Pumpkins

Hjemmelavet mad to-go - erfaringer søges

13 indlæg i dette emne

I morgen skal vi være væk det meste af dagen, og jeg vil gerne have noget mad med til Karla, men kender ikke mulighederne for at tilberede der, hvor vi skal være.

Efter et baby-shower med blindsmagning af glasmad er jeg ikke super vild med at skulle give hende det, og kunne godt tænke mig at lave en gang kartoffelmos eller noget lignende i aften, smide det i køleskabet, og tage det med i morgen.

Er der nogle, der har erfaring med det? Det kommer jo til at være udenfor køleskab et par timer, og jeg kan ikke lige gennemskue om det er ok.

Jeg tilbereder ikke med mm eller mme, men tilsætter det efter behov, når hun skal spise det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har gjort det at jeg har smidt det på frost :) Også taget det op om morgen :)

Så har jeg brugt allomin, som er blandet ved 70 grader, og puttet brandvarm i - bam, perfekt temperatur :)

I starten tog jeg bare pulvergrød med dog. det var jo let, bare at tilføje vand fra termokanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vi er på tur har jeg gjort følgende: varmet en gang kartoffelmos i mocroovnen lige inden vi skal afsted. Den skal blive ret varm. Derefter pakket den i en plastikbøtte som jeg yderligere pakker ind i stanniol og et viskestykke. Til sidst putter jeg pakken ind midt i pusletasken. Det kan godt holde sig varmt i 2 1/2 time. Det blir lidt stift i det, men så plejer jeg at putte lidt vand eller mælk i så det blir flydende igen. En anden ting der er gid at ha med på tur er avocado. Det kan nemt lige Moses og spises koldt. Desuden kan dig frugtmoser spises kolde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog æblemos fra køleskabet og lagde i pusletasken i går, det fik hun ca 4 timer efter!

Jeg har smagt pulver grød og hjemmelavet grød og må indrømme at pulver grød bare smager bedre. Der er fine øko grød pulver alternativer lige til pusle tasken og så en termokande varm vand - virker fint!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aeblemos med kvaernede sesamfroe - kan ogsaa laves med fintrevet aeble... eller paere...

Avokado, banan og en lille gaffel til at mose med

Sesamnoeddekiks som fingerfood - nu kan Noah lynkvaerne dem, naar han er sulten :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

And yes, Holles oekogroed skal bare roeres op med kogt vand, som skal vaere koelet lidt ned. Saa kan man vel altid bede om et glas kogt vand paa en tank, cafe, bar...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

And yes, Holles oekogroed skal bare roeres op med kogt vand, som skal vaere koelet lidt ned. Saa kan man vel altid bede om et glas kogt vand paa en tank, cafe, bar...

Yup det er nemlig super og så kan du have noget frugt med som kan moses banan, pære eller kiwi f.eks.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aeblemos med kvaernede sesamfroe - kan ogsaa laves med fintrevet aeble... eller paere...

Avokado, banan og en lille gaffel til at mose med

Sesamnoeddekiks som fingerfood - nu kan Noah lynkvaerne dem, naar han er sulten :mam

Må man bede om opskrift på de kiks?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en lille køletaske, som jo også kan holde maden varm ;), og en madkasse med et lille fryseelement i låget, så er det ingen problem at have mad med :)

Ellers har vi oftes frugt og grøntsager der er nemme at mose når det skal spises, samt knækbrød med på tur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man bede om opskrift på de kiks?

Hvis du har en blender, saa kan du lave noeddemaelk med sesam og f.eks. paranoedder, cashew eller mandler. Saa sier du pulpen fra, klatter den paa en bageplade med bagepapir . Jeg tager gerne en teskefuld ad gangen og trykker dem flade med fingrene eller en ske. Ind i ovnen med dem, hvor de skal staa og bage/toerre ved ca. 100 grader eller hvor meget tid, du nu har :) Man kan maaske ligefrem tilsaette revet gulerod eller squash, hvis det skal varieres lidt....

Det kom sig af, at jeg ikke kunne finde noget riskiks eller lignende hernede uden salt, men det her da ogsaa bare meget bedre og naerende :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hold kæft hvor smart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yeahhhhh :super

Husk at smutte mandler, for der kan vaere en bittermandel eller to imellem, som ikke er godt for babyer. Mine bliver bedst, hvis jeg i hvert fald har lidt paranoedder i... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi endte med at tage en gang kartoffelmos med ærtemos med i tasken. Jeg lavedede den aftenen før, og holdt den på køl indtil hun skulle spise. Det fungerede rigtig fint (Og så var der laks til forret, så hun fik lidt af det i også :sandie )

Men tak for gode indputs. Tror vi skal igang med at lave nogle nøddekiks :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER