Guest

Mai tai spørgsmål

23 indlæg i dette emne

Nu har pumpkins fristet mig til at købe den smukkeste Mai Tai bæresele/vikle.

Så nu vil jeg lige høre lidt erfaringer!

Hvordan er den for ryggen?

Hvor store og hvor små skal de være før den kan bruges?

Hvordan binder man den?

Hvad er fordele og ulemper?

Hvordan er den i forhold til en Ergo baby bæresele?

Jeg står og kan købe en smuk ergo med spædbarns indsats til 800 kr. Skal jeg slå til? Eller vil i foreslå at jeg køber Mai Taien til under det halve?

Mine umiddelbare tanker er at jeg kender ergoen og ved den fungerer, og den ved jeg at jeg kan bruge fra spæd til jeg ikke kan holde til det mere. Men jeg kan jo sikkert finde sådan en igen til den næste og spare pengene nu, eller få gang i min stræk vikle fra start ved den næste, så jeg slet ikke behøver at købe en "klik dims"

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søster har en som hun er rigtig glad for. Den er sååååååå smuk, så jeg var virkelig fristet, men den bærer ligesom min BECO så....

Tjek evt på slyngebarn.dk - der er en masse hjælp at hente mht det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har pumpkins fristet mig til at købe den smukkeste Mai Tai bæresele/vikle.

Hvilket en har hun fristet dig til at købe??

Jeg har nemlig ingen bæresele og overvejer lidt at købe en mei tai, hvis den nu ikke er for dyr :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi, :oops :badgirl

Der er en virkelig god video her til hvordan man binder

Jeg synes den er rigtig god for ryggen. Den fordeler vægten bedre end en babybjørn fx gør, fordi man også bærer med hoften. Jeg kan godt mærke jeg bliver lidt træt efter noget tid, men ikke på samme måde som med babybjørnen, hvor jeg fik direkte ondt i ryggen. Hvis jeg bliver træt kan jeg også bare skubbe hende hen på hoften ;)

De må sidde i den fra nyfødt til du ikke gidder mere. Jeg har læst 3 år og 5 år, men under alle omstændigheder længe. Når de bliver for store til at sidde foran, kan de komme på hoften eller ryggen.

Jeg har ikke prøvet en ergobaby, men for mig er det en fordel, at den ikke er så fast og statisk som en klik-dims er. Den er nem at have med rundt, for den kan foldes sammen. Jeg tror, uden at vide det, at ved en ergobaby sidder barnet som selen er indstillet til. Ved en mei tai er der god mulighed for at rykke barnet rundt uden at skulle indstille noget, og hvis barnet sidder der længe, kan man nemt rykke rundt på dem, så de ikke skal sidde på samme måde hele tiden. Og så synes jeg det er en fordel, at hun sidder helt som hun ville gøre, hvis jeg havde hende på armen.

Jeg har købt den her, som er paddet i skyldrene og ved babys ben og hovede, hvilket giver en bedre komfort synes jeg:

il_570xN.295351611.jpg

Den er fra Etsy, men de er også på ebay, og har lidt flere designs derinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilket en har hun fristet dig til at købe??

Jeg har nemlig ingen bæresele og overvejer lidt at købe en mei tai, hvis den nu ikke er for dyr :rolleyes

Jeg gav under 300 kr. for min :) Den er bestemt pengene værd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ønsker mig virkelig også Mai tai, men kan ikke rigtig blive enig med mig selv om jeg får den brugt, og aner ikke om Albert gider sidde i bæresele mere, sidst han var i vikle var til julefrokost får jul.

Pumpkins: den ser virkelig lækker ud. Måske jeg alligevel skulle forkæle mig selv (og Albert) med sådan en :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har skildpadden fra slynger.dk, jeg mener at det er den, der også hedder en Mai Tai, men ellers må du se bort fra mit indlæg :blush

Den er i hvert fald god for ryggen, når den er bundet rigtigt kan man dårligt nok mærke, at man har den ekstra vægt på :yay

Vi købte vores lige inden Valdemar blev døbt, dvs. da han var ca. 4 mdr, og der var han i hvert fald stor nok til at bruge den. Sælgeren sagde, at hun har kunnet bære sine børn i sin indtil de var 7 år :o

Den er faktisk bare et rundt stykke med fire lange stofstykker på. Jeg holder det runde stykke under min hage, mens jeg binder de to lange stykker rundt om livet og så binder jeg knude ovenpå det runde stykke på min mave. Så kommer Valdemar op at sidde på mig, mens jeg får det runde stykke op over hans ryg og de to sidste lange stykker over mine skuldre. De lange stykker ovre skuldrene krydses ned af ryggen og bindes om på maven foran den knude, jeg bandt med de nederste lange stykker. Hmmm, ved ikke om det gav mening, haha, men det er let, når man lige har fået taget på det :)

Jeg har aldrig prøvet en ergobaby, men umiddelbart tror jeg at en mai tai fylder mindre, når den er foldet sammen, så den er let lige at have med i en taske. Den er også nem at smide i vaskemaskinen når der bliver gylpet på den - det ved jeg ikke om ergo baby er? Tilgengæld er mai tai ikke særlig rar at have på, hvis man binder den forkert (altså for løst), og den kan godt løsne sig lidt, hvis man bukker sig meget med den på eller sidder meget - det forestiller jeg mig er bedre ved ergo baby...

Jeg er glad for vores, og ville vælge mai tai, hvis jeg stod med dit valg. :) Jeg har altid synes at ergo babyen så så stor og uhandy ud :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har skildpadden fra slynger.dk, jeg mener at det er den, der også hedder en Mai Tai, men ellers må du se bort fra mit indlæg :blush

Den er i hvert fald god for ryggen, når den er bundet rigtigt kan man dårligt nok mærke, at man har den ekstra vægt på :yay

Vi købte vores lige inden Valdemar blev døbt, dvs. da han var ca. 4 mdr, og der var han i hvert fald stor nok til at bruge den. Sælgeren sagde, at hun har kunnet bære sine børn i sin indtil de var 7 år :o

Den er faktisk bare et rundt stykke med fire lange stofstykker på. Jeg holder det runde stykke under min hage, mens jeg binder de to lange stykker rundt om livet og så binder jeg knude ovenpå det runde stykke på min mave. Så kommer Valdemar op at sidde på mig, mens jeg får det runde stykke op over hans ryg og de to sidste lange stykker over mine skuldre. De lange stykker ovre skuldrene krydses ned af ryggen og bindes om på maven foran den knude, jeg bandt med de nederste lange stykker. Hmmm, ved ikke om det gav mening, haha, men det er let, når man lige har fået taget på det :)

Jeg har aldrig prøvet en ergobaby, men umiddelbart tror jeg at en mai tai fylder mindre, når den er foldet sammen, så den er let lige at have med i en taske. Den er også nem at smide i vaskemaskinen når der bliver gylpet på den - det ved jeg ikke om ergo baby er? Tilgengæld er mai tai ikke særlig rar at have på, hvis man binder den forkert (altså for løst), og den kan godt løsne sig lidt, hvis man bukker sig meget med den på eller sidder meget - det forestiller jeg mig er bedre ved ergo baby...

Jeg er glad for vores, og ville vælge mai tai, hvis jeg stod med dit valg. :) Jeg har altid synes at ergo babyen så så stor og uhandy ud :unsure

Det er faktisk lige præcis det mad at den er lidt uhandy! og så har jeg nogle gange svær ved at klikke den i nakken. Godt så - Mai Tai it is!

Jeg HAR jo også en strækvikle som jeg kunne bruge til den næste fra fødslen!!! Så skal jeg bare lige lære at bruge den FØR h*n bliver født :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gav under 300 kr. for min :) Den er bestemt pengene værd!

Så købte jeg lige den her:

271136651855_1.jpg

:oops

Til den pris kan det briste eller bære :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige til info, saa kan min Beco sagtens komme i maskinen og toerrer lynhurtigt. Den fylder ikke mere end sammenrullet straejvikle i tasken :)

Men saadan en Mei Tai :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så købte jeg lige den her:

271136651855_1.jpg

:oops

Til den pris kan det briste eller bære :D

Præcis - I hvert fald så syntes jeg at hvis en Mai Tai kan det samme som en Ergo og jeg kan spare yderligere 500 kr ved at købe den så er det et meget bedre økonomisk valg!!! Derudover kan jeg godt lide at den krydser på ryggen i stedet for at være 2 stropper. Den Ergo jeg har lånt er ikke den kønneste, den jeg kan købe er så rigtig fin, men det bliver den jo ikke mere handy af :P - OG så slog det mig at man altid kan købe Ergo babyer brugt (og ubrugt) men aldrig Becoer! Er der måske en grund til det?

Og ud fra den Video pumpkins har lagt ind så virker det til at det er lettere at binde en Mai Tai end at skulle klikke sig i nakken og stå og danse som en hund der forsøger at fange sin egen hale imens :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er så bedst straigt cut eller leg cut?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Straight Cut! Ellers dingler benene ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Straight Cut! Ellers dingler benene ;)

Tjek (de er også billigere :yay )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis - I hvert fald så syntes jeg at hvis en Mai Tai kan det samme som en Ergo og jeg kan spare yderligere 500 kr ved at købe den så er det et meget bedre økonomisk valg!!! Derudover kan jeg godt lide at den krydser på ryggen i stedet for at være 2 stropper. Den Ergo jeg har lånt er ikke den kønneste, den jeg kan købe er så rigtig fin, men det bliver den jo ikke mere handy af :P - OG så slog det mig at man altid kan købe Ergo babyer brugt (og ubrugt) men aldrig Becoer! Er der måske en grund til det?

Og ud fra den Video pumpkins har lagt ind så virker det til at det er lettere at binde en Mai Tai end at skulle klikke sig i nakken og stå og danse som en hund der forsøger at fange sin egen hale imens :lol

Jeg taenker, at der bliver solgt flere Ergo'er end Beco'er og at det er derfor.... ?

Jeg plejer at krydse mine Beco-stropper, saa fordeler vaegten sig bedre paa min ryg. M kan ikke bruge dem krydsede, men han er ogsaa paent bredskuldred :P De er klikket fast paa forhaand, saa jeg tager den over hovedet og saa skal hoftestykket bare klikkes, baby saettes i og lige spaendes til. Det tager et oejeblik og kan ogsaa goeres siddende i bilen i regnvejr.

Meeeeen, saadan en Mei Tai :rolleyes Aj, det er ogsaa bare fordi Beco er i den dumme farve til mig, altsaa! :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og saa at det bare er 300 kr.... :unsure :shop :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:oops :shop

post-2587-0-11373200-1360333488_thumb.jp

:glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:oops :shop

post-2587-0-11373200-1360333488_thumb.jp

:glad :glad :glad

Haha.. Burde få reklamepenge for det her :oops :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken en endte du med at købe og hvor? Hvis du da fik en købt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ooops :-) så fik jeg lige en ny... min mei tai var blevet for lille så vi skulle op i en større str... Irriterende jeg ikke fik købt min babyhawk i toddlersize :-/ men så kan man jo shoppe igen :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har modtaget min med prikkerne, men den skal vist liiige vaskes og maaske gaaes til... Den sad i hvert fald ikke saa rart som min Beco i de falske farver ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har modtaget min med prikkerne, men den skal vist liiige vaskes og maaske gaaes til... Den sad i hvert fald ikke saa rart som min Beco i de falske farver ;)

Min blev også bedre efter en vask.

Jeg synes også den kan komme til at gnave lidt, men det er vist kun hvis knuden sidder dumt, eller stoffet er "foldet" sammen, så det bliver for tyndt. Hvis man er lidt obs på det, synes jeg faktisk det bliver bedre, jo bedre man lærer selen at kende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER