Melas

Køb af babyudstyr og div. bekymringer

7 indlæg i dette emne

Vi har budt på en tremmeseng og en kombivogn på Den blå avis. Men på en eller anden måde synes jeg det er lidt for tidligt at købe den slags, det kan jo stadig gå galt. Jeg har lidt den frygt, da jeg ikke kan mærke noget endnu. Skal først til misdannelsesscanning d. 4/3, så der er jo laaaang tid til. Håber jeg kommer til at mærke noget inden da! Men min kæreste synes jeg er vokset meget den sidste uge og når jeg trykker på maven føles den helt hård nederst nede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej :) - håber snart du mærker masser liv, det giver lidt mere indre

ro :)

i forhold til baby udstyr, er vi igang. - mest grundet at den økonomisk fremtid er usikker. så inden pengene skal gå til husleje og andre kedelige ting

vi har købt barnevogn, vugge. arvet trammeseng og en masse tøj osv..

Håber tiden inden din scanning flyver afsted, og at alt går godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her kommer til at lyde enormt sortseer agtigt. Sådan er det slet ikke ment!

However! Det kan altid gå galt, man kan aldrig være 100% sikker. Derfor gør det rent rationelt ingen forskel om vi køber udstyr nu eller senere. Overtro er jo en helt anden sag :-)

Det lyder kynisk, men sådan er det jo. Og som Christina, tror jeg på at positive tanker skaber positive handlinger. Indkøb af udstyr nu, viser at vi tror på det - og hvorfor skulle vi ikke det? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså efter nf scanningen og kønsscanningen har jeg ikk haft problemer med at købe ting til hende. Er stadig bange for indimellem at der er noget galt, men det meste af tiden tænker jeg at selvfølgelig fejler hun ikke noget, hun kommer til verden i juli ligesom alle jeres andre skønne bebser gør :)

Men min kusine havde også de samme tanker som dig, hun var bange for ikke at få den lille med hjem fra sygehuset så hun havde heller ikk købt bleer og sådan noget. Og hun kom hjem med den fineste lille pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde Melas, jeg havde lidt de samme tanker som dig i starten. Specielt da min mor kom anstigende med verdens dyreste (og lækreste BTW, skøøøøønne mor!) tremmeseng, da jeg kun var 11+2, fik jeg en lille panikfølelse af, "hvad nu HVIS"... Forklarede hende osse, at jeg havde det lidt mærkeligt med at allerede at have sådan en stor ting til baby, når jeg ikke være længere henne, men min kloge mor sagde - som Maibritt - at det bare viste, at vi troede på det, og at positive tanker og handlinger avler positivitet. Det absolut værste, der kan ske, er jo, at vi bliver nødt til at returnere den igen - alternativt sælge den - og ellers kan den jo bare gemmes, til næste gang jeg bliver gravid. Det skal på ingen måde lyde dommedagsagtigt, men det har lidt været min tilgang til alle vores indkøb, og jeg har det faktisk rigtig fint i maven med, at lagret af babyting udbygges med lynets hast. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres meninger, alle I skønne tøser. Det er jo også bare mig der holder lidt igen. Men I har jo ret....man skal bare tro på det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres meninger, alle I skønne tøser. Det er jo også bare mig der holder lidt igen. Men I har jo ret....man skal bare tro på det!

Du skal "bare" tro på det.. Men nogen gange skal den jo lige fise ind først ;)

- Som Maibritt skrev det er jeg helt overbevist om at positive tanker skaber positivitet på hele linjen.. - Men jeg har også fra starten været helt overbevist om at jeg får et sundt og raskt barn. - lyder mega naivt, men jeg kan slet ikke forestille mig at noget skulle gå galt. Og jeg er på den måde ikke overtroisk, så barnevogen osv er her hjemme.. :)

Det er nok også for mig en del af processen i at fatte det rigtigt. - det bliver lidt mere virkeligt når tingene er her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER