Tina80

at trøste uden sut eller flaske

10 indlæg i dette emne

Min elskede matilde nægter sut og flaske så det er kun min e bryster der duer til alt.

men det kan godt være hårdt til tider, så ville høre om nogen har et godt råd til hvordan jeg ellers kan trøste hende om natten når hun ikke vilhave sut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg træner at trøste Sophia uden sut om dagen. Hvis hun er ked tager jeg hende op og nynner, så plejer hun at falde til ro, gør det kun hvis hun er vågen selvfølgelig.

Når det kun er brystet der dur til alt, synes jeg du skal prøve at f.eks. stryge hende over hovedet (eller et andet sted) mens du ammer hende, og gøre det nogle gange under hver amning, så vil hun forbinde det med noget rart - ligesom amningen, du kan også nynne samtidig. Med tiden vil du forhåbentlig kunne trøste hende ved at nynne og stryge hende over hovedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det samme som min Maja... Her virker nussen på kinden nogle gange eller på brystkassen. Men ofte er det kun brystet der dur :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her virker det at vugge Sofia lidt i armene, eller at sidde med hende og vugge lidt frem og tilbage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig trøstet Caro med sut(Ok, har vel gjort det nogle gange). Vi bruger som regel en afledningsmanøvre i stedet, det virker altid :-D

Sutten er kun til brug når hun skal sove :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her virker det ingengang med sut ved sovetid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her virker det ingengang med sut ved sovetid!

Har i prøvet nogle forskellige? Caroline vil KUN have Mam-sutterne(Og flaskerne)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fandt aldrig en anden trøst end brystet. Da hun stoppede med at amme overtog nærkontakten, nogle gange er en hånd eller knus (hvor hun bliver i sengen) nok, andre gange bliver vi nødt til at tage hende op. Det er dog efterhånden sjældent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg vugger hende kan hun lugte mælken og søger efter den

Vi har også prøvet andre sutter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde samme problem med Ida, at hun ikke ville have sut(og vi har prøvet alle mærker inden for sutter) og når hun så ville trøstes søgte hun også efter brystet.

Når Ida bliver ammet, vil hun meget gerne holde omkring min tommeltot, mens hun spiser. Det har jeg så brugt til at trøste hende om aftenen/natten når hun ikke vil sove, giver jeg hende min tommeltot og holde fast i, så finder hun trøst og falder til ro igen.

Men man kan jo altid når man ammer indfører små ting som de så vil forbinde med det at sutte/spise, og derved finde det trøstende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER