Pseudo mamma

Graviditets svømning

11 indlæg i dette emne

Hey skønne kvinder og tykke maver :)

Jeg har bestemt mig for at starte til graviditetssvømning. - Jeg er så dårlig til at tage mig sammen til motion når jeg bare går hjemme.. - Det er to gange i ugen uden tilmelding. - men med klar ambision om at komme afsted begge gange, i det omfang det er muligt (Brian bruger bilen, så det skal lige passe sammen)

Nå men så blev jeg jo nysgerrig - de skriver at manpulstræner, styrketræner kroppen og gør den klar til fødsel. Men det er jo et vit begreb når man ikke har set eller hørt om det. - så er der nogen af jer der har erfaring med graviditetssvømning ???

Håber i har det dejligt alle sammen både inden og uden for maverne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen erfaring med graviditetssvømning, men det skulle være rigtig godt. Derfor har jeg også tilmeldt mig et hold i DGI-byen i KBH. Men jeg er lidt i tvivl om overhovedet bliver til noget, fordi jeg tror jeg er eneste tilmeldte. Jeg har prøvet at kontakte arrangøren (vandidraet.dk), men har ikke hørt noget fra dem. Jeg har ligefrem været ude at investere i en ny badedragt til formålet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen erfaring med graviditetssvømning, men det skulle være rigtig godt. Derfor har jeg også tilmeldt mig et hold i DGI-byen i KBH. Men jeg er lidt i tvivl om overhovedet bliver til noget, fordi jeg tror jeg er eneste tilmeldte. Jeg har prøvet at kontakte arrangøren (vandidraet.dk), men har ikke hørt noget fra dem. Jeg har ligefrem været ude at investere i en ny badedragt til formålet.

Øv.. :(

- Der er ingen tilmelding i Kolding. De skriver at når man har betalt indgangen kan man frit deltage.. - Mon der er andre ??

Det fra 11-12 den ene dag og 13-14 den anden.. ikke ligefrem tilrettelagt efter folk der jobber..

- Jeg har bestemt at forsøge mig i bikini.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg gik til et lukket svømmehold hver torsdag da jeg ventede Silke. Det var øvelser og træning i varm vands bassin. rigtig godt. Regner også med at skulle det denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Når vi nu lige er igang med det der med svømning... Er der nogen som ved om man må tage i Mariager saltbad når man er gravid? Jeg er voldsomt i tvivl selv da saltindholdet er så højt at man føler sig helt dehydreret efter en tur, så jeg er lidt nervøs for om det direkte kunne skade barnet at hoppe i baljen? Så vidt jeg husker er der en biolog herinde, er det ikke rigtigt?

Altså reelt aner jeg ikke en skid om det. - jeg havde en veninde med i spa i Kolding da hun var i 6mdr. vi ringede på forhånd, de sagde at hun skulle sørge for at få masser vand og spise det frugt de havde. mærke efter i sin krop. - de har saltbad og hun nød det :)

i forhold til almindelig spabade spurgte jeg min jordmoder. hun sagde det der er "farligt" er bakterierne, fordi urinrøret ofte står lidt åbent. Men det kan man afhjælpe ved at drikke masser af vand og tisse efter spaturen :) - men ved ikke om det er anerledes med salt..

- (Stine vores drenge er lidt tøset på tickeren ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On ‎23‎-‎02‎-‎2013 at 11:37 AM, Christina B said:

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har gået til graviditetssvømning de to andre gange, og ar været super glad for det. Man føler sig jo helt vægtløs når man træner i vandet, og det giver en fed fornemmelse. Skal klart også gå denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var jo MissM som var hende som har styr på biologien ;) Ved du om den saltopløsning i sådan et bad kan skabe osmose som kan skade en graviditet?

Tak for tilliden :-) der sker intet - bare lad være med at drikke vandet ;-) og så måske hvis man flyttet ind i sådan et saltkar :-)

Bare sørg for at få de der par liter væske om dagen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå lige en lille opdate. :) Jeg var i går til første omgang graviditetssvømning.. Det var meget bedre end forventet.. :) Det var sjovt, hårdt, dejligt, og super afslapning til sidst.. Og faktisk ret hyggeligt at se en masse andre maver, og få grint over fjollede øvelser.. :) - Så nu er planen at jeg skal afsted både mandag og torsdag, alle de uger hvor det er muligt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER