Tinkerbell

2. jordemoderbesøg

12 indlæg i dette emne

Hej tøser.

Nu har nogle af jer været til 2. jordemoderbesøg og andre skal måske snart. Jeg kan se at jeg bør få en tid til 2. besøg i uge 28. Jeg har ikke modtaget nogen indkaldelse endnu, med 1. besøg fik jeg et brev.

Bliver man automatisk indkaldt (på Hvidovre) til 2. eller skal man selv ringe?

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mener du ikke 3. Jordemoderkonsultation? Du var vel afsted i uge 13-15 og i 20-22. uge? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener du ikke 3. Jordemoderkonsultation? Du var vel afsted i uge 13-15 og i 20-22. uge? :-)

Næe, har kun været afsted 1 gang... Hmm, er jeg helt galt på den? Ved der er lidt forskel på de forskellige hospitaler...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Jeg har været afsted i dag. Det var anden gang. Og skal igen i uge 35. Det første fik jeg et brev om. De andre blev aftalt med besøg hos jordmoderen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det er jo nok forskelligt, men det er Sundhedsstyrelsen, som udstikker anbefalingerne for Jordemoderkonsultationerne. Det er nok noget med ressourcer osv, hvordan de vælger ar prioritere det.. Troede bare at lige det med konsultationerne var ret faste :-) åbenbart ikke...

Men jeg skal til 3. Konsultation i uge 29 :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror en del af stederne sparer nogle besøg væk. Det er ihvertfald det samme på Skejby og Horsens :(

Jeg tror argumentet for intervallet/antallet af konsultationer er at det sådan ca. passer med ca 3 uger imellem konsultationer hos jordemoder og læge :)

Jeg havde mit første da jeg var i uge 21, og skal til 2. Besøg når jeg er i uge 30.. Så vidt jeg ved kommer 3. Besøg til at ligge i uge 35 :)

Nu har jeg jo skiftet fødested, så derfor fik jeg tilsendt tid nr 2, men ellers tror jeg egentlig man skal reservere tiden selv :)

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå nu har jeg fundet denne her tidslinje fra Hvidovre Hospital:

Sidste menstruations første dag 0 uger Læge 6-10 uger Nakkefoldsskanning og doubletest 10-14 uger Jordemoder 14-18 uger Skanning 19-22 uger Læge 25 uger Jordemoder 28 uger Læge 32 uger Jordemoder 35-40 uger Hjertelydskurve (CTG) 41 uger Igangsættelse af fødsel 42 uger

Så jeg burde skulle til jordemoder i uge 9, der er jeg 28+. Kan ikke helt regne ud om jeg får en indkaldelse eller ej, tror måske lige jeg ringer til dem for at være sikker.

Tak for svar tøser! Sjovt som det skifter rundt omkring i landet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

blander mig lige nu jeg også hører til Hvidovre ;) jeg fik en tid til andet besøg allerede da jeg var til det første besøg. Jeg skal afsted i min uge 28 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

blander mig lige nu jeg også hører til Hvidovre ;) jeg fik en tid til andet besøg allerede da jeg var til det første besøg. Jeg skal afsted i min uge 28 :)

:ditto :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

blander mig lige nu jeg også hører til Hvidovre ;) jeg fik en tid til andet besøg allerede da jeg var til det første besøg. Jeg skal afsted i min uge 28 :)

:ditto :)

Mærkeligt at jeg aldrig fik en tid første gang så. Men det var i det hele taget ret mærkeligt da jeg jo kom ind til den forkerte og så bagefter var hos en vikar som ikke vidste så meget <_< Så egentlig er det nok ikke så mærkeligt når jeg tænker over det...

Nå, men skrev i hvert fald til dem og har nu fået en tid d. 26/2 hvor jeg er 28+1 så det passer jo fint! Men godt at jeg kontaktede dem, ellers var besøget måske bare gået i glemmebogen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mi 2. besøg i næste uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har allerede haft 3 jordmoderbesøg.

Min jordmoder gav mig tider frem til termin første gang jeg var der, så det er hende jeg er inde ved hver gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER