MacMus

Går I til fødselsforberedelse?

21 indlæg i dette emne

Går I andre til fødselsforberedelse?

Jeg gør ikke og mit hovede har heller ikke været så fyldt af tanker om dét, men nu sad jeg lige og prøvede at finde nogle muligheder og kan se man anbefaler det fra uge 26 - jeg er 2 uger bagefter, men har så heller ikke lige fundet et åbent kursus i nærheden og sygehuset ser ikke ud til at have noget.

Vi skal til jordemoder på onsdag, hun sagde sidst at hun ville undersøge nærmere, men ikke mente der var hold lige dér.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg ved bliver man i min region meldt til fødselsforberedelseshalløj hvis man vil, til 2. Jordemoder undersøgelse.. Det starter vidst når man ca. er i uge 32ish ;)

Det består af fire kurser a 2 timers varighed, med fire forskellige temaer.. Men ikke noget med tradiotionelle åndedræts øvelser, så vidt jeg ved :)

Hvilken region bor du i?

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved bliver man i min region meldt til fødselsforberedelseshalløj hvis man vil, til 2. Jordemoder undersøgelse.. Det starter vidst når man ca. er i uge 32ish ;)

Det består af fire kurser a 2 timers varighed, med fire forskellige temaer.. Men ikke noget med tradiotionelle åndedræts øvelser, så vidt jeg ved :)

Hvilken region bor du i?

Diana

Jeg bor i Region Sjælland. Det lyder ellers rigtig godt - så kan jeg nå det endnu og så siger hun nok noget til mig om det i næste uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i region Midtjylland - en familie fødes hedder det :

http://www.rm.dk/sundhed/sundhedstilbud+og+forebyggelse/graviditet+og++ny+familie/en+familie+fødes

Prøv at høre din jordemoder eller gik på dit fødesteds hjemmeside :)

Ud over det vil jeg nok selv øve mig på vejrtrækningen og øve mig i at slappe af :) og så læse om fødsler og ellers sætte mig ind i så meget som muligt :) jeg glæder mig rigtig meget til at føde :)

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til fødselsforberedelse på Hvidovre i tirsdags.

Jeg havde dog kun tilmeldt os da det var for tvillinge gravide.

Vi var ikke afsted med Luca.

Det var 1,5 times foredrag og det var nu mest for mandens skyld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de gode råd Diana :) En familie fødes - jeg regner altså kun med at skulle føde én lille pige ^_^ ok ok forstår godt havd de mener :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes de på Roskilde Sygehus havde et forløb på 3 modulet hvor man bare dukkede op. Jeg kan lige finde mine papirer fra jordemoderen og se om det ikke er korrekt. For hvis du bor i Region Sjælland burde du vel også måtte deltage på Roskilde, hvis du har lyst?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes de på Roskilde Sygehus havde et forløb på 3 modulet hvor man bare dukkede op. Jeg kan lige finde mine papirer fra jordemoderen og se om det ikke er korrekt. For hvis du bor i Region Sjælland burde du vel også måtte deltage på Roskilde, hvis du har lyst?!

Roskilde har modul 1 d. 28. februar - anbefales mellem 26 og 28 uge, men da de kun har et om måneden, kan man jo ikke altid lige ramme indenfor perioden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe de kan også godt regne med en kæmpe klage fra mig hvis jeg skal føde en hel familie ;)

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg har ikke været til noget - og skal heller ikke. Jeg tror jeg er typen der meget tager "tingene" som de kommer.

Jeg var heller ikke afsted med min datter.

Her fik jeg Info hos min JM og ellers hvad jeg kunne støve frem på nettet. Og det er det samme denne gang.

Men vi er jo alle forskellige og har forskellige behov. Så hvis du føler for det, så afsted med dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg meldte mig som gravid fik jeg et tilbud om at være med i et nyt program de har kørende i Kbh hvor man er til 4 forældre - og fødselsforberedelsesgange, det meldte jeg mig til. Har været til det første og skal igen d. 18 marts. Det er lidt udvidet hvor man har mere om at forberede sig på at være forældre også.

Jeg ved endnu ikke hvor meget jeg tror man får ud af det, men er lidt af den mening at det nok ikke skader og jeg nok lærer et eller andet klogt.

Håber fødselsforberedelsesdelen er god, for lige nu føler jeg mig da minimum forberedt! :o Altså, går ikke til noget fødselsyoga eller noget så jeg ved ingenting om vejretrækning og sådan og det kan da godt bekymre mig en smule i ny og næ :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg har ikke været til noget - og skal heller ikke. Jeg tror jeg er typen der meget tager "tingene" som de kommer.

Jeg var heller ikke afsted med min datter.

Her fik jeg Info hos min JM og ellers hvad jeg kunne støve frem på nettet. Og det er det samme denne gang.

Men vi er jo alle forskellige og har forskellige behov. Så hvis du føler for det, så afsted med dig :)

Sådan er jeg også og det er faktisk derfor jeg selv er begyndt at tænke om jeg er lidt for laid back. Jeg er begyndt at tænke om der er noget "grundlære" der ville være helt naturligt at jeg havde sat mig bedre ind i god tid.

Da jeg meldte mig som gravid fik jeg et tilbud om at være med i et nyt program de har kørende i Kbh hvor man er til 4 forældre - og fødselsforberedelsesgange, det meldte jeg mig til. Har været til det første og skal igen d. 18 marts. Det er lidt udvidet hvor man har mere om at forberede sig på at være forældre også.

Jeg ved endnu ikke hvor meget jeg tror man får ud af det, men er lidt af den mening at det nok ikke skader og jeg nok lærer et eller andet klogt.

Håber fødselsforberedelsesdelen er god, for lige nu føler jeg mig da minimum forberedt! :o Altså, går ikke til noget fødselsyoga eller noget så jeg ved ingenting om vejretrækning og sådan og det kan da godt bekymre mig en smule i ny og næ :unsure

Præcis det samme her. Jeg har da vist lidt jeg skal tale med jordemoderen om, om lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste og jeg går til fødselsforberedelse 1 gang om mrd. og vi når lige den sidste omgang inden termin (medmindre han kommer før tid)

Vi går i Odense og der er mangel på holdene, mange af dem der er på vores hold når kun lige næste gang med, hvis ikke nogle allerede har født.

Grunden til at vi valgte det var mest pga. jeg er 1 gangs gravid og ikke ved så meget om hele forløbet, men nu vi er i gang så er det også bare ekstremt hyggeligt at snakke med en masse i samme situation, vi er alle 1 gangs på vores hold.

Vi lærer ikke noget med vejrtrækning (ikke endnu ihvertfald) men har fået nogle bækkenbundsøvelser og knibetricks. :)

Vi ser en masse små film om fødsler og hyggesnakker samt kan komme med alle de tossede spørgsmål vi måtte have.

Det er 2 jordmoderstuderende der holder det og så er der en uddannet med som observatør, og de gør det nu godt selvom de faktisk er de yngste i hele lokalet hehe :)

Jeg kan kun anbefale det, fordi det er rigtigt hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste og jeg går til fødselsforberedelse 1 gang om mrd. og vi når lige den sidste omgang inden termin (medmindre han kommer før tid)

Vi går i Odense og der er mangel på holdene, mange af dem der er på vores hold når kun lige næste gang med, hvis ikke nogle allerede har født.

Grunden til at vi valgte det var mest pga. jeg er 1 gangs gravid og ikke ved så meget om hele forløbet, men nu vi er i gang så er det også bare ekstremt hyggeligt at snakke med en masse i samme situation, vi er alle 1 gangs på vores hold.

Vi lærer ikke noget med vejrtrækning (ikke endnu ihvertfald) men har fået nogle bækkenbundsøvelser og knibetricks. :)

Vi ser en masse små film om fødsler og hyggesnakker samt kan komme med alle de tossede spørgsmål vi måtte have.

Det er 2 jordmoderstuderende der holder det og så er der en uddannet med som observatør, og de gør det nu godt selvom de faktisk er de yngste i hele lokalet hehe :)

Jeg kan kun anbefale det, fordi det er rigtigt hyggeligt :)

Vi går også på sådan et hold og er rigtig glade for det. Selv manden synes han får meget ud af det når mænderne bliver smidt ind i et andet rum for at dele og diskutere deres tanker om os gravide.

Gad vide om vi går på samme hold. Hvornår skal I afsted næste gang?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, den del syntes min kæreste også var sjov ;) vi skal aftsted 1 torsdag i marts. Det er på jordmodercentert ved rytterkasernen i Odense vi går ;)

Kunne da være pudsigt hvis vi går samme sted ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, den del syntes min kæreste også var sjov ;) vi skal aftsted 1 torsdag i marts. Det er på jordmodercentert ved rytterkasernen i Odense vi går ;)

Kunne da være pudsigt hvis vi går samme sted ;)

Vi går samme sted og vi skal afsted for 3. gang på onsdag .

Kunne ellers have været sjovt vi gik på samme hold :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kunne ha været sjovt :) så må vi da også ha' termin lige omkring samme tid? jeg har d. 11/5. har i fast jordmoder der også?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kunne ha været sjovt :) så må vi da også ha' termin lige omkring samme tid? jeg har d. 11/5. har i fast jordmoder der også?

Har termin den 4. Maj og skal føde på OUH :) Hvor skal du føde?

Ja, går ved Stine Pedersen. Hun er rigtig rigtig sød og synes det er rart at have den samme hele vejen igennem. Ville ønske jeg kunne være sikker på at føde med hende :)

Hvem har du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også på OUH og min jordmoder hedder Mia Poulsen :)

Ja, jeg syntes ikke vi bruger hende så meget, men kunne være rart med et velkendt ansigt når man ligger i situationen tror jeg :)

Er du gået på Barsel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også på OUH og min jordmoder hedder Mia Poulsen :)

Ja, jeg syntes ikke vi bruger hende så meget, men kunne være rart med et velkendt ansigt når man ligger i situationen tror jeg :)

Er du gået på Barsel?

Jeg er sygemeldt pga plukveer og bækkenløsning men går officielt på barsel den. 8. marts :)

Hvad med dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det lyder træls. :( håber det bliver bedre.

Jeg går på barsel 12 April, men har lige gået hjemme og holdt ferie i 2½ mdr. starter arbejde i dag, men ikke mere end små 4-6 timer om dagen i hverdagene og 12 timer i weekenden :) så jeg er bare glad for at komme igang igen, men må hellere tage den med ro, nu er min krop jo vant til at holde ferie :) hehe. Er privatansat så kan først stoppe 4 uger før termin..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER