JaMa

Probiotika under graviditet?

10 indlæg i dette emne

Ved ikke om dette er det rigtige forum, men nu prøver jeg her :)

Har læst herinde på babyklar om flere der har brugt probiotika under graviditeten med god effekt, og at man på den måde kan overføre nogle af de "gode ting" til baby efter fødslen. Jeg vil gerne imødekomme eventuelle maveproblemer hos baby, men tror også det ville kunne hjælpe mig selv her i den sidste graviditetstid.

Så er der nogle der vil dele lidt erfaringer, lytter/læser jeg meget gerne :) hvad brugte/bruger i og hvilke erfaringer har i gjort jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg brugte udos choice probiotika (når jeg ellers huskede det :rolleyes) Jeg ved jo ikke, om det havde noget med dét at gøre, men vores søn har aldrig rigtig døjet med maven, ikke sådan for alvor i hvert fald :)

Min mand tog det også under graviditeten, det hjalp tilsyneladende på hans håndeksem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog Bio Gaia de sidste 3 måneder af min graviditet

Og A fik det også de første 3 måneder af sin levetid.

Om det har virket er jo svært at vurdere, når man ikke har noget at sammenligne med. A har dog aldrig bøvlet på nogle tænkelige måder med sin mave og tarme. Hun har hverken haft det ene eller det andet og selv da jeg skiftede over til MME omkring 4 mdr. alderen reagerede hun ikke på nogen måde. Hun har heller ikke haft problemer med fast føde.

Men der kan jo være så mange andre faktorer der spiller :)

Det har dog ikke skadet vel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog Bio Gaia tyggetabletter de sidste 3 mdr og jeg havde SELV god effekt, min mave opførte sig eksemplarisk (havde ofte hård mave pga jern tabletter) efter den første uge og gjorde det faktisk helt indtil fødslen hvorefter jeg glemte. Men om det er tilfældigt eller Mie bare er heldig ved jeg ikke, men hun har kun haft mælkemave, hvilket alle babyer vist får når maven skal vende sig til mælken + problemer ved D-dråber ellers har hun været forskånet.

Hun havde problemer med ryggen da hun var taget skævt med kop, så DET bøvlede vi med så man kan ikke helgardere sig, men man kan tage sine forholdsregler!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar :) jeg prøver at købe nogle Biogaia og gå i gang med dem, har 6 uger til termin, så kan jo nok nå at få effekt af dem både for mig og baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skader i hvert fald ikke - du kan jo også fortsætte hvis du har valgt at amme!!! Så kommer der jo lidt med mælken!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby må få det allerede fra 2 uger - men i dråbeform.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal helt sikkert amme, så det er ko bare godt hvis det fungerer så hun kan få noget af det den vej :) er der noget galt ved at jeg tager det når jeg ammer, og giver hende dråber oveni? Vi har to børn i forvejen som begge døjede med maven som helt små, så er jo meget villig til at forebygge at det gentager sig med lillesøster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal helt sikkert amme, så det er ko bare godt hvis det fungerer så hun kan få noget af det den vej :) er der noget galt ved at jeg tager det når jeg ammer, og giver hende dråber oveni? Vi har to børn i forvejen som begge døjede med maven som helt små, så er jo meget villig til at forebygge at det gentager sig med lillesøster :)

Nej overhovedet ikke!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt, tak for hjælpen! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER