge ;)

Haha. Det er jeg glad for så :D

Det er bare forfærdeligt, synes jeg.. Det er lige før jeg ikke har lyst til at sove :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske nogle hormoner man også har før fødslen, for jeg kamp sveder også lige for tiden. Vågnede i nat badet i sved, troede lige kort at vandet var gået, men jeg var faktisk mest våd på overkroppen.

Har ikke haft problemet mens jeg var gravid. Men vi er jo som gravide og nybagte mødre vel fuld at underlig hormoner. Jeg håber bare virkelig det snart går over! Men jeg priser mig da lykkelig over det er marts og der endnu ikke er vildt varmt uden for også!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pudsigt du bringer det på bane. Jeg har altid svedt 1-2 nætter under mens før jeg blev gravid, men efter jeg har fået Anna er det gået helt amok - og det var helt klart hormonelt betinget for det var hver 14. dag. Det var så voldsomt, at betræk, lagen, pude og dyne var gennemblødt! Det var så ulækkert og da jeg nævnte det for min læge sendte hun mig til gyn. Og det er næsten uden tvivl hormonelt betinget - min krop nåede at få for meget magt i 7-dages pillepausen og så gik det helt amok. Så min gyn beordrede 2 pakker piller i træk og så kun 3 dages pause. Det er nu snart en måned siden og jeg har ikke svedt i 14 dage.

Så ja, det er helt sikkert hormonelt betinget og jeg er ret sikker på det holder op snart. Hvis ikke det gør, så kan du evt. opsøge læge eller gyn. for man kan gøre noget ved det.

Det er i hvert fald ikke rart :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pudsigt du bringer det på bane. Jeg har altid svedt 1-2 nætter under mens før jeg blev gravid, men efter jeg har fået Anna er det gået helt amok - og det var helt klart hormonelt betinget for det var hver 14. dag. Det var så voldsomt, at betræk, lagen, pude og dyne var gennemblødt! Det var så ulækkert og da jeg nævnte det for min læge sendte hun mig til gyn. Og det er næsten uden tvivl hormonelt betinget - min krop nåede at få for meget magt i 7-dages pillepausen og så gik det helt amok. Så min gyn beordrede 2 pakker piller i træk og så kun 3 dages pause. Det er nu snart en måned siden og jeg har ikke svedt i 14 dage.

Så ja, det er helt sikkert hormonelt betinget og jeg er ret sikker på det holder op snart. Hvis ikke det gør, så kan du evt. opsøge læge eller gyn. for man kan gøre noget ved det.

Det er i hvert fald ikke rart :kram2

Åh, fantastisk svar!!! TAK Susanne!! :kiss Det er fantastisk at vide der kan gøre noget, hvis det altså ikke stopper af sig selv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det KAN også være alt det vand din krop har holdt på under graviditeten som kroppen nu giver slip på i takt med at amningen kommer mere og mere i gang. Jeg kamp svedte også men tillagde det temperaturen da jeg fødte på årets varmeste dag og temperaturen var ret høj i den periode.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, fantastisk svar!!! TAK Susanne!! :kiss Det er fantastisk at vide der kan gøre noget, hvis det altså ikke stopper af sig selv..

Velbekomme :kiss

Jeg har altid skammet mig lidt over det, for jeg synes jo virkelig det er ulækkert :unsure Så jeg har bare været rigtig glad for at få vished om, at det er hormonelt betinget, ikke er min 'skyld', at jeg ikke er den eneste (nogen af de få gange jeg har nævnt det for andre, har reaktionen været at de også har prøvet det) og endelig har fået hjælp til at stoppe det!

Endnu engang er jeg bare SÅ glad for min gyn! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det foeles bare saa klamt, I know, men jeg svedte ogsaa - nu havde vi saa hedeboelge... men jeg kan stadig godt svede meget om natten. Saaaenge man ammer kan det godt forklares med hormoner og husker flere nybagte moedre skrive om samme dilemma. Det er altsaa nikke unormalt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey. Jeg storsvedte også lige pludselig. Mit sengetøj var vådt, og heldigvis havde jeg jo en baby der gjorde, at jeg ikke havde tid til at rende rundt og være alt for flov over det:) Men det var meget!

Her hos mig kom det samtidig med brystbetændelsen (2 gange). Så uden at du skal være nervøs, så vil jeg bare lige hviske: "husk at holde øje med røde og varme boobies".

God nedkøling:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det sker indimellem også for mig selvom jeg ikke har født godt nok - bla i nat, var helt våd. så tænkte jeg i min mærkelig halvsovende tilstand at det jo nok bare var mælk der var kommet ud af brysterne og så sov jeg videre :D :lolhit :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det foeles bare saa klamt, I know, men jeg svedte ogsaa - nu havde vi saa hedeboelge... men jeg kan stadig godt svede meget om natten. Saaaenge man ammer kan det godt forklares med hormoner og husker flere nybagte moedre skrive om samme dilemma. Det er altsaa nikke unormalt :kiss

Men jeg havde nu alligevel håber at I ville sige at det gik over i løbet af en uges tid eller sådan noget :P Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey. Jeg storsvedte også lige pludselig. Mit sengetøj var vådt, og heldigvis havde jeg jo en baby der gjorde, at jeg ikke havde tid til at rende rundt og være alt for flov over det:) Men det var meget!

Her hos mig kom det samtidig med brystbetændelsen (2 gange). Så uden at du skal være nervøs, så vil jeg bare lige hviske: "husk at holde øje med røde og varme boobies".

God nedkøling:)

Tak for heads up! :) :super

Jeg tror faktisk måske mine svedeture startede da mit ene bryst havde det skidt. Ved godt nok ikke om det var brystbetændelse der var under opsejling, for det gik over med masser af massage til brystet og amning. Men jeg havde mig nemlig et rødt og varmt område på det ene bryst. Det er godt nok en uge siden det gik væk. Men de sidste par nætter har jeg heller ikke svedt nært så meget..

Hmm.. Måske der er en sammenhæng. Hormonerne giver jo ellers også god mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det sker indimellem også for mig selvom jeg ikke har født godt nok - bla i nat, var helt våd. så tænkte jeg i min mærkelig halvsovende tilstand at det jo nok bare var mælk der var kommet ud af brysterne og så sov jeg videre :D :lolhit :lolhit

Nu er det så ikke bare en enkelt nat ind i mellem jeg taler om her. Det er flere nætter i træk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Har svedt lidt mindre de sidste par nætter. Håber da virkelig det er ved at stoppe, men jeg tør ikke sætte næsen op efter noget. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg havde nu alligevel håber at I ville sige at det gik over i løbet af en uges tid eller sådan noget :P Hehe

uhh, nej, det er altsaa slet ikke paa den der voldsvedemaade, jeg sveder nu, men jeg kunne maaske ogsaa klaede mig lidt lettere paa under vinterdynen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER