Mor til I

Spark

13 indlæg i dette emne

Hej Tøser.

Mærker I liv? Hvor ofte. Jeg mærkede liv første gang 2. januar og de sidste 2 uger har jeg haft en enormt aktiv baby mange gange hver dag. Skøøønt. Sidst søndag mærkede jeg første spark uden på maven. Kan slet ikke forstå der går så lang tid endnu inden den skal ud....

PS. Jeg er 2. gangs gravid....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det eneste jeg har mærket et par gange er en kraftig brusen lige midt på nederst på maven. Jeg ligger med hånden på maven om aftenen når jeg ligger og ser fjernsyn. Men jeg har ikke rigtig kunnet mærke noget helt specifikt endnu. Jeg kan næsten ikke vente med at mærke mere liv, man kan jo godt komme i tvivl om der overhovedet er liv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærkede liv rigtigt, første gang i uge 16.:) Brian mærkede første spark uden på maven da jeg var 17+5

Jeg er 20+3 i dag, og mærker til ham 5-6 gange om dagen.. Og har oplevet én gang at jeg kunne se sparket uden på maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker lidt indimellem. mest som om at mine organer blir presset væk :) Min moderkage ligger foran ud til maveskindet, så derfor jeg ikke mærker så meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvordan mærkes hikke??. Tror ikke vores første barn hikkede....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har længe været i tvivl om det var babyen jeg mærkede men lige her i aften har jeg mærket to spark som vist ikke kan være andet. SKØN fornemmelse! Jeg er gravid for første gang og er 17+1.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On ‎17‎-‎02‎-‎2013 at 2:49 PM, Mor til I said:

Hvordan mærkes hikke??. Tror ikke vores første barn hikkede....

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fedt at vi "allerede" er kommet dertil :)

Jeg har fornemmet lidt møflen i et par uger, men da det er første gang jeg er gravid, så har jeg været usikker på hvad det er jeg mærker.

Og derudover ligger min moderkage også foran, ud mod maveskindet, så har fået at vide at der går lidt længere.

MEN - igår aftes da jeg lå på sofaen med computeren, synes jeg pludseligt at jeg mærkede et lille bitte smølfespark indefra, så rettede opmærksomheden mod maven, og så kom der en mere :yay

Jeg hev op i blusen, og kunne faktisk se maven hoppe en lille smule da der kom en mere, og fik hurtigt hevet manden over, som lagde hånden fast på, og efter lidt tid, så sagde vi begge to i kor: "Dér!"

Ih hvor var det stort!!

Synes det er så stort, og kan slet ikke forstå hvordan gravide kan gå rundt og mærke spark, uden konstant at informere omverdenen :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er førstegangs og mærkede liv, uden jeg længere var i tvivl om, at det var babyen, da jeg var 17+2. Siden da har jeg mærket den hver dag, særligt når jeg sidder ned faktisk. Kan godt blive lidt overrasket over, hvor længe den rent faktisk bliver ved nogle gange! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja man kan undre sig over hvad den har gang i derinde - en fest?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fedt at vi "allerede" er kommet dertil :)

Jeg har fornemmet lidt møflen i et par uger, men da det er første gang jeg er gravid, så har jeg været usikker på hvad det er jeg mærker.

Og derudover ligger min moderkage også foran, ud mod maveskindet, så har fået at vide at der går lidt længere.

MEN - igår aftes da jeg lå på sofaen med computeren, synes jeg pludseligt at jeg mærkede et lille bitte smølfespark indefra, så rettede opmærksomheden mod maven, og så kom der en mere :yay

Jeg hev op i blusen, og kunne faktisk se maven hoppe en lille smule da der kom en mere, og fik hurtigt hevet manden over, som lagde hånden fast på, og efter lidt tid, så sagde vi begge to i kor: "Dér!"

Ih hvor var det stort!!

Synes det er så stort, og kan slet ikke forstå hvordan gravide kan gå rundt og mærke spark, uden konstant at informere omverdenen :wub

Det er så stort, når den sparker.. Hvergang ;)

Brian bliver så glad når han kan mærke også, det er så tydeligt at det går op for ham, at det er rigtigt nok. Når der er liv i maven.

Og jeg får også lyst til at fortælle det til alle i nærheden, hver gang han bevæger sig.. - i øvrigt kan jeg mærke at jeg virkelig er ved at forstå at jeg er gravid. Efter vi har fået afvide vi venter en dreng, blev det hele bare meget mere rigtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand ynder at lægge øret på maven - så siger han at han kan høre hans spark, meget bedre end han kan mærke dem på ydersiden... Han har beskrevet det som lyden af at banke på noget hult under vand...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER