Melas

Et lille skridt nærmere

16 indlæg i dette emne

Så har vi fået en kombivogn og tremmeseng i hus. Vi har købt det gennem Den Blå Avis og kom af med 1100 kr. for det hele. :yay Oven i prisen fik vi også en fin weekendseng. Det hele var i fin stand, skal bare lige have en tur med støvsugeren og en våd klud. Da vi så ville sætte det ned i kælderen, fandt vi i storskraldrummet en autostol, godt nok til lidt større børn og lidt nusset. Men med en tur i vaskemaskinen skal betrækket nok blive pænt igen. Der ud over fandt vi også en lille børnecykel. Så indtil videre har det da ikke været den helt store udskrivning. Nu mangler vi bare puslebord og alt det løse (og det er jo ret meget). Men vi kommer nok til at være flittige brugere af loppemarkeder til foråret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fedt! Husk lige at tjekke autostolens godkendelser - er de ikke rigtige, kan det koste bøde. Vær desuden opmærksom på at den kan have fået stød/slag/tryk, som gør den mindre stabil -> sikker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en Maxi Cosi, så den skulle være godkendt. Men hvordan finder man ud af om den har en skade? Har ikke lige checket om der er revner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil da også lige tilføje at jeg er 100 % med på tanken om brugt!!! Ca 98 % af alt det vi har til lillemanden er brugt... Vi har købt ganske lidt tøj fra nyt, og ellers sådan noget som sutter, bleer, gylpeklude, cremer og sådan er nyt :P

Jamen du har jo ret med autostolen. Jeg synes måske også det er lidt risikabelt, må lige få min kæreste overtalt til at kassere den igen. Den var også lidt for nusset til at jeg havde lyst til at beholde den.

Ang at købe brugt, så synes jeg det er spild af penge at bruge en formue på noget der kun bliver brugt i kort tid. Selvfølgelig skal lillemanden også have fint nyt tøj, men en stor del bliver helt sikkert købt som brugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen du har jo ret med autostolen. Jeg synes måske også det er lidt risikabelt, må lige få min kæreste overtalt til at kassere den igen. Den var også lidt for nusset til at jeg havde lyst til at beholde den.

Ang at købe brugt, så synes jeg det er spild af penge at bruge en formue på noget der kun bliver brugt i kort tid. Selvfølgelig skal lillemanden også have fint nyt tøj, men en stor del bliver helt sikkert købt som brugt.

Vi regner med at leje første (måske anden) autostol i BabySam eller Falck (mener også de har) - det er nemlig mange penge for noget man kun bruger kort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner med at leje første (måske anden) autostol i BabySam eller Falck (mener også de har) - det er nemlig mange penge for noget man kun bruger kort.

Vi lejer også.. Vi skal formentlig både ha autolift og autostol. fordi vi kommer til at køre mange lange ture.. Og synes autostolen er rar at ha til korte ture, og til at skifte lidt med.. :)

- det er en ganske god pris også..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lejer også.. Vi skal formentlig både ha autolift og autostol. fordi vi kommer til at køre mange lange ture.. Og synes autostolen er rar at ha til korte ture, og til at skifte lidt med.. :)

- det er en ganske god pris også..

Det er det nemlig og så har man ikke noget at stå og fylde, som man taber penge på og ikke kan komme af med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var faktisk en rigtig god ide at leje, det viste jeg ikke at man kunne. Vil da lige undersøge priser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On ‎21‎-‎02‎-‎2013 at 9:29 PM, Christina B said:

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Har set at Römer har en autostol til de helt små som kombinerer autostol og lift så den lille kan ligge helt ned, og så vidt jeg har forstået kan den indstilles så baby sidder op også. Den har fået rigtigt gode anmeldelser og der er udluftning på så der ikke bliver for varmt i den. Jeg ser lige om jeg kan finde et link..

Bare lige lidt Info:

Spurgte ind til netop denne model, da vi var i Babysam og kigge på grej, og de sagde at man kun anbefalede den til børn født for tidligt, fordi den alm. autostol er mere sikker.

Noget med at de to modeller ligger i samme sikkerhedskategori, men at der er et spænd indenfor hver kategori og der er "sidde-autostolen" altså mest sikker....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On ‎22‎-‎02‎-‎2013 at 9:24 AM, LouiseM said:

Bare lige lidt Info:

Spurgte ind til netop denne model, da vi var i Babysam og kigge på grej, og de sagde at man kun anbefalede den til børn født for tidligt, fordi den alm. autostol er mere sikker.

Noget med at de to modeller ligger i samme sikkerhedskategori, men at der er et spænd indenfor hver kategori og der er "sidde-autostolen" altså mest sikker....

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den har fået 5 ud af 5 stjerner i sikkerhed på FDM's hjemmeside.?

http://netbutik.fdm....fe-sleeper.html

Men den har godt nok et meget begrænset liggemål.. kun 68 cm

Super godt at få flere indput med så man ikke gør et uhensigtsmæssigt køb :super

Det er noget med at, de sikkerhedsgodkendelser som er gængse kommer fra Tyskland og går under f.eks. "Gut" og "sehr gut", men at der en en spændvidde indenfor hver kategori. Forstået på den måde, at man forestiller sig at hver kategori f.eks. rækker over 10 point. Både ligge- og sidde-autostolen ligger i "sehr gut"-kategorien, men sidde-autostolen fik flere point... Giver det mening? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hinter lige forsigtigt om en webshop i England, som jeg udelukkende har læst gode anmeldelser af:

http://www.pramworld.co.uk/

De har både autostole og barne-/kombivogne (bl.a. Babyjogger City Elite, som vi selv kiggede på på et tidspunkt) til ganske fordelagtige priser. Servicen skulle være helt i top - bl.a. har de vist en politik med, at hvis et af deres produkter går i stykker og skal til reparation, sender de dig først et erstatnings/låneprodukt, inden du sender din defekte vare tilbage til dem. Og de sørger selvfølgelig for betaling af fragt frem og tilbage. Ved lidt google-research ser det ud til, at de har rigtig mange tilfredse, danske kunder i hvert fald. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man vil være helt fri for bekymringer om autostolens stand, er man jo nødt til at købe en ny..

Selvom man køber af hr og fru DK, kan man jo aldrig vide.

- jeg talte med babysam om det, da jeg efterspurgte autostolen. og de sagde, nej vi kan ikke garanterer 100%, men somregl er forsikringen indblandet i ulykker, og dermed kommer det frem i lyset. og derud over havde hun stor erfaring med ærgelige kunder, som også vil det bedste for andres guldklumper :) - det var bare til de, der som jeg vil leje den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er så heldige at en af min kærestes veninder har en babyautostol som vi må overtage. Vi er ret sikre på at den ikke har været i et trafikuheld, så vi har ingen skrupler ved at bruge den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER